وزیر دفاع آمریکا انتشار 44 تصویر از اعمال شکنجه سربازان آمریکایی علیه زندانیان عراقی و افغانی در زندان‌های آمریکا را ممنوع اعلام کرد.

شبکه ایران نوشت:

 به گزارش روزنامه فرانسوی لوموند، رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا با ارسال پیامی برای دادگاه عالی این کشور، انتشار 44 تصویر از اعمال شکنجه علیه زندانیان توسط نیروهای آمریکایی در زندان‌های داخلی و خارجی را ممنوع اعلام کرد.

بنابر این گزارش، این تصاویر مربوط به اعمال شکنجه توسط ماموران و سربازان آمریکایی از 11 سپتامبر سال 2001 تا 22 ژانویه سال 2009 میلادی و شامل عکس‌هایی از اعمال شکنجه علیه زندانیان در افغانستان و عراق است.

مقامات آمریکایی در توجیه این دستورالعمل اعلام کردند که انتشار این تصاویر، جان شهروندان و نیروهای آمریکایی را در خارج از خاک آمریکا با خطرات جدی روبه‌رو خواهد کرد و به همین خاطر، انتشار این تصاویر از سوی رسانه‌ها با مجازات‌های سختی همراه خواهد بود.

سربازان آمریکایی پس از تجاوز به عراق و افغانستان، شمار زیادی از شهروندان این دو کشور را به بهانه‌های واهی بازداشت و تحت سخترین شکنجه‌ها قرار دادند. عریان کردن زندانیان، غرق کردن آن‌ها در فاضلاب، مورد هجوم قرار دادن آن‌ها با دست بسته توسط سگ‌های نگهبان و ضرب و شتم بدنی آن‌ها، از روش‌های متداول شکنجه‌گران آمریکایی در زندان‌های مخوف آمریکا در این کشورها بود.

کد خبر 25545

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =