۰ نفر
۲۹ آبان ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۸

آرزو ترکتاز: بالاخره و پس از چهار ماه تاخیر،مجمع شرکت مخابرات ایران برگزار و در این جلسه بر خلاف نظر حسابرس، مجمع با تقسیم 130 ریال سود موافقت کرد.

 حاشیه های مجمع بزرگترین شرکت بورس از خود آن، پر خبر تر بود. سوالات سهامداران از اعضای هیات مدیره و وزیر مخابرات پرسش هایی بود که باعث هر چه بیشتر شدن ابهام های شرکت و تاثیر آن بر سهام مخابرات شده بود. اما جواب ها از سولات مهمتر بود. برای مثال این که، چون شرکت هنوزتحت قانون محاسبات عمومی بوده و هنوز ساختار به طور اصلاح نشده است، امکان برگزاری زودتر مجمع وجود ندارد.


در خصوص اطلاعات شرکت نیز مجمع شرکت را مکلف کرد تا از این پس اطلاعات را شفاف تر و به موقع به بورس ارسال کند و مدیران شرکت علت عدم ارائه پیش بینی سود شفاف و دقیق را ساختار و شرایط دولتی شرکت عنوان کردند و گفته شد هنوز ساختار بودجه بر طبق سنوات قبل بوده که از این پس اصلاح خواهد شد. مدیران قصد تقسیم سود 190 ریالی را داشتند که با اعتراض شدید جمعی از حضار و بازرس قانونی شرکت مواجه شد.


مدیرعامل و نماینده وزارت صنایع با این تقسیم موافق بودند. گفته می شود چون دولت سودش را برداشته پس سهامدار جزء نیز باید منتفع شود. مدیر امور مالی شرکت پیشنهاد تقسیم سود در این حد شرکت را مواجه با مشکل جدی در آینده دانست.دلیل این که چرا دولت سود خود را برداشته اعلام کردند" شرکت در آن مقطع کاملا دولتی بوده و دولت این اختیار را داشته است." جالب است که، نماینده سازمان بورس مخالف تقسیم سود بود و نماینده طرح سهام عدالت موافق.


مجمع مخابرات تقسیم سود 130 ریالی را به صورت مشروط مصوب کرد. گفته می شود سهم 6162 میلیارد ریالی دولت از سود شرکت مخابرات ، مصوب قانون بودجه است. اگر این سود به این میزان تقسیم شود، شرکت با زیان انباشته 2185 میلیارد ریالی مواجه می شود.

 
نماینده سازمان بورس با تقسیم سود اعلام شده کاملا مخالف است و گفته است با توجه به نظر حسابرس و زیان انباشته ایجاد شده ناشی از این سود و مشکلات پیش امده برای طرح های توسعه شرکت در صورت تقسیم سود، دلیل مخالفت است.

 
و اما بازار
امروز بازار به دلیل آخرین مرحله آزمایش سامانه جدید معاملات جدید با تاخیر و از ساعت 10 شروع به کار کرد. افت 24.94 واحدی شاخص قیمت و رسیدن آن به رقم 9 هزار و 901 واحد را در بازار امروزاگر فرد بدبینی نباشید و به حساب تغییر مدیر عامل شرکت بورس ندانید، تاثیر افت قیمت سهام فولاد مبارکه است که در پی نصف شدن قیمت ورق فولاد در روز گذشته دوباره به طلسم صف فروش مبتلا شده است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =