رئیس مجلس با محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صهیونیستی، سکوت کشورهای عربی منطقه را غیرقابل توجیه خواند و آنها را در این جنایت سهیم دانست.

به گزارش خبرآنلاين، علي لاريجاني سخنان صبح امروز خود در مجلس را با بيان عبارت «ان الحسين مصباح الهدي و سفينه نجاه» آغاز کرد و با تاکيد بر اينکه شعار عزت و سربندي در بالاترين سطح و بهترين وجه آن در مکتب حسيني نمود يافت، اظهار داشت: بر اساس فرهنگ عاشورا، مرگ از ننگ زندگي با ذلت محبوب​تر است.
وي افزود: حادثه عاشورا آنقدر عميق و پر رمز و راز است که در همه زمان​ها بايد به آن انديشيد و درس جديد از آن آموخت. مهمترين اثربخشي اين قيام، عدم تعلق به زمان و مکان خاص است. قيام عاشورا يک انقلاب مستمر توحيدي و عدالت​خواه و ضد ظام و استعمار و استثمار است.
رئيس مجلس در ادامه به سخنان شهيد مطهري اشاره کرد و به نقل از اين استاد شهيد ادامه داد: مراد از ياد و خاطره حسيني آن است که شمر و يزيد زمان خود را بشناسيم. چند دهه قبل ايشان مي​فرمود که شمر زمانه ما رژيم صهيونيستي است. امروز صحت سخنان شهيد مطهري را به خوبي مي بينيم. چه آنکه رژيم صهيونيستي چند روز قبل هم حمله​اي به تمام معني وحشيانه به غزه انجام داد و صدها زن و مرد و کودک را به خاک و خون کشيد. همانطور که ديديد اوباما نيز به تعهد ننگين خود به رژيم صهيونيستي متعهد ماند.
گزيده سخنان وي از اين قرار است:
·         رژيم صهيونيستي صراحتا مي​گويد که به دليل توان نظامي «مقاومت»، به آنها حمله مي کنيم. اگر اين منطق وجود دارد، پس همه کشورها بايد به رژيم صهوينيستي حمله ور شوند چرا که اين رژيم سلاح هاي کشتار جنگي بسياري دارد.
·         در اين ميان بايد از تحرک سياسي کشورهايي که در سال​هاي اخير انقلاب نمودند مسرور بود. اين رفتار مسئولان مصر و تونس را مقايسه کنيد با رفتار حکام ديکتاتور آنها در جنگ 22 روزه که در کنار رژيم صهيونيستي قرار مي​گرفتند. ضمن تقدير از اين رويکرد کشورهاي تازه انقلاب کرده، بايد چند نکته را مورد توجه قرار داد. نخست بي اعتنايي اغلب کشورهاي عربي که حتي ژست مخالفت هم نگرفتند. اين رفتارهاي بي تفاوت آنها باعث جرات يافتن رژيم صهيونيستي شده است. اين کشورها عملا در جنايت صهيونيست​ها سهيم هستند.
·         يکي از اهداف رژيم صهيونيستي برون آمدن از انزواي خود در منطقه و مخاطب قرار دادن رهبران کشورهاي انقلابي اخير است. آنها با فرصت طلبي قصد ربودن شانس پيروزي جديد دارند. انشالله با مجاهدت مردم فلسطين، شکست ديگري نصيب صهيونيست​ها مي شود.
·         عدم کمک کشورهاي منطقه به فلسطين هيچ توجيهي ندارد.
·         انقلاب​هاي کشورهاي منطقه ارزشمند است اما کافي نيست و انتظار کمک جدي آنها به فلسطين مي​رود. وقتي آمريکا همه گونه سلاح به اسرائيل مي دهد چرا کشورهاي مسلمان سلاح به فلسطين نمي​دهند؟ هر گونه حمله به فلسطين، حمله به کل مسلمانان است و نبايد زمان به اين رژيم بي آبرو داد تا خط و نشان براي ملت مسلمان نکشد.
·         آيا وقت آن نرسيده که برخي کشورهاي اسلامي درمورد اقدامات دو سال اخير خود در مورد سوريه تجديد نظر کنند؟ آيا اين سوريه نبود که با صلابت در جنگ 22 و 33 روزه در مقابل اسرائيل ايستاد؟ چرا به جاي اصلاح سياسي داخلي در اين کشور، دو سال درگيري ايجاد کرده​اند تا يک نيروي فعال در مقابله با صهيونيست​ها را سرگرم کنند و رژيم صهيونيستي مرزهاي سوريه را مورد حمله قرار دهد؟
·         دولت و ملت سوريه نه تنها موضع سياسي قاطع در برابر صهيونيست​ها داشتند، بلکه همه گونه کمک به فلسطين نيز داشته​اند. اما در حال حاضر نيرو و سلاح خود را صرف فرسايش ميان دو گروه مسلمان در سوريه مي​کنند در حاليکه بايد در مقابل رژيم صهيونيستي به کار گرفته شود.
·         مجلس شوراي اسلامي اعلام مي کند که ملت ايران در کنار ملت مظلوم فلسطين خواهد بود و شعار«هيهات من الذله» فرهنگ مسلط مسلمانان است. همه مرثيه سرايان و مداحان نيز دراين ايام آمريکا و اسرائيل را که يزيد و شمر و عمر سعد زمانه هستند به مردم معرفي کنند تا فرياد تظلم خواهي خود را بر سر آنها بزنند.
·         انشالله به فضل خدا، شکست رژيم صهيونيستي سنگين تر از جنگ هاي 22 و 33 روزه خواهد بود. چرا که به گفته حضرت علي(ع) روزي که مظلوم حق خود را مي​ستاند سخت تر از روزي است که ظالم بر مظلوم ستم مي کند.
گفتني است نمايندگان با فرياد مرگ بر اسرائيل، سخنان رئس مجلس را مورد تاييد قرار دادند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 258488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    24 3
    ما که شمر و یزید و معاویه و بقیه جنایت کاران را شناختیم .