ایسنا نوشت:

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی دریایی سپاه اظهار کرد: مذاکره با حکومت فعلی آمریکا معنایی جز تسلیم شدن در برابر دشمن قسم خورده نظام اسلامی ندارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صداقت در اجتماع فرزندان و همسران دانشجوی کارکنان نیروی دریایی سپاه، با اشاره به طرح موضوع مذاکره با آمریکا گفت: با استناد به پیشینه خط مشی سیاسی آمریکا در قبال ایران، مذاکره با حکومت فعلی آمریکا معنایی جز تسلیم شدن در برابر دشمن قسم خورده نظام اسلامی ندارد و مفهوم آن همسویی با جریان ظالمانه حاکم بر مناسبات جهانی است.
وی با بیان اینکه "آنچه همیشه برای آمریکا مهم بوده، منافع یکجانبه خودش بوده است"، خاطرنشان کرد: آمریکا در ایران همواره به دنبال حاکم کردن حکومتی بوده است که منافعش را تأمین کند. کارنامه حکومت آمریکا مملو از جنگ، خونریزی، سلطه‌طلبی و زیاده‌خواهی است و اگر کشورها و ملت‌های جهان بخواهند مصداق بارزی از جنایت، تجاوز و زیاده‌خواهی در جهان مثال بزنند، آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی را مثال خواهند زد.
صداقت با اشاره به تصور برخی سیاسیون که گمان می‌کنند مذاکره با آمریکا زمینه‌ساز رفع برخی مشکلات است، تاکید کرد: امروز وضع رژیم‌هایی که دست و پا بسته نوکر آمریکا هستند، سند گویایی است که نوکری آمریکا نیز نمی‌تواند ضامن رشد و پیشرفت و رفع مشکلات باشد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی دریایی سپاه با اشاره به تعبیر امام خمینی(ره) که آمریکا را شیطان بزرگ خواند، افزود: مذاکره با نظامی که مصداق عینی ترور، جنایت، سلطه‌طلبی، زیاده‌خواهی و رواج فساد و ابتذال است، به معنی عقب‌نشینی از اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی است.
وی با استناد به ادعای برخی که شعارهای تند علیه آمریکا را دلیل دشمنی آمریکایی‌ها می‌دانند، گفت: به تعبیر حضرت امام(ره) شما اول ثابت کنید که حکام و سیاستمداران آمریکایی کی و کجا برای عامه مردم جهان سوم بویژه ملت ما احترام قائل بوده‌اند که ما بگوییم به خاطر شعارها با ما دشمن‌ هستند. آمریکا اگر رابطه‌ای برقرار کرده، با حکام مستبد دوران ستمشاهی و آن هم برای چپاول ثروتها و تأمین منافع خود بوده است و ما در تاریخ روابط ایران و آمریکا سندی نداریم که ثابت کند نظام آمریکا با مردم ما دوست بوده و برای آنها احترامی قائل بوده است.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اميرعلي IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    15 1
    حرفها وتوجيهات غير معقول را كنار بگذاريد اقا برعكس مذاكره عين عقلانيت وعين دورانديشي وخير خواهي براي مردم است شما مثل اينكه نفستان از جاي گرم در مي ايد و حال وروز مردم را نميبينيد چرا در مواردي كه تخصص نداريد اظهار نظر ميكنيد
  • بدون نام IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    13 2
    دراسلام هست اگردونفر يا دوكشور باهم قهر باشند بايد به فاصله خشك شدن دستمال خيس آشتي كنند اگر مثل شما همه فكر كنيم تاآخرت نبايد رابطه برقرار كنيم