۰ نفر
۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۳

«طب روان‌تنی» یا روانپزشکی رابط - مشاور مبحثی است که در آن ایده‌ها و روش‌های درمانی روانپزشکی به صورت عملی مطرح می‌شوند و به مراقبان درمانی کمک می‌‌کند درک بهتری از بیماری داشته باشند.

ایبنا نوشت: دکتر سیدحمزه حسینی درباره علاقه خود به ترجمه کتابی در حوزه طب روان‌تنی گفت: حضور یافتن در فرصت مطالعاتی در حوزه طب روان‌تنی یا سایکوسوماتیک در دانشگاه موناش استرالیا جرقه انتشار کتابی در این حوزه را به وجود آورد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: بعد از سال 1384 و حضور در دانشگاه استرالیا، با کمک گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران دوره سه ماهه «رابط - مشاوره» راه‌اندازی شد و خیلی علاقه داشتم در حوزه طب روان‌تنی با پایه گزارش بیماری‌ها کتابی را تهیه کنم که کتاب حاضر در مقایسه با سایر آثار موجود در این حوزه مناسب‌تر و جامع‌تر به نظر رسید. این اثر از معدود کتاب‌هایی است که بر اساس گزارش‌های موردی تالیف شده و نویسنده در آن بحث تشخیص‌های افتراقی را به طور تشریحی بیان کرده و سرانجام اقدامات درمانی را شرح داده است.

این متخصص روانپزشکی با بیان این‌که مخاطبان اصلی این کتاب دستیاران بالینی تمامی رشته‌های تخصصی به ویژه روانپزشکی و پزشکان عمومی اند، افزود: این کتاب در 17 فصل، با توجه رشته‌های بالینی تخصصی و فوق‌تخصصی اعم از جراحی، داخلی با نگرش جسمی، روانی و اجتماعی، بیماری‌های مختلف را به صورت موردی مورد بحث قرار داده و مهمترین ویژگی‌اش این است که هر بیمار را با دیدگاه جامع‌نگر (Holistic) بررسی و سپس نتیجه اقدامات درمانی را بیان می‌کند.

حسینی در پایان گفت: همراه با چاپ مجدد و ویرایش نسخه اصلی کتاب، ترجمه این کتاب هم مورد تجدیدنظر قرار خواهد گرفت.

کتاب «طب روان‌تنی» اثر مشترک بورگوئز، کان فیلبریک و بوستویک با ترجمه دکتر سیدحمزه حسینی، دکتر عبدالحسین ستوده‌نیا و افسانه شایسته‌آذر با شمارگان هزار و 100 نسخه، در 312 صفحه و به بهای 9 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات ارجمند منتشر شده است.

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و سفارش هر محصول فرهنگی دیگر کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و سفارش خود را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =