۰ نفر
۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۳

نسیم آنلاین نوشت:

علی مطهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در بخشی از اظهارات امروز خود در مجلس در جمع خبرنگاران گفت: «اعضای کمیسیون شب گذشته به تماشای «من مادر هستم» ‌نشستند. تصمیم واحدی گرفته نشد و هر یک از اعضا صرفا به بیان نظرات خود پرداختند.» 


 او در ادامه گفت: «این فیلم مجموعه‌ای از نکات مثبت و منفی است. پیام فیلم این است که بی‌بندو باری و بی‌توجهی به ضوابط اسلامی و روابط خانوادگی و روابط زن و مرد می‌تواند به یک سری فجایع منجر شود.»


مطهری ادامه داد: «نکته‌ای که در فیلم وجود دارد آنکه دختری که این بلا‌ها سرش می‌آید و بعد هم خودش مرتکب گناه می‌شود، خودش را بی‌گناه جلوه می‌دهد.» 


 عضو کمیسون فرهنگی مجلس گفت: «قصاص در این فیلم به گونه‌ای به تصویر کشیده شده است که گویی حکمی ظالمانه است و این زیرسوال بردن یک حکم اسلامی است در حالی که فردی که اعدام می‌شود هم خودش مقصر است.»


او در ادامه گفت: «یک مشکل ریشه‌ای نیز در ارشاد وجود دارد که فیلمنامه‌ها در ارشاد به طور دقیق بررسی نمی‌شود. آن را برای مجوز به ارشاد می‌برند و مجوز می‌گیرند ولی آن چیزی در عمل ساخته می‌شود، چیز دیگری است و بعد هم می‌گویند چون هزینه زیادی برای آن صرف شده و باید تهیه‌کننده هزینه‌ها را برگرداند، پس باید فیلم اکران شود.»

57247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میثم IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    38 7
    ممنون از مسئولین محترم که مثل مردم عادی فقط نظر میدهند،اگر واقعا مراحل گرفتن مجوز از ارشاد نقص یا ایراد دارد که منجر به ساخته شدن فیلمی خلاف فیلمنامه مجوز گرفته شده،میشود بهتر است عوض شنیدن نظر یکدیگر راهکار بدهید وگرنه نظر دادن کار خیلی مشکلی نیست!
  • بدون نام IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    25 4
    والا انقدر گفتین ما دیشب رفتیم فیلم رو دیدیم...تنها احساس و هیجان و اتفاقی که نیفتاد این بود که:این فیلم ترویج بی بند وباری و گناه کردن باشد..در مورد اعدامم این فیلم به مورد خاصی اشاره کرده بود که مشخص بود اعدام اون دختر اشتباه بود...ضمنا اعدام هر چند حکم اسلامیه ولی هیچ کس این حکم رو نمیپسنده..اعدام فقط و فقط در موارد خیلی خاص و ویژه مثل خفاش شب و..قابل قبوله...در غیر اینصورت اسلم عفو و بخشش رو خواستار شده...
    • بدون نام US ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
      3 10
      چقد حرف مفت زیاد شده پس کسی که آدم میکشه رو باید ماچ کرد فرستادش خونشون تا دفعه ی بعد با خیال راحت تر آدم بکشه ؟
  • بدون نام US ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    17 2
    حالا ارشاد مجوز داده شما میگی منتشر نشه ضرر تهیه کننده رو کی باید بده؟ امنیت سرمایه گذاری در حوزه فیلم اگر نباشه اونم به این شکل دیگه کی باید فیلم بسازه؟ جز یک سری نور چشمی که نگران فروش فیلمشان هم نخواهند بود؟
  • بدون نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    21 1
    با تمام احترامی که برای آقای مطهری قائلم نقد ایشان منصفانه نیست. کجا این فیلم حکم قصاص را زیر سوال برد؟!! خانمی به خاطر کینه ای که از پدر دختر دارد نمی خواهد رضایت برای قتل شوهرش بدهد. کجای این به احکام اسلام خدشه وارد می کند!! هر قانونی در هر جایی و از هر منبعی می تواند می تواند ابزاری برای تسویه حساب های شخصی قرار بگیرد. در مورد این فیلم فکر می کنم کمی بیشتر تامل شود.
  • بدون نام IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    19 3
    والا ما این فیلمو دیشب دیدیم .... بی بندو باری رو ترویج نمی داد.بلکه بلعکس نشون می داد که دنیا دار مکافاته........ نمیدونم چرا ما می خوایم که حقایق رو مخفی کنیم... نمی دونم چرا اخر فیلمو سانسور کردن.. پیشنهاد می کنم که برید ببینیدش وگرنه مثل انتهای خیابان هشتم و سعادت اباد سانسور شده ی کامل میاد بیرون.