رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: مشکلات کنونی دنیا به شکل جاری تداوم نخواهد داشت.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد امروز یکشنبه در دیدار لیور گروگن سفیر جدید ایرلند روابط دو کشور ایران و ایرلند را تاریخی و دیرینه دانست.

احمدی نژاد، اظهارداشت: هیچ نقطه منفی در تاریخ روابط دو کشور وجود نداشته و می توان بدون هیچ گونه محدودیتی روابط دو کشور را تا حداکثر ممکن گسترش داد.

رییس جمهوری با تاکید براین که برپایی عدالت موجب ایجاد صلح‌،امنیت و دوستی پایدار در جهان خواهد شد و چنین شرایطی به نفع همه ملت هاست، گفت: مشکلات کنونی جهان از ناحیه عده‌ای است که خواهان تسلط بر دنیا هستند و با شعار حقوق بشر و دموکراسی قصد دارند منافع سایر ملت ها را به نفع خود مصادره کنند.

احمدی‌نژاد با اشاره به این که انسانها برای دوست داشتن و عشق ورزیدن آفریده شده اند، افزود: نگاه و فرهنگ ملت ایران در طول تاریخ دوستانه بوده و ملت ها باید با همکاری یکدیگر اجازه ندهند که سلطه گران مطالبات خود را بر آنها تحمیل کنند.

رییس جمهوری همچنین خواستار آن شد که ملتها با فراهم کردن شرایط دوستانه و برابر، زندگی سعادتمندی برای خود و جهانیان به وجود آورند.

احمدی نژاد با بیان این که مسائل و مشکلات را نمی توان با جنگ حل و فصل کرد، خاطرنشان کرد: مستکبران که روزی از صدام علیه ملت ایران حمایت کردند، امروز نیز به بهانه هسته ای با این کشور مخالفت و دشمنی می کنند.

وی افزود: این در حالی است که ملت ایران همیشه اهل گفت و گو و تعامل بوده و بیشترین همکاری ها را در این زمینه انجام داده و معتقدیم راهی جز گفت و گو و تعامل وجود ندارد.

احمدی نژاد تحریم و فشارهای اقتصادی دشمنان علیه ملت ایران را موضوعی بچه گانه توصیف کرد و اظهارداشت:‌ ایران کشوری بزرگ با اقتصادی گسترده است و با این گونه مشکلات در هم نمی شکند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به رغم فشارهای فراوان، توانمندی ها و روحیه خود را بازیافته و در مسیر پیشرفت و عزت گام برمی دارد البته از شرایط موجود استقبال نمی‌کنیم و معتقدیم دوستی به نفع همه خواهد بود.

رییس جمهوری اظهار داشت: با وجود تحریم علیه ملت ایران امروز همگان شاهدند که مشکلات اقتصادی کشورهای اروپایی، نسبت به ایران بیشتر است.

احمدی نژاد، گفت: سیاست و اقتصاد برای دوستی است نه برای دشمنی ورزیدن و بی تردید هر کس غیر از این راه را انتخاب کند اول خودش متضرر شده است.

وی اظهار امیدواری کرد؛ با همکاری همه ملت ها رفاه و سلامتی برای همگان ایجاد و مشکلات جهانی حل شود.

سفیر جدید ایرلند نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهوری اظهارداشت: روابط ایران و ایرلند روابطی دیرینه بوده و دو کشور سالیان سال با یکدیگر رابطه دوستانه داشته اند.

ˈ لیور گروگنˈ با بیان این که ایران کشوری با تمدن هزاران ساله است، گفت: دو کشور از روابط خوب و دیرینه ای برخوردار هستند و ملت ایران به خاطر داشتن تمدنی غنی و نقش آفرینی در دنیا همیشه برای ملت ایرلند قابل احترام است.

وی تصریح کرد: ایرلند به دنبال ارتقاء روابط با جمهوری اسلامی ایران بوده و مصمم است روابط خود را به صورت با ثبات و منطقی با ایران ادامه دهد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    62 5
    بسه تو را به خدا بسه، يك مقدار بيايد داخل مردم، روحيه مردم را در اين چند سال گذشته ببينيد، واقعا فكر مي كنيد اگر ماست را امروز 500 تومان بخريد و فردا 1500 تومان خوشحال مي شوند. واقعا فكر مي كنيد ...
  • بدون نام IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    17 0
    کمر مردم شکست اون هم چه شکستی. چیپس چیتوز که 300 تومن بود حالا شده 1000 تومن . چیپسی که 90 درصدش اکسیژنه 10 درصد چیپس!!
  • ماریه EU ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    17 0
    آره ما هم اگه مشکل مالی نداشتیم البته مثل شما ما هم نمیشکستیم سیر که از گرسنه خبر نداره
  • بدون نام ایرانی IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    17 0
    فشاری که روی مردم هست روی شما هم هست که اینطوری صحبت میکنید؟
  • بدون نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    15 0
    واقعا مردم رو چی فرض میکنید
    • بدون نام IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
      0 0
      نزدیکای انتخابات باز کیسه کشی همین مستضعفان را خواهید کرد و متعجب از اینکه باز همینها رای خواهند داد.!!!!!!!!!!
  • Jik US ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    15 0
    دولت رو نميشكند ولي كارگرا و معلما رو خيلي وقته شكسته
  • علیرضا IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 5
    همه نظر ها به صورت احساسی داده شده ...نمیشه که سفره رو نگاه کنی اگه رنگا و رنگ بود بگی تحسنت بر دولت و اگر نبود چیزی بگی این دولت فلان این دولت به درد نمیخوره ..این تحلیل میخاد که نیاز به وقت بیشتری میبر واسه دوشن شدن بعضی از چیزا