مدیرعامل سایپا گفت:واقعی شدن نرخ ارز به نفع صنعت خودرو است.

رسول شقاقی: امروز سایپا‌یی‌ها در پارس خودرو گرد هم آمدند و روز ملی کیفیت را جشن گرفتند. انتخابی زیرکانه با توجه به سبد محصولات پارس خودرو که کیفیت و البته قیمتی بیش از سایر خودروسازان دارد. گزارشی خوانده و تمبری نیز با شعار و عکسی از فیس‌لیفت تندر 90 رونمایی شد اما هیچکدام این‌ها به اندازه سخنان مدیرعامل گروه جذابیت نداشت.
سعید مدنی در سخنانی قابل توجه واقعی شدن نرخ ارز را به نفع صنعت خودرو دانست و از هدف گذاری کوتاه مدت برای تامین ارز مورد نیاز سایپا با افزایش توان صادراتی این گروه سخن گفت.
خاطره‌ای از پراید
مدنی به سال‌های 75 و 76 اشاره کرد و با ذکر خاطره‌ای از پرایدهایی که افت کیفی داشتند، یاد کرد. وی مشکلات آن دوره در واردات و همچنین داخلی‌سازی و افزایش تیراژ را با شرایط فعلی مقایسه کرد و گفت: «از فضای کسب و کار فعلی غفلت شد و حالا به جبر روزگار بایستی به آن تن بدهیم.»
مدیرعامل سایپا با تاکید بر آینده نگری گفت: اگر بیست تا بیست و پنج درصد تولیدات را بتوانیم صادر کنیم نیازی به ارز دولتی نخواهیم داشت. وی قیمت فعلی نرخ ارز را باعث سودآور شدن صادرات دانسته و خواستار تغییرات جزئی در پلت فرم پراید و تیبا برای افزایش صادرات شد.
انتقاد از هندوانه نشکافته
مدیرعامل سایپا همچنین خواستار توجه بیشتر به مفاهیم کیفیت و اجرای آن در خطوط تولید شد و گفت وقتی مشتریانی داریم که از کیفیت پراید رضایت بسیار دارند اما هنوز عده‌ای می‌گویند این خودرو و یا هر خودروی دیگری هندوانه نشکافته است یعنی باید فعالیت بیشتری کنیم و رعایت مسائل کیفی را در دستور کار هر کارگر و مسوولی بگذاریم.
تاکید بر شرایط جدید کسب و کار
مدیرعامل پارس خودرو نیز در این نشست صادرات را نجات دهنده بازار سایپا دانست و گفت: بدون صادرات حتی در بازار داخلی نیز شکست خواهیم خورد. 
قیمت دلار بالا رفته و حالا نیروی کار ایران نیز ارزان شده است. باید دید با توجه به نبود خودروهای جدید و همچنین مسائل بین‌المللی، خودروسازان داخلی خواهند توانست ارز مورد نیاز خود را از صادرات بدست آوردند؟
امروز مدیرعامل پارس خودرو به نقل از وزیر صنعت میزان واردات کشور را 48 میلیارد دلار و صادرات غیر نفتی را 18 میلیارد دلار ذکر کرد. مدنی نیز نیاز فعلی ارزی خودروسازان را سه میلیارد دلار خواند. عددی که در کشورهای دیگر رسیدن به آن سخت نیست.

/3131

کد خبر 256999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سربداران IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    60 1
    پرايد هندوانه ايست شيرين،شور،تلخ،ترش،تند،و...
  • پدرام DE ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    50 2
    کارگر هیچ تقصیری نداره. تا درست آموزش نبینه و همچنین نحوه اسمبل درست و مهندسی شده روش کار نشه همینه که هست. مثلا اول این قطعه یا دوم این قطعه یا مثلا این رو حساب کنن که کارگر دقت لازم رو موقع بستن در صندوق نداره. پس یه کار کنیم که در صندوق با اهرم های در جوری چفت بشن که بدون دقت کافی هم رو هم درست بشینن.... به این کار میگن طراحی صنعتی درست آقا الکی همه رو گردن کارگر نندازین. چطور خودرو تینا یا ماکسیما که تو زیر مجموعه های خود شما تولید میشه کیفیت خوبی دارن ؟؟ آها روش اسمبل و طراحیشو ژاپونیا انجام دادن نه شما.
  • حامی IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    14 1
    واقعا خسته نباشید، چیزهایی که مثل روز روشن است نیاز به گفتن نیست! من یک سوال از شما دارم، شما از مجموعه خود کدام خوردرو را می خواهید صادر کنید و به کجا؟ آمار صادرات گذشته شما و ایران خودرو کاملا مشخص است. در چند کشور سایت خودرو سازی تاسیس کردید، خودرو از داخل ارزان تر فروختید و چه عایدتان شد؟ الان چند سال گذشته، همان کشورها نیز خودرو های فعلی شما را نمیخرند، شما فراموش کرده اید که با زمان پاید پیش روید، با زمان کار کنید و به روز ایده دهید، کشورهای دیگر مثل ایران بازار بسته و انحصاری ندارند که هر خودروی رده خارج جایی برای واردات داشته باشد. خواستید یهک نگاهی به خودرو های بی کیفیت گذشته چینی و به مراتب بهتر امروز داشته باشی، 10 سال پیش توانستید پراید صادر کنید الان چه دارید صادر کنید.
  • پیام خرازیان IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    کیفیت در صنایع خودرو تنها یک شعار می باشد شرکت های خودرو ساز از اولین سازمان هایی بودند که الزامات کیفی و استانداردهای بین المللی را برای تامین کنندگان خود الزام نموده اند اما نتایج نشان می دهد مشتریان و مصرف کننگان واقعی ناراضی می باشند و بکارگیری این استانداردها فقط شعاری بیش نیست انداختن تقصیر بی کیفیتی بر دوش کارگران زحمت کش ، پاسخی منصفانه نمی باشد و این عدم تعهد مدیران ارشد به مسائل کیفی را نشان می دهد