رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت که در زمینه افزایش قیمت خودرو ما بازه زمانی را در افزایش قیمت خودرو مورد توجه قرار می دهیم.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت : هربنگاه اقتصادی می تواند بر اساس عوامل افزایش قیمت تمام شده از جمله تورم ، تغییرات نرخ ارز و بورس و نرخ جهانی و مسائل قانونی و ضوابط متقاضی افزایش قیمت باشد اما ما در سازمان حمایت مستندات را مورد توجه قرار می دهیم. 
به گزارش خبرآنلاین سید جواد تقوی همچنین در زمینه افزایش قیمت خودرو افزود: ما بازه زمانی را در افزایش قیمت خودرو مورد توجه قرار می دهیم اما برای درخواستهای مجدد افزایش قیمت ، خودروسازان حتما باید اسناد خود را ارائه کنند و در کارگروههای مربوط بحث شود و اگر تاییدیه بگیرد برای تصمیمات آتی مورد توجه قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: هنوز در بررسی کارشناسی چیز جدیدی را دریافت نکردیم.
وی تاکید کرد: معیار افزایش قیمت با توجه به نوع کالا و خدمت متفاوت است و اگر کالایی سهم ارز بری بالایی دارد و ضریب وابستگی به وارداتش بالاست ، نرخ جهانی و تغییرات نرخ ارز در آن فوق العاده تاثیر گذار است.
وی ادامه داد: اما اگر کالایی در داخل تولید می شود بیشتر هزینه حمل و نقل و مواد اولیه وهزینه های بالاسری و.. در قیمت تمام شده آن تاثیر گذار است که در اینجا صحبت از قیمت نهایی و سود عمده و خرده ای است که ما در چارچوب ضوابط قانونی به آن می دهیم.
تقوی همچنین اظهار کرد: باید بین گرانی و تغییرات منطقی قیمت و تخلف اقتصادی تفاوتی قائل شویم چراکه در تخلف شخص یا بنگاه متخلف علاوه بر همه اینها می خواهد سود بیشتری ببرد که سازمان حمایت حتما برخورد شدیدی با آْنها خواهد کرد.
وی خودروهای لوکس را با حجم موتور بیش از 2400 سی سی توصیف کرد و گفت : تصمیم گیری در حوزه خودرو بیشتر در کمیته خودرو و حوزه سیاستگذاری عالی آن اتفاق می افتد اما تفاوتی بین خودروهای لوکس و خودروهایی که دهک های پایین جامعه استفاده می کنند قائل هستیم و شاید از این به بعد ارز بری خودروهای لوکس با محدودیتهای بیشتری روبرو شود و برای این بخش دقت بیشتری در محاسبات داریم.
3939
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خودرو IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    21 0
    آخه ديگه چقدر ميخوايد گرون كنيد بابا يه مقايسه اي هم با كشورهاي خارجي بكنيد قيمت ماشينها را ;(
  • بدون نام IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    14 0
    قیمت خودرو رو بیارین پایین.خیلی گرونه
  • علی IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    7 0
    تا وقتی جامعه خریدار باشه اونها هم قیمت رو میبرن بالا، تقصیر خودمونه، کافیه فقط 3 ماه کسی ماشین نخره، اونوقته که یاد میگیرن اونها هم باید فشارهایی رو تحمل کنن، نه فقط مردم بدبخت، تا بهشون فشار میاد انتقالش میدن به مردم، خب برادر من کیفیت ماشینو ببر بالا تا ما هم نریم مزدا و تویوتا و هیوندا و ... بخریم، بخدا میایم تولید داخلی میخربم. یعنی باور کنیم که ماهواره فرستادیم فضا ولی نمیتونیم ایربگ و ای بی اس به ماشینامون اضافه کنیم!؟
  • بدون نام IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    5 0
    چرا شرکت پارس خودرو با عرضه نکردن به موقع خودرو و یا عدم عرضه دارد وضعیت بازار را آشفته تر می کند و با احتکار خودرو های ساخته شده حتی به تاریخ ساخت حداقل 2 ماه پیشاز تحویل ( که معمولا حتی از روی شماره پارت نامبر میتوان زمان وارد شدن قطعه با ایران را نیز فهمید ) انهادر پارکینگهایشان و بنا به گفته مطبوعات در خصوصا در پارکینگ شهرک استقلال انبار کرده و حق مردم را ضایع میکند و همچنین با این کار قیمت خودرو حاشیه بازار را بالاتر برده و مکررا درخواست افزایش قیمت میدهد ؟ مگر این احتکار و تقبل و کم فروشی و مصداق گرانفروشی و مهمتر از همه گناه کبیره حق الناس نیست ؟
  • حسن IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    5 0
    . پارس خودرو تقریبا هر ماه یک میلیون تا دو میلیون به طور متوسط افزایش قیمت دارد .پس نقش سازمان حمایت از مصرف کننده چیست؟ لطفا سازمان حمایت این قضیه را پیگیری نماید .همچنین چرا مجددا شرکت پارس خودرو از ارسال دعوت نامه خودرو مگان 2000 اتومات از آذر ماه به بعد خود داری می کند ؟