برهمین اساس یکی از خوانندگان خبرآنلاین می نویسد: مدت طولانی است به دلیل مشکلات سایت قرض الحسنه ازدواج قادر به ثبت نام نیستم و پس از تماس با پشتیبانی سایت می گویند در حال رسیدگی است در حالیکه مدت 2 هفته هنوز درست نشده است چه کار باید کرد ؟
این درحالی است که بانک مرکزی طی اطلاعیه اعلام کرد: این بانک در راستای سیاست های کلان حمایت از تشکیل خانواده و زوج های جوان، از سال 1387 اقدام به تاسیس و راه اندازی سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج نموده است و شبکه بانکی کشور بطور نظامند و مدیریت شده جهت اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از طریق این سامانه همکاری می نماید.
براین اساس طی سالهای 88،89،90 به ترتیب به تعداد 931480 و 1118970 و 1251007 نفر با سقف های فردی بیست و سی میلیون ریال از تسهیلات موصوف (با شرط ازدواج اول و مراجعه به سایت سامانه ازدواج و بانک عامل حداکثر از تاریخ عقدنامه تا پایان سال شمسی بعد) بهره مند شده اند. در سالجاری به علت محدودیت منابع قرض الحسنه، روند اعطای تسهیلات موصوف با کندی مواجه شده است. به طوری که از ابتدای سالجاری تا تاریخ 1/8/1391 بیش از 600 هزار نفر موفق به اخذ این تسهیلات گردیده اند و در حدود 780 هزار نفر در طی مراحل مختلف تشکیل پرونده و انعقاد قرارداد می باشند.
بدیهی است پاسخگویی به کلیه درخواستها با توجه به محدودیت منابع و امکانات پذیرش متقاضیان، به کندی انجام می شود. شایان ذکر است در صورت اعطای کل منابع قرض الحسنه بانک عامل به مصارف قرض الحسنه، سامانه ازدواج برای بانک مذکور فعال نمی گردد که در حال حاضر بانکهای ملی، سپه، تجارت، مسکن، کشاورزی،قرض الحسنه مهر ایران و رفاه کارگران به علت ذکر شده، در سامانه ازدواج امکان خدمات دهی ندارند وبنابراین فعلا امکان ثبت نام متقاضیان با عاملیت بانکهای ذکر شده وجود ندارد.
45221
نظر شما