انعکاس اخبار بویژه در زمانی که اظهار نظر برخی کارشناسان، خیلی کارشناسی شده است، خود به خود طنز محسوب می شود ولی خب حاشیه زدن بر متن خبر هم خالی از لطف نیست.

اول
یک کارشناس امور اقتصادی در گفتگو با فارس: افزایش سن ازدواج به خاطر رشد نرخ بیکاری است
بعد از خبر
دقت کرده اید در بین اخبار رادیو و تلوزیون روزانه 20 درصد اخبار از این دست خبرهای «تحقیقات دانشمندان» است؟ مثلا «محققان دانشگاه ماساچوست کشف کردند که سیگار باعث ایجاد ناراحتی های ریوی است! و یا دانشمندان مالدیوی بعد از تحقیقاتی دوساله اعلام کردند خوردن سبزیجات به سلامت بدن کمک می کند!» در واقع بسیاری از این تحقیقات، اصلا به تحقیق نیاز نداشته و یا اگر هم داشته، ارزش خبری برای انتشار ندارد. حالا هم از خبرنگار عزیز و رسانه منتشرکننده اظهار نظر فوق فنی این کارشناس اقتصادی، تشکر می کنم. واقعا من و همه همکاران و دوستان و اقوام از این کارشناس تشکر می کنیم که نتیجه این همه علم و تحقیق را اینطور مجانی در اختیار مردم قرار می دهند. ما تا حالا فکر می کردیم که دلیل بالارفتن سن ازدواج، آلودگی هوا و قانون اصلاح انتخابات بعلاوه خشک شدن آب دریاچه ارومیه است، الان خیالمان راحت شد که دلیل بالارفتن سن ازدواج افزایش، نرخ بیکاری است. خدا خیرت بده کارشناس مجرب که جماعتی را از اشتباه رهاندی.

 

دوم
در خبرآنلاین منتشر شد: جواد نکونام در واکنش به مرگ یک تماشاگر در بازی استقلال - داماش: اگر آمبولانس نیست، برای چه لیگ برگزار می کنید؟

بعد از خبر
جواد؟ جواد جان؟ این چه حرفی است که شما می زنید؟ بی توجهی و بی بصیرتی تا کجا؟ اصلا می دانید دارید درباره چه لیگی حرف می زنید؟ چرا ناخواسته آب به آسیاب دشمن می ریزید؟ جواد جان ما به شما علاقه داریم اما این چه حرفی است؟ یعنی شما در جریان نیستید که فدراسیون فوتبال ما در آسیا اول شده؟ چرا با این اظهارات نسنجیده، خنده را از علی کفاشیان می گیرید و شیرینی این جام را بر ما تلخ می کنید؟ بروید همین لیگ های عربی دوزاری، اصلا ورزشگاه دارند؟ آب لوله کشی ندارند چه برسد به آمبولانس. شما اصلا می دانید کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست کرده، الگوی مدیریت فدراسیون فوتبال ما به عنوان یک واحد درسی و توسط دکتر فتح الله زاده در دانشگاه های ژاپن و عربستان و کره جنوبی تدریس شود تا بلکه آنها هم بتوانند، به استانداردهای ما برسند؟ خوب نیست وقتی تیم شما شکست می خورد، اینطور فرافکنی کنید جواد جان!

سوم
مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفتگو با ایسنا با بیان این‌که افزایش مصرف بنزین در ماه‌های اخیر غیرطبیعی نیست، با اشاره به این‌که مصرف بنزین 700 تومانی در ماه‌های گذشته افزایش یافته، گفت: افزایش مصرف سوخت دلایل متفاوتی دارد که یکی از مهم‌ترین دلایل آن بالا‌رفتن سطح رفاه عمومی مردم است. افزایش مصرف بنزین 700 تومانی نشان‌دهنده افزایش سطح رفاه عمومی مردم است.
بعد از خبر:
واقعا چقدر خوب است که مسئولان ما در حوزه های مختلف به طور دقیق و فنی اظهار نظر می کنند. این از برکات دولتمردان ماست که باید به سرعت به فکر صادرات آن باشیم؛ «مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران» درباره شاخص های رفاه مردم نظر داده و مصرف بنزین را دلیل سطح رفاهی بالای مردم دانسته است. احتمالا اگر خبرنگار کمی بیشتر از محضر این مدیر استفاده می کرد، مصاحبه اینچنین پیش می رفت:
وی افزود: مصرف بی سابقه بنزین روزانه در کشور، دلیل محکمی است بر خدمات دولت خدمتگذار که با تلاش شبانه روزی جیب مردم را طوری تامین کرده که بنزین 700 تومانی را مثل بنزین 100تومانی مصرف می کنند. این جامعه شناس نفتی ادامه داد: من مطمئن هستم اگر بنزین را 1200تومان هم عرضه کنیم با توجه به برنامه ریزی دقیق دولت خدمتگذار، بازهم توان مردم در تامین بنزین بالا خواهد بود و مصرف آنها کم نخواهد شد. ما فکر همه جا را کرده ایم.

