محمود احمدی​​نژاد گفت: کسانی که از ادبیات توهین‌آمیز در مورد ایران استفاده می‌کنند و رفتارهای بچه‌گانه‌ای انجام می‌دهند، فکر می‌کنند که ملت ایران به چند قلم ارز بند است و نمی‌فهمند ملتی که چند هزار سال روی پا خود ایستاده یعنی چه؟

رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه طرح شش واحد بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای پاکدشت با بیان این‌که هر ملتی که بخواهد به جایی برسد باید روی پای خود بیایستد، گفت: چرا ملت ایران در طول هفت الی هشت هزار سال مانده است با آنکه حوادث زیادی آمده و رفته است، ولی ملت ایران همچنان باقی مانده است. یکی از علت‌های اصلی این موضوع این است که ملت ایران روی پای خود ایستاده و تکیه بر دیگران نداشته است.
وی ادامه داد: کسانی که از ادبیات توهین‌آمیز در مورد ایران استفاده می‌کنند و رفتارهای بچه‌گانه‌ای انجام می‌دهند و فکر می‌کنند که ملت ایران به چند قلم ارز بند است، آنها نمی‌فهمند ملتی که چند هزار سال روی پا خود ایستاده یعنی چه؟ چرا که آنها خود ریشه و اصالت ندارند و متوجه نمی‌شوند هر چه قدر سر و صدا کنند، ولی ملت ایران همت کند از این مسائل عبور می‌کند و ده‌ سال دیگر می‌بینیم حرف‌های که امروز آنها می‌زنند، تبدیل به جوک شده و خنده‌دار است.
اهم سخنان رییس جمهور را در ادامه به نقل از ایسنا بخوانید؛
• خیلی‌ها درتاریخ تصمیم گرفتند که ملت ایران را محو کنند علت آن روشن است که هرچه نگاه می‌کنند درخشندگی است و آنها فکر می‌کردند که اگر هجوم بیاورند می‌توانند این ملت را محو کنند، ولی اکنون می‌بینیم آنها محو شده‌اند و ملت ایران همچنان مانده است. اینها نیز امروز فکر نکنند، قوی‌تر و جلوتر از قبلی‌ها هستند اینها نیز رفتنی هستند.
• باید با فکر و تدبیر خودمان ایران را بسازیم و این شدنی است، باید قفل‌ها و زنجیرها را از بین ببریم برخی‌ها، خودخواهی، قدرت‌طلبی‌ و لوس‌بازی را کنار بگذارند و اجازه بدهند که ملت ایران پرواز کند و نباید مانع ملت ایران شوند. ایران باید در عرصه‌های گوناگون در قله‌های بلند قرار بگیرد و این شایستگی ملت ایران است.
• ما اکنون برق به برخی از کشورها صادر می‌کنیم،ما می‌توانیم به یکی از بزرگترین صادرکنندگان برق در دنیا تبدیل شویم و به جایی برسیم که به هر کجایی دنیا که می‌رویم محصولات ایرانی بر روی میزها و خانه‌ها باشد و تحقق این مسائل با همدلی،‌همت و توکل به خداوند امکان‌پذیر است. خاموشی مربوط به گذشته است و زمانی به دلایل مختلف خاموشی در کشور رخ می‌داد، البته این سخن به این معنا نیست که هیچ وقت برق قطع نمی‌شود، در این شبکه عظیم انتقال برق ممکن است اشکالات وجود آید و برق قطع شود، ولی با همت صنعت‌گران و تلاش‌گران در این عرصه ما پیشرفت‌های خوبی داشته ایم.
• در طول این شش و هفت سال سرمایه‌گذاری که در عرصه صنعت صورت گرفته به اندازه 27 الی 28 سال و در برخی موارد به اندازه 50 سال است. در اوایل سال 85 ظرفیت تولید سیمان در کشور 32 میلیون تن در سال بود و اکنون ظرفیت تولید سیمان به 80 میلیون تن در سال رسیده است در حقیقت یک و نیم برابر قبل اضافه شده است. ظرفیت تولید فولاد، آلومینیوم و مس در کشور دو برابر شده است. همچنین در صنعت خودرو و تولید لوازم خانگی و همچنین در مصالح ساختمانی.
• در سال 84 ظرفیت تولید برق در کشور 38 هزار 100 مگاوات بود و اکنون این میزان به 67 هزار 806 مگاوات رسیده است در پایان دولت ان‌شالله 38 هزار مگاوات به این ظرفیت افزوده خواهد شد. در حال حاضر 24 هزار مگاوات برق تولید کشور از طریق سوخت‌های فسیلی است که باید آن را تبدیل به سیکل ترکیبی کنیم. البته بخاطر بحث فناوری و تکنولوژی تبدیل همه این 24 هزار مگاوات قابل انجام نیست، ولی در مورد 12 هزار مگاوات آن قابل انجام است.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    7 1
    راندمان وضعیتش چطور است؟ چرا سرانه مصرف انرژی در ایران اینقدر بالاست در حالی که کشورهایی که به شدت از ما صنعتی تر هستند اینگونه نیستند؟ چه کسی مسوول الزام خودروسازان به کاهش مصرف سوخت است؟ و چرا سوختی که در مجتمع های پتروشیمی تولید می شود آلودگی هوا را افزایش داده اند؟
  • بدون نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    22 35
    نمي دانم با چه بياني پاسخ اين حرف ها را بدهم؛ فقط مي توانم بگويم اين حرفها زاده اقتضاي زمان و سوار شدن بر موج ملت است؛ آناني كه اكنون حرف از روي پاي خود ايستادن ملت ايران مي گويند، چرا پاسخ نمي دهند كه چرا در اين هفت هشت سال اخير اينقدر ملت را وابسته به توليدات نفتي نمودند و توليدات ديگر ملت را نابود كردند.
  • بدون نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    21 1
    و برخی هم اختلاس ها را کنار بگذارند
  • بدون نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    6 0
    منظورش وزبیر اموزش پرورشه
  • هموطن IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    22 10
    زنده وسالم ومویدباشی یزرگوار.
  • Mahdi AT ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    11 44
    نمیدانم چرا گاهی‌ اوقات وقتی‌ بعضی حرف‌ها را از بعضی افراد میشنوم حالم دگرگون می‌شود چشام سیاهی میره و سر درد شدیدی میگیرم
  • عليرضا IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    23 30
    اقاي محترم لطف كنيد اگر وقت كرديد كمي هم براي ايراني ها دل بسوزانيد.
  • سينا IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    17 1
    به جهت شفافيت بهترليست سرمايه گذاريهاي صورت گرفته ظرف اين هفت وهشت سال نيز توسط دولت محترم ارائه گردد تا بهتر ارزيابي بشه موضوع