این اثر دست‌ و پا زدن و کشمش بی‌پایان میلیون‌ها آمریکایی را برای زندگی در جامعه سرمایه‌داری به تصویر می کشد، جایی که هیولای فقر با غول ثروت زیر یک سقف زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، چاپ دوم «به‌دنبال خوشبختی» نوشته کریس گاردنر  با ترجمه ندا شادنظر  از سوی انتشارات افراز روانه بازار نشر شد. در شرح کتاب آمده است: کریس گارد‌نر که پد‌رش او را ر‌ها کرد‌ه و نزد‌ ناپد‌ری تبه‌کار، شرور و بد‌زبان خود‌ زند‌گی می‌کند‌، تصمیم می‌گیرد‌ با صرف‌نظر از تمام اتفاقاتی که د‌ر زند‌گی‌اش افتاد‌ه است، پد‌ر نمونه‌ای برای فرزند‌انش باشد‌. او بار‌ها د‌ر مقابله با مشکلاتی که خود‌ و پسر نوپا و بی‌خانمانش با آنها روبرو بود‌ند‌، از جمله خوابید‌ن د‌ر خیابان‌‌های سانفرانسیسکو، لحظات سختی را تجربه کرد‌. اما هرگز تسلیم نشد‌. سپس برای تحقق رؤیایش به عنوان د‌لالی موفق، پسرش را ترک کرد‌ و وارد‌ د‌نیای تجارت شد‌، گرچه نه مد‌رک د‌انشگاهی د‌اشت و نه تجربه‌ای د‌ر د‌نیای سرمایه‌د‌اران نیویورک. حالا کریس گارد‌نر تاجری موفق و مؤسس شرکت Gardner Rich & Company، شرکت سهامی چند‌ میلیونی د‌لاری، آنچه را که هر کسی د‌ر رویاهایش به د‌نبال آن است، محقق می‌سازد‌. حتی اگر همه د‌ر تحقق آن ترد‌ید‌ د‌اشته باشند‌...
 

رمان «به دنبال خوشبختی» درسه فصل و 328 صفحه به نگارش درآمده و فصل دوم آن نیز به یک فیلم بلند سینمایی تبدیل شده است. فیلم اقتباسی The Pursuit of Happyness (به دنبال خوشبختی) نگاهی واقع‌گرا به جامعه آمریکا دارد. در واقع این اثر دست‌ و پا زدن و کشمش بی‌پایان میلیون‌ها آمریکایی را برای زندگی در جامعه سرمایه‌داری به تصویر می کشد، جایی که هیولای فقر با غول ثروت زیر یک سقف زندگی می‌کنند.

این رمان قصه انسان‌هایی است که برای خوشبختی باید به کلوپ سرمایه‌داری بپیوندند و در ماراتنی نفس‌گیر با یکدیگر به رقابت بپردازند.

فیلم، زندگی‌نامه واقعی یک مولتی میلیونر آمریکایی است. کریس گاردنر (ویل اسمیت) بازاریاب ناموفق یک دستگاه اسکنر پزشکی است، اسکنری که به اندازه یک چرخ خیاطی حجم دارد و کریس ناچار است همه جا آن را با خود حمل کند و با همه هوش و حواس خود مواظب باشد تا کارتن‌خواب‌ها آنرا ندزدند. خانه و ماشین کریس را بخاطر نپرداختن اجاره و برگ‌های بی‌شمار جریمه ضبط کرده‌اند و تنها دلیل ماندن همسرش لیندا(تاندی نیوتن) در کنار او، فرزند پنج ساله آنها کریستوفر(جودن اسمیت) است.
درست در آستانه مصاحبه برای گرفتن یک کار تمام وقت، همسر کریس اورا ترک می‌کند، پلیس بخاطر نپرداختن برگ‌های جریمه دستگیرش می‌کند و صاحب‌خانه او را از آپارتمانش بیرون می‌اندازد.

کریس برای گرفتن کار جدید ناچار است شش ماه آموزش ببیند تا از میان بیست نفری که این دوره را خواهند دید برگزیده شود، پس از آن خواهد توانست به عنوان دلال بازار بورس در شرکتی تمام وقت کار کند...

 

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و هر محصول فرهنگی دیگری کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 255947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =