همیشه در آرزوی داشتن جدیدترین و بهترین هستید اما چیزی که این موضوع را تحت الشعاع خود قرار می دهد، صرف پول و زمان است که پاسخ ها را مطابق میل خود تغییر می دهد.

تنظیم خود با محیط جدید و قیمت به روز رسانی دو نکته آزار دهنده برای کاربران به اصطلاح کژوآل محسوب می شود چرا که قرار گرفتن در موقعیت تغییر با حرکت سریع در دنیای کامپیوتر یعنی معمای ناامید کننده.
ورود مک لایون اپل در تابستان امسال و ورود ویندوز 8 در پاییز امسال برای برخی از کاربران مانند نسیم گذرا تلقی شد و خیلی به این موضوع اهمیت ندادند. از سوی دیگر عمر سیستم عامل کامپیوترتان شما را در ارتباط با سایر قسمتهای دنیای کامپیوتر بلوکه کرده است.
بعنوان مثال سازگاری فایلهای شما با آفیس جدید مورد سوال است. قطعا شما را به حسادت می اندازد و زمانی که می بینید دوستانتان سیستم خود را به روز کرده و فیچرهای جدید را اجرا می کنند، این حسادت بیشتر هم می شود. اما چه فاکتورهایی را باید در نظر بگیرید اگر بخواهید به این سمت متمایل شوید؟
هزینه، امنیت و زمان سه عاملی است که باید در طول مسیری که به این سوالها پاسخ می دهید، فکر کنید.
در حال حاضر امنیت مهمترین مسئله ای است که باعث به روز رسانی سیتم عامل ها می شود. اگر از سیستم عامل های قدیمی استفاده می کنید باید بدانید که بسیاری از وصله های امنیتی ارائه شده را از دست داده اید و سیستم در معرض خطر است. مثلا با 19 دلار می توانید سیستم عامل خود را به مک لایون تغییر دهید اما اگر مشکل امنیتی برای سیستم تان رخ دهد، باید چندین برابر هزینه کنید تا مثلا هاردتان برگردد.
یا مثلا در مورد ویندوز و ارتقاء به سیستم ویندوز 8 با 49 دلار هر چند کمی گرانتر از اپل است اما تا ژانویه می توانید با این قمیت به روز رسانی کنید، در غیر این صورت باید قیمت بیشتری پرداخت کنید.
مورد بعدی اینکه سازنده دیگر از سیستم عامل شما حمایت نمی کند و این موضوع مشکلاتتان را چند برابر می کند. اپل به شما نشان داد که سخت افزارهای قبل از سی پی یوی اینتل دیگر به روز رسانی نمی شوند و دیگر قارد به نصب مک لایون روی آنها نیستید و این پیام یعنی اینکه شما در زون مرگ قرار گرفته اید.
سیستم عامل هایی مانند 95 و 2000 و ME جزو مردگان قرار گرفته و ایکس پی نیز بزودی در این لیست جای می گیرد.
از خود بپرسید از به روز رسانی سیستم عامل چه چیزی می خواهید عایدتان گردد؟
چیزی که شما به آن نیاز دارید به روز رسانی سخت افزاری هم هست؟
آیا پاک کردن سیستم موجود شما را به مطلوب در ذهن تان می رساند؟
سایر نرم افزارهایی که با آن کار می کنید هنزو سازگاری داشته و به روز می شوند(با کارهای اداری شما سازگاری دارند؟)
سیستم خانه و محیط کار یکی است و اگر نیست شما را آزار می دهد؟
پیشنهادات سیستم عامل جدید را مرور کرده اید؟ آیا بدردتان می خورد؟
در نهایت سوالات خود را که به جمع بندی معقولانه رساندید، بعدا تصمیم با شماست که سیستم عامل جدید بگیرید یا نه؟
 

56501

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    8 0
    الان زوده باید تا چند ماه دیگه صبر کنیم تا سیستم عامل های جدید که منتشر شده پایدار شوند بعد ارتقاء دهیم. مثلاْ در ویندوز 8 نسبت به ویندوز7 تعداد دفعات بیش تری کرش میکند که باید منتظر ماند تا نسخه همراه با سرویس پک آن منتشر شود بعد به روز رسانی انجام دهیم. اثبات تعداد کرش ها در ویندوز8 : https://www.soluto.com/windows-8
    • بدون نام IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
      2 2
      شما مگه نسخه اصلی و معتبر گرفتی که انتظار داری کرش نکنه ؟ بعدش هم باید سخت افزارهات و هم نرم افزارهات رو از لحاظ همخوانی با ویندوز 8 بررسی کنی . بعدش آپدیت سیستم عامل با آپگرد فرق داره . آپدیت هر ماه ارائه میشه ولی آپگرید یعنی از ی نسخه به ی نسخه دیگه بری .
    • سعید IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
      1 0
      من این نوشته را بر اساس تعداد کرش هایی که در ویندوز 8 مشاهده شده و در یک سایت معتبر منتشر کرده نوشتم. در کامنت قبلم نگفتم خودم نصب کردم !!! اتفاقاْ ویندوز کرک شده هم میشه به نسخه بعدش آپگرید کرد فقط در آخر کرکش از کار می افته که دوباره باید کرک بشه.
  • فاطمه A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    0 0
    ماکه نفهمیدیم چه موقع باید ویندوز عوض شود من علامت نود 32 ام قرمز شده میگن باید ویندوز عوض بشه درسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