انتشارات قطره به تازگی چهار کتاب از دنیای ادبیات جهان را با نام​های «کلیدداران، شبح گری استیل، تپه​های آبی و فرعون قرمز» ترجمه و منتشر کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، نمایشنامه «کلیدداران» نوشته میلان کوندرا با ترجمه نفیسه موسوی از سوی نشر قطره روانه بازار نشر شد. کلیدداران اولین نمایش‌نامه‌ میلان کوندرا است. کوندرا، نویسنده‌ مشهور چک، این نمایش‌نامه را در سال 1961 نوشته است. در سال 1963، اُتار کریچا (Otar Krejca)، یکی از شناخته‌شده‌ترین کارگردانان تئاتر چک، کلیدداران را در پراگ روی صحنه برد. اجرای موفق این نمایش‌نامه، نویدبخش ظهور استعدادی درخشان در نسل جدید نویسندگان پراگ بود. داستان کلیدداران در فساتین (Vsetine) و در زمان جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد. در طول جنگ، کشور تحت‌الحمایه‌ بوهیما و مواراویا (آن‌چه امروز جمهوری چک خوانده می‌شود) در اشغال آلمان بود. فساتین شهری است کوچک در نزدیکی برنو(Brno)، زادگاه کوندرا.
 

رمان «شبح گری استیل» نیز از تازه های این ناشر است. رمانی خواندنی از رابرت ساترلند با ترجمه نسرین وکیلی که نامزد دریافت جایزه‌ سیلور برچ بوده است.
در بخشی از این رمان می خوانیم: «خیلی سریع اتفاق افتاد: اتومبیلی به ناگاه پیچید، با پدر فیونا برخورد و به سرعت فرار کرد. این یک تصادف بود؟ یا هشداری بود به گوین و عموزاده‌ی اسکاتلندی‌اش، فیونا که برگردند؟ گوین به اسکاتلند آمده تا با عمو و عموزاده‌ی خود در دشت‌ها و خلنگزارهای آن‌جا رهنوردی کند. پدر فیونا نمی‌خواهد شکستگی پایش مانع تفریح آن‌ها شود و از آن‌ها می‌خواهد به راه‌شان ادامه دهند. شکستگی پای پدر فیونا حداقل مشکلی است که برای آن‌ها پیش آمده است و مشکلاتِ دیگر در راهند. فیونا و گوین به ناچار درگیر توطئه‌ آدم‌ربایی می‌شوند و به دام توطئه‌گرها می‌افتند. وقتی همه‌ مقدمات برای فرار آن‌ها آماده می‌شود، درمی‌یابند در میانه‌ دسیسه‌ای مرگبار و رمزآلود اسیر هستند و باید هرچه سریع‌تر خود را به آن سوی خلنگزار برسانند.

 

همچنین کتاب «فرعون قرمز» با عنوان فرعی برگزیده‌ای از اشعار ویلیام کارلوس ویلیامز، همراه با معرفی و نقد آثار نوشته ویلیام کارلوس ویلیامز با ترجمه خسرو ریگی نیز به تازگی از سوی همین ناشر منتشر شده است. کتابی خواندنی که ناشر در شرح آن اینگونه نوشته است: «...او تازه‌ترین و خالص‌ترین شاعر است. به تازگی جریان آب جویبار و به زلالی آبی که در تنگی بلورین، به روی یک میز چوبی زمخت، در اتاقی سفیدکاری شده ... و والاس استیونس زمانی او را «نوعی دیوژن شعر معاصر» نامید... برگرفته از مقاله اکتاویوپاز در کتاب.
 

این ناشر همچنین کتاب دیگری از این شاعر را با عنوان «تپه های آبی» منتشر کرده و قطعه شعری از آن را برای معرفی انتخاب کرده است: گل سرخ می‌پژمرد و شکوفا می‌شود دوباره با بذرش، خودبه‌خود اما کجا. به جز درون شعر ادامه می‌یابد بدون آن‌که نقصی پیدا کند زیبایی‌اش...

 

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب ها و سفارش هر محصول فرهنگی دیگر کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و سفارش خود را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 258729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =