کیهان نوشت:

برنگار روزنامه آمریکایی پس از ملاقات با عباس عبدی او را آخرین گونه در حال انقراض ایرانیانی دانست که به شدت علاقمند رابطه با مقامات آمریکایی هستند.

نیویورک تایمز به تازگی گزارشی از ملاقات همکار خود با این عضو ظاهرا مستعفی حزب مشارکت منتشر کرد. این ملاقات مقارن روز 13 آبان (روز ملی مبارزه با استکبار جهانی) انجام شده است. گزارشگر تاکید می کند با عبدی در سی و سومین سالگرد تسخیر سفارت آمریکا و در حالی که مردم ضمن تظاهرات مقابل سفارت، این روز را جشن گرفتند، ملاقات کرده است. «عباس عبدی 55 ساله به جای پیوستن به جمعیت حاضر در تظاهرات، در کتابخانه اش در زیرزمین آپارتمانی شیک که دو سال پیش آن را ساخت، خواهد بود».

نیویورک تایمز می نویسد: عباس عبدی گروگانگیر سابق که نسخه ای قاچاقی از فیلم «آرگو» را که براساس ماجرای گروگانگیری در سفارت آمریکا در تهران در سال 1979 ساخته شده، به تازگی تماشا کرده بر این باور است که از یک جهت شرایط خیلی تغییر نکرده است. او می گوید «تنها راه حل برای برطرف کردن تنش ها پیرامون برنامه هسته ای، مذاکرات پنهانی است». آقای عبدی همچنان که مخلوطی از پسته و کشمش و بادام (آجیل) را به مهمانانش تعارف می کرد، گفت: فکر می کنم آنها در آن زمان ما را آدم بدها می دانستند و حالا هم ما را آدم بدها می دانند.

گزارشگر ضمن بیان اینکه «عبدی موفق شده بیرون زندان بماند و همین باعث شده خیلی ها فکر کنند او هنوز به حکومت وابسته است»، خاطرنشان می کند: مثل یک گونه در حال انقراض آقای عبدی به عنوان یکی از آخرین ایرانیانی شناخته می شود که شدیداً علاقه مند رابطه با مقامات آمریکایی است. در سال 1998 آقای عبدی در چارچوب «ابتکار شخصی» برای کاهش تنش بین دو کشور با گروگان سابقش باری روزن وابسته مطبوعاتی سفارت آمریکا دیدار کرد.

نیویورک تایمز که چند هفته پیش شایعه مذاکرات پنهان میان ایران و آمریکا را در قالب عملیات روانی موردنیاز دولت اوباما منتشر کرد، از قول عبدی نوشت: بهترین راه حل، مذاکرات پنهانی است و این دقیقا همان چیزی است که دارد اتفاق می افتد(!؟)

نیویورک تایمز می نویسد: «او می گوید مشخص است که ایالات متحده و ایران همانطور که نیویورک تایمز ماه گذشته نوشت، در حال سبک و سنگین کردن اوضاع برای مذاکره هستند»!

طرف ملاقات با روزن دیپلمات جاسوس آمریکایی در پاریس، در حالی که بی هیچ سندی مدعی بودند مذاکرات در جریان است، اذعان کرد: رهبران ما پیش بینی می کنند مصالحه با آمریکا فایده ای ندارد.

به گفته او، «چیزی که برای ایالات متحده بیشترین اهمیت را دارد فهمیدن این نکته است که با اعمال تحریم ها علیه ایران، یک بازیگر داخلی شده است. مقامات ایران تصور می کنند کاخ سفید پنهانی در تلاش است که از مخالفان برای تغییر نظام سیاسی ایران استفاده کند».

/29217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابوالفضل IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
    75 6
    جناب آقای عبدی چرا پنهانی ؟ مگرشما 33سال قبل پنهانی سفارت آمریکا راتسخیر کردید؟! پیشنهادمذاکرات پنهانی نشانه ضعف یک ملت است ،مگرملت نامحرم است یا فکرمی کنید هنوزبه بلوغ سیاسی نرسیده اند؟
    • بدون نام IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۸
      2 1
      مذاکرات پنهانی بخاطر جلوگیری از خرابکاری کشورهای عربی و اسرائیل که شدیداً مایل نیستند ایران با امریکا رابطه برقرار کنه یا حداقل مذاکره کنه
  • حسن IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
    67 2
    اگر همه چیز اشکار باشد مردم با اعماد بیشری حمایت خواهند کرد
  • علی IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
    42 5
    این علامت تعجب و سوال چیه که جلوی رابطه با امریکا گذاشتید؟ مگه چیزی میدونید؟ نکنه شما سیاست کشور رو تعیین میکنید ؟؟؟؟؟؟!!!!!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟؟!؟!؟!؟!!؟!؟!؟؟!؟!؟!!؟
  • بدون نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
    48 2
    بابا اینا از کیهان نقل کردن ها. از من می شنوید برید اصل صحبت های عبدی رو بخونید. کیهان!!!!!!!!!!!!
  • حسین IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۸
    0 1
    سلام البته من با حرف اقای عبدی موافق نیستم ولی میشه بفرمائید کدوم کشور تصمیمات مربوط به سیاست خارجی خودش رو برای حمایت مردم بین شون مطرح میکنه که ایران دومی اش باشه؟ مردم میتونند نظرات خودشون رو اعلان کنند و دولت هم باید کار خودش رو بکنه. مگه مردم ما یکدست هستند از نظر سلیقه و نگاه سیاسی؟ این موضوع ربطی به قابل اعتماد بودن نداره .