یکی از تهیه‌کنندگان فیلم مستند «ساکن صحرای سکوت» از اکران این فیلم در بهار سال آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مستند «ساکن صحرای سکوت»، سیدهادی منبتی که مستند زندگی و آثار خسرو شکیبایی را به همراهی جمشید مشایخی تهیه کرده در مورد اکران این فیلم، گفت: «مقدمات اکران مدتی است آماده شده است. مراحل اداری نمایش فیلم کاملا طی شده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پروانه نمایش آن را برای اکران در سالن‌های سینما و پردیس‌های سینمایی شهرداری صادر کرده است.»


او در مورد زمان اکران فیلم «ساکن صحرای سکوت»، گفت: «این فیلم ابتدا قرار بود آبان‌ماه امسال اکران شود، اما شرایط برای اکران آن در پاییز مناسب نبود. با توجه به اینکه پروانه نمایش این مستند همچنان اعتبار دارد، مشغول برنامه‌ریزی‌های جدید برای نمایش آن هستیم. فیلم به احتمال زیاد بهار سال آینده در پردیس سینمایی ملت به نمایش در‌می‌آید.»


مدیر عامل موسسه تصویر شهر در مورد تعداد سینماهای نمایش‌دهنده «ساکن صحرای سکوت» در زمان اکرانش گفت: «بررسی‌های ما نشان داده که آثاری که مانند این مستند به موضوعات خاصی می‌پردازد، در طول اکران بیش از عرض اکران جواب خواهد داد. اگر بتوانیم این مستند را برای مدتی طولانی در یک سالن نمایش دهیم و با تبلیغات مناسب مخاطبان را از نمایش آن آگاه کنیم، بهتر از یک اکران کوتاه در چند سالن در سطح شهر خواهد بود و بهره وری بالاتری دارد.»


او ادامه داد: «من به ساخت چنین آثاری علاقه مندم و «ساکن صحرای سکوت» هم با گروه خوبی ساخته شد. خانم الهام قره خانی قلم شیوا و ذهن خلاقی دارند به همراه مهرتاش مهدوی کارهای خوبی کارگردانی کرده‌اند و دیدن این کار‌ها باعث شد در ساخت مستند خسرو شکیبایی با این گروه همکاری کنم و گروه هم با عشق و علاقه این مستند را ساخت. امیدوارم بتوانم در مقام مدیر عامل موسسه تصویر شهر باز در ساخت چنین آثاری همکاری کنم.»


در این مستند سینمایی هنرمندانی چون جمشید مشایخی، آیدین آغداشلو، زنده‌یاد حمید سمندریان، داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، اکبر عالمی، ژاله علو، مرتضی احمدی، علیرضا خمسه، جلال‌الدین معیریان، کیومرث‌ پوراحمد، بیژن بیرنگ، زنده‌یاد مسعود رسام، مهدی صباغ‌زاده، احمدرضا درویش، محمود پاک‌نیت، مهرانه مهین‌ترابی، مجید جعفری، مجید جوانمرد، حسین خانی‌بیک، صدرالدین حجازی، مهرداد صدیقیان و... به تحلیل شخصیت انسانی و هنری خسرو شکیبایی پرداخته‌اند.


همچنین در ارتباط با شخصیت خانوادگی این هنرمند، پروین کوشیار همسر خسرو شکیبایی و پوریا و پوپک فرزندان شکیبایی نیزسخن گفته‌اند.


عوامل این مستند عبارتند از گویندگان: مهران مدیری، رامبد جوان، نیکی کریمی، شهاب حسینی، رضا رشید‌پور، سام مشایخی و ژاله علو / تهیه‌کنندگان: جمشید مشایخی و سید هادی منبتی / کارگردان: الهام قره‌خانی، مهرتاش مهدوی / نویسنده: الهام قره‌خانی / مشاور کارگردان: اکبر عالمی / مدیر تولید: سام مشایخی / تدوین: امین عابدی، هیمن بهرامی / دستیارکارگردان: علی زارعی نمینی / امور رایانه: بهنام تاجیک / عکس: شراره ایرائی / روابط عمومی: علی ظهوری راد / با حضور افتخاری علیرضا عصار
 

58247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =