فاطرنیوز نوشت:

رام اسرائیل امانوئل، سیاست‌مدار یهودی آمریکایی و عضو حزب دموکرات از سال 2003 عضو مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت ایلینوی است. به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه خبری فاطر، حزب جمهوری‌خواه آمریکا همواره مورد توجه ویژه لابی صهیونیست و شرکت‌های اسلحه سازی آمریکا بوده است درحالی که حزب دیگر آمریکایی‌ها یعنی دموکرات نیز آنچنان از لطف صهیونیست‌ها بی‌بهره نیست و گروهی حامی با نام شورای ملی یهودیان دموکرات را در کنار خود می‌بیند. این سازمان به ترویج ارزش‌های یهودی در داخل حزب دموکرات و بررسی عملکرد سیاسی این حزب می‌پردازد و از مهمترین اهداف کوتاه مدت این حزب می‌توان به تقویت هرچه بیشتر رابطه اسراییل و آمریکا، جدایی کلیسا از سران دولتی آمریکا و آزادی روابط سیاسی اشاره کرد. این سازمان همچنین به عنوان یک منبع مالی به کاندیداها در سراسر آمریکا در جهت اهمیت دادن به جامعه یهود کمک می‌کند.
ترغیب حزب دموکرات در جهت حمایت از صهیونیست‌ها و ایجاد علاقه در مردم آمریکا برای شرکت در انتخابات از دیگر وظایف این شوراست. رام اسرائیل امانوئل سیاست‌مدار یهودی آمریکایی و عضو حزب دموکرات از سال 2003 عضو مجلس نمایندگاه آمریکا از ایالت ایلینوی است.
امانوئل از عناصر اصلی شورای ملی یهودیان دموکرات است و نقش موثری در جهت ترغیب یهودیان و مردم آمریکا از دموکرت‌ها دارد.وی قبل از عضویت در مجلس نمایندگان آمریکا و در دوران ریاست‌جمهوری کلینتون، دستیار رییس جمهور آمریکا در زمینه صلح خاورمیانه و از دست‌اندرکاران پیمان کمپ دیوید بود و بعد از انتخاب اوباما به ریاست جمهوری امانوئل به سمت مسئول کارکنان برگزیده شد.ایرا فورمن، رئیس شورای دموکراتیک ملی یهودیان نیز در مورد او می‌گوید که انتخاب او نشان می‌دهد اوباما در مورد مسائل خاورمیانه به حرف افراد کوچک گوش نمی‌دهد.
امانوئل نسبت به مسائل خاورمیانه سیاست حمایت از رژیم صهیونیستی را محکم دنبال می‌کند و بر این باور است که اوباما نیز به اندازه او در این زمینه سخت‌گیر است و در این‌باره گفته بود که اوباما نیازی به او ندارد تا بفهمد مسیر درست در روابط با اسرائیل چیست.
رام اسراییل امانوئل
وی در سیاست خارجی آمریکا نیز بسیار تاثیرگذار است به طوری‌که مجله نیویورک تایمز در مقاله‌ای در سال 2010 امانوئل را به عنوان تاثیرگذارترین فرد در کابینه اوباما معرفی کرد. شورای ملی یهودیان دموکرات پایه و اساس تصمیم‌گیری‌های کلان دموکرات‌ها را تشکیل می‌دهد و اسراییل امانوئل نیز یکی از عناصر اصلی این شورا و حزب است.امانوئل که یکی از اعضای شورای روابط عمومی آمریکا- اسرائیل (AIPAC) نیز هست، گفته که یکی از برنامه‌های اصلی دولت اوباما در منطقه خاورمیانه ایزوله کردن ایران است.امانوئل و پدرش علاوه بر این، سابقه فعالیت در گروه تروریستی هرگون در فلسطین اشغالی را نیز دارند./ 26351

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 255867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =