انتقاد به برخی اختلافات میان مسئولان در اغلب نطق​های میان دستور امروز مجلس مورد اشاره قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاين، حسين مظفر نماينده تهران به استناد اصل 57 قانون اساسی مبني بر اينکه قوای حاکم بر جمهوری اسلامی عبارت است از قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضائیه که زیر نظر ولایت مطلقه فقیه هستند، اظهار داشت: استقلال قوا در قانون اساسی از ویژگی‌های نظام اسلامی و از تجلی‌های مردمسالاری است. در عین این استقلال قوا هر سه قوه تحت نظر ولایت مطلقه فقیه بوده و مشروعیت خود را از ولی فقیه می‌گیرند و براساس اصل 110 قانون اساسی تنظیم رابطه بین قوای سه گانه و حل اختلاف بین آنان با رهبری معظم است.
وي با بيان اينکه استقلال قوا در نظام سیاسی ایران به معنای استقلال مطلق قوا نیست و هر یک از قوا نمی‌توانند بدون توجه به مسوولیت‌های قوه دیگر و بدون هماهنگی و تعامل با یکدیگر براساس سلیقه و نظر خود عمل کند، متذکر شد: نتیجه چنین عملکردی آشفتگی عموم و تعارض و تقابل خواهد بود. هر سه قوه در یک کشور و در یک بستر و ظرفیت واحد و در راستای مصالح ملی و کلان کشور حرکت می‌کنند. از همین رو هر گونه ناهماهنگی و تعارض ناشی از زیاده‌خواهی و خودشیفتگی نه تنها رافع مشکلات کشور نخواهد بود بلکه کشتی اجرایی کشور را از ساحل مقصود دور خواهد کرد.
وی با تاکید بر این که مجلس قانونگذار و ناظر بوده و دولت مجری و اجراکننده قوانین است عنوان کرد: نه مجلس باید در جای دولت بنشیند و عرصه را بر امور اجرایی تنگ کند و نه دولت حق دارد به جای مجلس تصمیم‌سازی کند و نسبت به قوانین مصوب بی‌اعتنا باشد. دولت باید همواره مجلس را در راس امور بداند. دولت باید موتور اجرایی را در مسیر و ریل قانونگذاری مجلس قرار دهد تا امور کشور به سامان برسد.
مظفر در ادامه افزود: بدیهی است اختلاف سلیقه و نظر در شیوه‌های پیگیری اهداف انقلاب و کشور و نقدهای منصفانه و مشفقانه و مشارکت جویانه برای یادآوری مسئولیت‌های خطیر و برای جلوگیری از پیدایش انحرافات از مسیر تا زمانی که به ملازمات فرسایشی و ظرفیت‌سوز منجر نشود نه تنها امری مذموم نیست بلکه باعث بهره‌گیری از تجارب ارزشمند دیگران خواهد شد و امری پسندیده است.  مسئولان قوای سه گانه باید از منازعات فرسایشی پرهیز کرده و براساس همدلی و وفاق در چارچوب مصالح نظام و مردم به حل مشکلات اساسی کشور بپردازند. هر گونه جدل و منازعات بی‌حاصل بین مسئولان از جیب ملت مظلوم و بردباری هزینه می‌شود که هیچگاه از حمایت مسئولان دریغ نکرده‌اند.
پايان بخش نطق اين عضو کمیسیون اجتماعی تحریم‌ها و تهدیدها بود که گفت: مردم ایران هرگز در مقابل این تهدیدها و تحریم‌ها و در برابر باج‌خواهی‌های غارتگران بین‌المللی قد خم نخواهند کرد. از اين رو مهم‌ترین مساله کشور و مسئولان باید مقابله با تحریم‌ها و تهدیدها و دسیسه‌های جنایتگران سلطه‌گر باشد.
ابراهيم نکو نماينده رباط کريم هم در نطق خود به اين موضوع اشاره کرد و گفت: مردم از تحريم ها و تهديدهاي نظام سلطه هراسي ندارند، بلکه اختلافات مسئولان و سوء مديريت هاي اقتصادي آنها را آزار مي​دهد.
به گفته وي، تعيين شعار حمايت از کار، توليد و سرمايه ملي از سوي مقام معظم رهبري، اولويت​هاي کشور را مشخص کرده است که تحقق آن نيازمند همدلي مردم و مسئولين است. بايد سرمايه ها در مسير توسعه کشور به کار گرفته شود و در اين راه برگزاري سمينار و سخنراني کفايت نمي کند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با محکوم کردن جنايات صهيونيست​ها، ادامه داد: برخی دوستانی که برای یک موضوع کوچک اتفاق افتاده در کشور قشقرق سیاسی راه انداختند و از کاه، کوه ساخته‌اند و در دفاع به اصطلاح از حقوق بشر یقه‌درانی کردند، به طوری که در حمله به نیروهای خدوم قضایی نظام گوی سبقت از دشمن ربودند، امروز کجا هستند تا بیایند و حملات ضدبشری رژیم غاصب اسرائیلی به افراد بی‌دفاع را محکوم کنند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 258556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    15 0
    جناب نکو اگه ابلیس کار خطایی انجام بده یقه دریدن لازم نداره چون همه می دونن چی کاره هست اما اگر پسر پیغمبر پاش رو کج گذاشت باید یقه اش رو گرفت تا کارش رو اصلاح کنه