فرمانده نیروی انتظامی درباره برکناری رییس پلیس فتای استان تهران گفت: این که فرد بی‌گناهی برای کاهش فشار افکار عمومی برکنار شود، درست نیست.

به گزارش خبرآنلاین؛ سردار اسماعیل احمدی مقدم امروز در مراسم اختتامیه استانداردسازی و تعالی رفتار سازمانی کارکنان پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: متاسفانه باب شده است هر اتفاقی می‌افتد می‌گویند باید استعفا بدهند و کنار بروند. اما این که فردی که گناهی نکرده را برای کاهش فشار افکار عمومی برکنار کنیم درست نیست چرا که ما مسلمان هستیم و باید بررسی کنیم مقصر و قاصر کیست و با وی برخورد قاطعی صورت گیرد.

فرمانده ناجا با اشاره به برکناری رییس پلیس فتای تهران گفت: خیلی‌ها پس از اعلام این خبر به من گفتند که این اقدام برای اثر رسانه‌ای خیلی خوب بوده و برخی دیگر نیز گفتند که حتما وی در جای دیگری در حال خدمت است. در حالی که هیچ کدام از این موارد نبوده و تا زمانی که برای ما محرز نشود که فردی مقصر است با وی برخورد نمی‌کنیم.

او  با اشاره به برکناری رییس پلیس فتای استان تهران در پرونده ستار بهشتی، گفت: پلیس فتای تهران را بخاطر اثر رسانه ها و تحت فشار رسانه ای برکنار نکردم بلکه اگر فردی خطایی کند باید به آن برخورد شود. در آخرت حساب و کتابی است اگر ظلمی در حق کسی شود باید با آن برخورد کنیم و در حق یک متهم نباید خطایی صورت گیرد.

فرمانده ناجا گفت: حتی در حق یک مجرم و متهم نیز حق نداریم، قصور و افراط کنیم. من رفتار بد هیچ ماموری را تایید نمی‌کنم. در عین حال به افرادی که در این خصوص معترضند بایند بگویم یک بار بیایید لباس مبدل بپوشید، کنار مامور ما بایستید اگر تا بعداظهر مردم را کتک نزدید ما قبول می‌کنیم اما این امر جوازی برای برخورد ماموران با مردم نیست.

احمدی مقدم با بیان اینکه احترام به مردم در عین قاطعیت بسیار مهم است، گفت: باید به گونه ای فرهنگ سازی کنیم که زمانیکه پلیس با فردی برخورد می کند مردم حق را به پلیس دهند و بگویند حتما خطایی کرده است.

او گفت: غربی ها نمایش بازی می کنند زمانیکه قطاری از ریل خارج می شود وزیر مربوطه استعفا می دهد و چنین کاری باب شده است ما مسلمان هستیم باید بررسی کنیم مقصر و قاصر و خاطی باید شناسایی و هرکس در حد خطای خود با آن برخورد شود.

 

اگر ماموران ناجا با مردم درست رفتار کنند، نگاه مردم به پلیس تغییر می کند

فرمانده نیروی انتظامی به جرایم رانندگی اشاره کرد و گفت: قبلا می‌گفتند که اشتباه نوشتید یا الکی نوشتند اما خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته هم‌اکنون اکثر اعتراضات به قبوض جرایم‌رانندگی درخواست برای حذف جریمه است یعنی اینکه قبول دارند چنین تخلفی صورت گرفته اما تقاضای بخشش دارند که اقدام صورت گرفته در این خصوص کار بزرگی است.

احمدی مقدم بر احترام به مردم در عین قاطعیت در رفتار پلیس تاکید کرد و گفت: ماموران راهنمایی و رانندگی ویترین ناجا هستند، اگر رفتارشان با مردم استاندارد و متعالی باشد، قضاوت نسبت به کل نیروی انتظامی تغییر می کند

او با تاکید بر اخلاق، ادب، کمال، احترام به دیگران و انتقادپذیری پلیس، گفت: باید انتقادپذیر باشیم چرا که این امر می‌تواند موجب کاهش اشکالات خودمان شود.

 

طرح های ویژه شب عید برای کاهش جرم

فرمانده نیروی انتظامی همچنین در حاشیه این مراسم در پاسخ به سئوالی در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر افزایش جرایم در کشور گفت: ما به تحریم‌های اقتصادی و فشارها اهمیت نمی‌دهیم چرا که همه مردم می‌دانند که این امر از سوی دشمن اعمال می‌شود.
او گفت: هم‌اکنون سطح جرایم در کشور کاهش یافته است اما با توجه به گرانی‌های اخیر جرایم خود شاید با اندکی افزایش رو به رو باشد اما پلیس با طرح‌های ویژه‌ای که در آستانه نوروز آنها را اجرا خواهد کرد، این جرایم را نیز کنترل می‌کنیم و جای نگرانی نیست.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =