فارس نوشت:

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد تهاجمی است و پاسخی است به این سؤال که چگونه می‌شود در زیر شدیدترین فشار و تحریم، به پیشرفت‌های مهم اقتصاد دست یافت.
سردار محمدرضا نقدی به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران با تأکید براینکه وقتی انقلاب پیروز شد آمریکایی‌ها با مسلح کردن برخی گروه‌هایی موج ترور را برای انتقام از ملت ایران به راه انداختند، افزود: روزهایی در همین تهران 40 شهید وجود داشت و دشمن 17 هزار از ملت ایران و بزرگانی مثل شهید دستغیب، صدوقی، اشرفی اصفهانی، رجایی، باهنر و حتی مردم کوچه و بازار را به دلیل داشتن قیافه‌ ایمانی شهید می‌کردند.
وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: تفکر بسیجی در بین مردم ایران گفت که ما اهل تسلیم، کوتاه آمدن و سازش نیستیم و از دل این مقاومت یک قدرت امنیتی متولد شد؛ چرا که ساواک در آن زمان منحل شده بود و با ایستادگی مردم در مقابل دشمن یک قدرت امنیتی متولد شد که می‌تواند جاسوس‌های اسرائیلی را شناسایی کند و تروریستی مثل ریگی که دست‌ پرورده آمریکا است را دستگیر و آمریکایی‌ها را رسوا نماید.
سردار نقدی با بیان اینکه به هر یک از مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی که نگاه شود این اقتدار وجود دارد، تصریح کرد:‌ اگر امروز ارتش مقتدر شکست‌ناپذیر و سپاه پاسداران با این همه عظمت و نیروهای دریایی، زمینی و زرهی وجود دارد به دلیل تصمیم ملت ایران در برابر فشارها است؛ چرا که اگر این فشار صورت نمی‌گرفت در شرایط عادی رسیدن به چنین عواملی یک قرن طول می‌کشید.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: ما شاهد هستیم که در این مدت کوتاه امروز قوی‌ترین نیروی مسلح منطقه و یکی از قوی‌ترین‌ نیروهای مسلح جهان در اختیار جمهوری اسلامی ایران است؛ دشمنی که به کشورهای منطقه از طریق قدرت نظامی یا توسط سران کشورها نفوذ کرده‌ نمی‌تواند به کشور ما نفوذ کند و این اقتدار نتیجه ایستادگی بسیجی ملت ما در مقابل فشارها بود.
وی با تأکید براینکه اگر در مقابل تحریم، تهدید و فشار تفکر بسیجی باشد از دل آن یک قدرت جدید به وجود خواهد آمد، گفت: در همه عرصه‌ها به همین شکل بوده است؛ در دهه 80 صنعت دفاعی ما جهش شگفت‌انگیزی دارد؛ زیردریایی، پرتاب ماهواره و ناو جنگی و انواع موشک‌های ضدتانک در مدت کوتاهی ساخته شد.
سردار نقدی برهمین اساس شرایط تهدید و فشار را یک فرصت دانست تا ظرفیت‌های بسیجیان آشکار شود و گفت: اگر تفکر ایستادگی وجود داشته باشد تسلیم معنایی ندارد.
وی همچنین به تولید بنزین در کشور اشاره و اضافه کرد: در سال 70 توانمندی تولید بنزین در کشور وجود داشت اما این کار صورت نگرفت و زمانی تصمیم به این اقدام شد که اروپا و آمریکا به تهدید جدی علیه ایران پرداختند و ما توانستیم ظرف یک سال و نیم در تولید بنزین به خودکفایی برسیم.
سردار نقدی در ادامه سخنان خود تهدید پیش‌رو را تهدید اقتصادی دانست و اظهار داشت: تصمیم به ایستادگی با تفکر بسیجی از دل تحریم قدرت جدید را به دنبال دارد و این فرمول دوباره قابل اجرا است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: اگر بنده به جای مسئولان بودم به هیچ‌وجه در مذاکرات هسته‌ای شرط لغو تحریم‌ها را نمی‌گذاشتم بلکه به دشمن می‌گفتم تا می‌توانید ما را تحریم کنید چرا که ظرفیت‌های نهفته خود را در این شرایط خواهیم شناخت.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید براینکه مقام معظم رهبری عالمی فرزانه و از دانشمند‌ترین انسان‌های روزگار هستند و با برجسته‌ترین علمای عالم اسلام مشورت می‌کنند، افزود: معاون اول رئیس جمهور اندونزی به محضر مقام معظم رهبری آمد و گفت بنده نکات برجسته‌ای را از اقتصاد مقاومتی شما یاد گرفتم و این در حالی است که خیلی از ما هنوز نمی‌دانیم اقتصاد مقاومتی چیست.
سردار نقدی با تأکید براینکه اقتصاد مقاومتی درس‌های بسیاری دارد، افزود: اگر اقتصاد مقاومتی را به عمل درآوریم در ورای آن یک ایران با اقتصاد برتر دنیا خواهیم داشت.
وی با تأکید براینکه اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد تهاجمی است و پاسخ به این سؤال که چگونه می‌شود در زیر شدیدترین فشار و تحریم شکوفایی اقتصادی شکل بگیرد و به پیشرفت‌های مهم اقتصاد دست یافت؛ برخی مؤلفه‌های این اقتصاد به دولت، تصمیم‌گیرندگان کلان و مجلس باز می‌گردد و برخی نیز مربوط به مردم خواهد بود.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    259 3
    خدا رو شکر که به جای مسئولان نیستید
  • بدون نام EU ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    206 1
    پس لطفا شما به بعضی از مدیران شرکتهای خصوصی که از مساله تحریم هم سوءاستفاده می کنند و حتی کم کاری ها و سوء استفاده های طبق معمول خودشان را به پای تحریم می نویسند لطفا بفرمایید از این کارها نکنند.
  • بدون نام IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    اتفاقاً بنده هم اگر به جای شما بودم به هیچ وجه مذاکرات هسته ای را شرط لغو تحریم ها نمی گذاشتم.
    • محسن IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
      48 0
      جناب بدون نام! به احتمال زیاد شما جزء قشری هستید که بحمداله مشکل مالی ندارین و به خودتون اجازه فکر به این مسایل نمیدین. اگه حقوقت 700 تومن بود و 500 تومن اجاره میدادی قطعا این حرفا رو نمیزدی
    • بدون نام US ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
      4 0
      محسن جان! یک بار دیگه متن من رو بخون داداش! نوشتم من هم اگر اموراتم از طریق ادامه تحریمها میگذشت راضی به مذاکره برای لغو تحریم ها نمیشدم. آیا باز هم همین نظر را تکرار میکنی؟
  • بدون نام US ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    282 0
    میشه لطفا سوابق و تحصیلات خودتونو در زمینه اقتصاد لیست کنید تا ما بدونیم اینکه داره دم از اقتصاد می زنه، چقدر از این مقوله سر در میاره؟!
  • بدون نام IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    54 0
    لطفا فقط به فکر انجام وظیفه خ.دتان باشید و در کار دیگران دخالت نکنید. حتی از کوچکترین موضوعات اقتصادی هم اطلاع ندارید.
  • بدون نام US ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    98 0
    اگه ممكنه از زبان مردم اظهار نظر شخصي نكنيد
  • بهزاد EU ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    0 152
    بنده تا حد زیادی به عنوان یک دانشجو با حرف سردار موافقم. در صورت تحریم است که شکوفا می شویم. البته اگر به جوانان امکانات و نیز سرمایه بدهیم که متاسفانه ما دانشجویان حتی از پس زندگی زیر خط فقر خود نیز بر نمی آییم.
    • بدون نام IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
      1 0
      عزیز دل باید واقع نگر بود نه ایده آل گرا
  • باغي IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    39 0
    آقای نقدی بنده مثل شما کارشناس همه مسایل نیستم ولی اینقدرمیدانم که امروزه مراوده سیاسی واقتصادی ازلوازم پیشرفت یک کشوراست.تاجایی که رهبرانقلاب که شمابییشترازهمه ادعای اطاعت ازایشان رادارید درفرموده های خویش تحریم کنندگان رانکوهش وتحریمهاراطالمانه میخوانند،شمااگرازاوضاع اقتصادی بنگاه هاوکارخانجات مهم کشوراطلاع داشتید،هیچ زمانی این سخنان رابرزبان جاری نمیکردید.
  • محسن IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    57 0
    خدا را شاکریم که شما در این زمینه (هسته ای) و بسیاری از موارد دیگر تصمیم گیرنده نیستید.
  • احمد IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    43 0
    خدایا ...... ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
  • alen IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    97 0
    راس میگن. ایشون که تو خونشون بیمار سرطانی یا ام اس ندارن که به فکر داروهاش باشه.
  • هادی شهری IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    51 0
    ظاهرا جناب نقدی بین مردم زندگی نمیکنن تا ازمشکلات اقتصادی که واسه مردم پیش آمده که بیشتربه قول خودمسئولان ازناحیه همین تحریم ها بوجودآمده خبرداشته باشن