فرمانده نیروی انتظامی گفت: هدف و ابزار رسیدن به هدف در اسلام باید مقدس باشد، ماموران نیروی انتظامی در برخورد با متهمان نباید از حدود شرعی تجاوز کنند.

به گزارش خبرآنلاین؛ سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در مراسم صبحگاه یگان های انتظامی استان گلستان گفت: اهمیت اجتماعی اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جمهوری اسلامی ایران بیشتر از اهمیت فردی آن است چرا که اساس جهاد در راه خدا بر امر به معروف و نهی از منکر استوار شده است.

او با بیان این که برای رسیدن به هدف باید از ابزار و در مسیر درست آن حرکت کرد گفت: برای رسیدن به هدف مقدس باید از راه مشروع استفاده کرد.

به گفته احمدی مقدم نیروی انتظامی به دنبال اصلاح رفتار سازمانی و ساز و کارهای لازم در این زمینه است: امروز رفتار صحیح و افراط و تفریط در ماموریت های نیروی انتظامی در کنترل است.

رئیس پلیس کشور در ادامه توسعه و پیشرفت در ماموریت های نیروی انتظامی را در حد قابل قبول بیان کرد و گفت: نظرسنجی ها حاکی از افزایش رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس است.

 

59 ردصد احساس امنیت وجود دارد

او همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به رابطه مستقیم امنیت و احساس امنیت در جامعه گفت: ارتقاء احساس در جامعه در گروه ارتقاء امنیت حاکم بر آن است.

به گفته فرمانده ناجا در هشت سال گذشته احساس امنیت در کشور در حد 39 تا 40 درصد بود، در حالی که این میزان اکنون به 59 درصد رسیده است.

احمدی مقدم ان با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های نیروی انتظامی برای مقابله با جرایم و تخلفات جدید در جامعه گفت: با توجه به گسترش رسانه‌ها و سرعت انتقال اخبار در جامعه فاصله‌های جغرافیایی نیز کوتاه شده است به طوری که وقوع جرم در یک منطقه موجب احساس ناامنی در دیگر مناطق می‌شود.

او گفت: امروز احساس امنیت در جامعه به اندازه امنیت مهم است. برای ارتقای احساس امنیت در جامعه باید امنیت را ارتقاء دهیم. ارتقای امنیت در جامعه با مشارکت مردم محقق می‌شود و مردم با به کارگیری روش‌های پیشگیری از جرم نقش بسیار مهمی در ارتقای امنیت جامعه دارند.

فرمانده ناجا امنیت و احساس امنیت در استان گلستان را به دلیل سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در این استان بالاتر از میانگین کشوری عنوان‌کرد و گفت: این در حالی است که میزان احساس امنیت در سال‌های گذشته در این استان در بدترین شرایط ممکن بود.

احمدی مقدم همچنین به کنترل جرائم جدید نظیر جرائم فضای مجازی، شرکت‌های هرمی و جعل‌های جدید اشاره کرد و گفت: در حوزه جرائم جنایی نظیر قتل، آدم‌ربایی، تجاوز به عنف نیز جرائم تا حد بسیار خوبی کاهش یافته است.

به گفته او اقدامات پلیس در انسداد مرزها خصوصا در مرزهای جنوب شرق کشور موجب شده است که ورود موادمخدر از مرزهای خاکی به مرزهای دریایی کشیده شود و در این زمینه نیز با تدابیر صورت گرفته شاهد افزایش کشفیات در حوزه موادمخدر بوده‌ایم.

احمدی‌مقدم با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در جمع‌آوری تجهیزات گیرنده از ماهواره‌ای در کشور گفت: ملاک ما در این راستا اجرای قانون است و جدیت بیشتر دستگاه قضایی در این زمینه می‌تواند در کاهش استفاده از تجهیزات گیرنده از ماهواره در کشور موثرتر باشد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    94 1
    فقط توصیه کافی نیست. برخورد بالا دستی ها با مامورین متخلف باعث بهبود برخوردهای ماموران میشه. کافیه یه روز بیایید وسط کوچه و خیابون و درد دل مردمی که باهاشون توسط مامورای شما بدرفتاری شده رو بشنوید...