زبیگنیو برژینسکی مشاور امنیت ملی دولت جیمی کارتر گفته است آمریکا هیچ اجباری ندارد که مثل یک خر احمق از حمله اسرائیل به تاسیسات اتمی ایران دنباله روی کند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از وب سایت المانیتور، برژینسکی در ادامه گفته است حتی در صورت شکست مذاکرات هرگونه حمله اسرائیلی یا آمریکایی به جمهوری اسلامی ایران بدترین گزینه ممکن است.
او که در نشست شورای ملی ایران آمریکای و انجمن کنترل تسلیحات در نزدیکی کاخ سفید سخن می گفت درپاسخ به سوال یکی از شرکت کنندگان که از او پرسیده بود اگر اسرائیل به تاسیسات اتمی ایران حمله کند شما چه مشاوره ای به رئیس جمهور باراک اوباما خواهید داد گفت : من سعی می کنم این مشاوره را قبل از اینکه این اتفاق بیفتد به باراک اوباما بدهم. "
او پس از این اظهار نظر که با خنده خودش و مخاطبان همراه بود گفت : به هرحال حتی اگر مذاکرات ایران و آمریکا به شکست بیانجامد بازهم حمله اسرائیل یا آمریکا به جمهوری اسلامی ایران بدترین گزینه خواهد بود.
مشاور امنیت ملی جیمی کارتر سپس افزود: آمریکا باید به متحد استراتژیک خود در منطقه این موضوع را تفهیم کند که مجبور نیست مانند یک خر احمق از حمله اسرائیل به تاسیسات اتمی ایران پیروی کند. ما درباره مسائل امنیت ملی خود کاملا مستقل عمل می کنیم و تابع تصمیمات کسی نیستیم . 

 4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260087

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    26 11
    بعيد ميدونم خود اسرائيل هم خر بشه بخواد حمله كنه
  • برادر زبیگنیو IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    15 3
    برژینسکی هم داره از روش گفتگوی کیهانی استفاده میکنه
  • بدون نام IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    6 24
    حمله می کنیم ، می کشیم و می زنیم شما مثل سگ فقط واق واق می کنید می تونید جنگ را شروع کنید بعد هم دونا صفر بزرگ هم جلوی آن محاسبه خسارت جهانی که انجام دادید بگذارید بعد هم آخر زمان فرا می رسد.
  • باقری IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    12 19
    باتوجه به اینکه دین مبین اسلام هرگونه حمله ازطرف مسلمانان به کشوری دیگری راجایزنمیداند لذا بی صبرانه منتظر حماقت اسرائیل هستیم تابادفاع جانانه ازکشور خوداسرائیل راباخاک یکسان کرده واین غده سرطانی را برای همیشه ازصفحه روزگار محونمائیم
  • رهگذر IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    24 8
    این تهدید ها فقط برای ترسو ندن ایرانه و گرنه اونا اگر بتونن به ایران که خطرناکترین دشمنشونه حمله کنن ثانیه ای درنگ نمی کنن.چون بهتر از ما می دونن ایران نه لبنانه نه غزه نه افغانستان ونه عراق.جنگهای اونا نشون داده که با این همه ادعافقط دربرابر بی دفاع ها شجاعت دارند.یاحق!
  • مقیمی IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    7 0
    اگر سیاستمداری نبود این دنیا جای بهتری برای زندگی بود . تا وقتی سیاستمدارهای صهیونیست نبودند مردم قوم یهود در تمام دنیا از جمله کشور خودمان زندگی می کردند و هیچ مشکلی هم نبود ولی با آمدن این قشر فرصت طلب و رویای حکومت بر نیل تا فرات تمام دنیا درگیر یک تنش روزافزون شدند که تاوان آن آورارگی و قتل و جنایته . نیمی از مشکلات دنیا منشاء صهیونیستی داره .