 

چهارم
وزیر آموزش و پرورش بعد از حضور در تبریز و عیادت از آسیب دیدگان حادثه شین آباد گفت: منتظر گزارش‌های گروه تخصصی از حادثه آتش سوزی مدرسه روستای «شین آباد» هستیم و تا ارائه گزارش قطعی توسط آنها، نمی‌توان اظهار نظری در خصوص چرایی این حادثه داشت... استفاده از بخاری گازی در مدارس ممنوع بوده و مدارس تنها می توانند از پکیج استفاده کنند. البته مسئولیت گاز رسانی به مدارس بر عهده وزارت نفت است، طبق مصوبه مجلس گاز رسانی به مدارس برعهده وزارت نفت است و این امر باید در تمامی مدارس اجرایی شود.
بعد از خبر
گزارش گروه های تخصصی البته بدین شرح است که خودم تلاش کردم و بدست آوردم: اشکال فنی در بخاری و خطای انسانی. این البته گزارش ثابت همه اتفاقات غیرمترقبه در کشور است، خواه سقوط هواپیما باشد و خواه واژگونی اتوبوس! و اما بعد...در خصوص فوتبال بازی کردن مسئولان در کشور باید گفت اکثر مدیران در خط میانی بازی می کنند و در پخش توپ مهارت دارند. مثل آقای وزیر که فرمودند وزارت نفت مسئول است. از آنجا که وزارت نفت در حال بالابردن سطح رفاه عمومی است(بند سوم این یادداشت) واقعا از آقای وزیر بعید است که مسئولیت ها را اینچنین با هم خلط کند! حداقل اگر می گفتند مسئولیت گازرسانی به مدارس با کمیسیون اصل نود مجلس است باز بد نبود ولی وزارت نفت خیلی انتخاب عجولانه ای بود!

پنجم
سردار احمدی مقدم فرمودند: درست نیست تا اتفاقی افتاد بگوییم فلانی باید استعفا بدهد یا برکنار شود
شرح خبر
ما هم قبول داریم؛ منتها سردار شما زیاد نگران نباشید..الان هرچی هم کسی بگوید فلانی را برکنار کن یا فلانی باید استعفا بدهد، اتفاق خاصی نمی افتد. همه همچنان سر کار هستند؛ هم معترضان سرکارند و هم مجریانی که حالا یک قصوری ازشان سر زده همچنان سر کارشان هستند. بعد هم ما کی از وزیر آموزش و پرورش چنین توقعی داشتیم که حالا بخواهیم داشته باشیم؟ یا از رییس فدراسیون فوتبال یا صندوق تامین اجتماعی یا مدیر شرکت خودروسازی (...) یا مدیر شرکت هواپیمایی(...) ما عادت کردیم که اگر اتفاقی افتاد و مثلا چند نفر فوت کردند یا آش و لاش شدند، اول بگوییم «عمر دست خداست» و بعد هم منتظر گزارش کارگروه تخصصی باشیم و بعد هم ترفیع و تشویق آن مدیر!
 

 

توجه و تذکر: عکس تزئینی است!

 

 

 

 

 

محسن حدادی

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فری IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    26 3
    گزتارش گروه های تخصصی و فوتبالیست بودن مسئولان رو خیلی خوب امدی..دمتگرم
  • زرین دشتی IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    22 2
    خوب بود مخصوصا نکونام و حاج بابایی
  • بدون نام IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۷
    19 2
    آلودگي هوا در كاهش ازدواج تاثير دارد ولي متغيري است كه در رتبه 142 از 150 متغير تاثير گذار است. حتي استرس ناشي از خشك شدن درياچه اروميه و بحران اقتصادي اروپا و افزايش بي خانمانهاي آمريكاي جنوبي . از جمله اينكه عوامل شيميايي آلودگي بر آنزيمها و هورمون هاي انسان تاثير و فعاليت آنها را كاهش و متعاقب آن عشق و علاقه كه متاثر از فعاليت هورمونها است تحت تاثير و كاهش مي يابد . حتي جنسيت نوزاد نيز تحت تاثير آلودگي هوا است كه در اينجا ذكر نميكنم ولي منابع علمي متعدد وجود دارد كه اين مورد اخير را تائيد ميكنند.
  • بدون نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    2 0
    دیدگاه وزیر نفت عالییییییی بود و توپ تو زمین حیف انداختن وزرا هم فوق العاده بود