نماینده مردم نقده در مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد کنونی وزارت آموزش و پرورش با هیچ منطق انسانی و مدیریتی سازگار نیست و باید تغییرات موثر و تاثیر گذاری در سیستم مدیریتی آموزش و پرورش صورت بگیرد.

محمد حسین نجاتی: فوت سیران یگانه دانش آموزش دبستان در آتش سوخته شین آباد بحث های مطرح شده پیرامون استیضاح وزیر آموزش و پرورش را وارد فاز جدید کرد.

از مجلس شورای اسلامی خبر می رسد نمایندگان مشغول به جمع آوری امضا برای استیضاح و طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش هستند.
حتی عذر خواهی وزیر و به گفته خود عذر خواهی برای تمامی اتفاقات رخ داده در آموزش و پرورش تا صبح قیامت هم اثری در قدم اول مجلس برای استیضاح او موثر نبود. (در اینجا بخوانید)
در همین رابطه عبدالکریم حسین زاده نماینده مردم شهرهای نقده، اشنویه، محمدیار و نالوس که در مجاورت شهر پیرانشهر قرار دارند، با اشاره به اینکه مقصر اول و آخر این اتفاق وزیر آموزش و پرورش و مدیران او در استان های کشور است، به خبرآنلاین گفت: هم اکنون در مجلس بحث ها در رابطه با استیضاح وزیر آموزش و پرورش جدی تر از قبل شده است و 15 امضا برای استیضاح حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش شده است.

او می افزاید: همچنین 12 امضا نیز برای طرح سوال از حاجی بابایی مطرح شده است که از نظر ما اقدام موثری نیست و نمی تواند برای تکرار نشدن دوباره این اتفاقات ناگوار در مدارس کشور و محروم ترین مناطق کشور موثر باشد.
حسین زاده با بیان اینکه متاسفانه آموزش و پرورش در این اتفاق سعی در پاک کردن صورت مسئله و برجسته سازی مسایل حاشیه ای همچون غیر استاندارد بودن استفاده از بخاری های گاز سوز را داشته است، ادامه می دهد: این رویکرد وزارت آموزش و پرورش تحت هر شرایطی با هیچ منطق انسانی و مدیریتی سازگار نیست و باید تغییرات موثر و تاثیر گذاری در سیستم مدیریتی آموزش و پرورش صورت بگیرد.


از وزارت آموزش و پرورش شکایت می کنم
نماینده نقده در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده به عنوان نماینده مجلس که تا حد زیادی با شهر همسایه حوزه انتخابیه خود آشنا هستم و مسایل و مشکلات مردم آن شهر را می شناسم، از وزارت آموزش و پرورش به دلیل سو مدیریت و تقصیر در آتش سوزی این مدرسه شکایت می کنم.

او گفت: همه چیز روشن است، وزارت آموزش و پرورش مدرسه را با استاندارد های به روز و فنی نساخته است، بخاری غیر استاندارد و نفتی که استفاده از آن در همه جای دنیا منسوخ شده است، را در مدارس گذاشته است، بودجه های خود را صرف مسایل غیر ضروری مثل طناب زنی و شنا می کند و 100 میلیارد تومان برای آن اعتبار صرف می کند و تنها 30 میلیارد خرج وسایل گرمایشی می کند، اینها همه نشان می دهد در این وزارت خانه سو مدیریت است که روزی جان دانش آموزان در اردوها راهیان نور را می گیرد و روزی در پیرانشهر.

حسین زاده تاکید می کند: نکته دیگر زندگی آینده این دانش آموزان است،که یک بحث انسانی است و فردا روز تمامی زندگی اجتماعی آنها، موقعیت اجتماعی و روابط اجتماعی آنها تحت شعاع این اتفاق قرار می گیرد و باید اقدام کاملا موثری صورت گیرد که این دانش آموزان تا حد زیادی به زندگی عادی خود برگردند.

 

ثروتی: برای استیضاح حاجی بابایی هم قسم شده ایم
از طرف دیگر موسی‌الرضا ثروتی درباره استیضاح وزیر آموزش وپرورش، گفت: ۱۵ نفر از نمایندگان خواستار استیضاح وزیر آموزش وپرورش بوده و طبق هماهنگی‌های انجام شده قسم یاد کردند تا آخرین گام پای استیضاح وزیر بمانند.نماینده

مردم بجنورد، مانه و سملقان و جاجرم در مجلس شورای اسلامی، به خانه ملت گفت: فردا سه‌شنبه (۲۱ آذر)، قرار است نشستی با حضور ۱۵ نفر از نمایندگانی که برای استیضاح وزیر قسم یاد کردند، برگزار شود تا با مرور دوباره متن استیضاح وزیر آموزش وپرورش، آن را نهایی کرده و به هیات رئیسه مجلس تحویل دهند.

وی گفت: با بیان اینکه وزیر آموزش وپرورش گمان می‌کند چون به پایان عمر دولت دهم زمان زیادی باقی نمانده بنابراین پای هیچ استیضاحی در میان نخواهد بود.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان و جاجرم در مجلس نهم، در توضیح دلایل استیضاح وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: نابسامانی‌های موجود در آموزش وپرورش، اجرای عجولانه طرح ۳-۳-۶، کمبود معلم دوره ابتدایی و مازاد آنان در مقطع راهنمایی، از جمله دلایل استیضاح وزیر آموزش وپرورش است.

 

ضعف مدیرتی در زمان حاجی بابایی به اوج خود رسید

ثروتی، وضعیت نامعلوم استخدام معلمان حق‌التدریسی و جذب تعدادی از نیروهایی که بدون آزمون در آموزش وپرورش مشغول به کار هستند را از دیگر علل استیضاح حاجی بابایی برشمرد وتاکید کرد: کمبودهای موجود در آموزش وپرورش، افزایش بازماندگان از تحصیل و همچنین حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان بروجنی و آتش‌سوزی مدرسه‌ای در پیرانشهر، دست به دست هم داد تا چنین موضوع استیضاح وزیر آموزش و پرورش جدی شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: متاسفانه ضعف مدیریت در برخی از مناطق آموزشی بسیار دیده می‌شود که این مهم در زمان وزرات حاجی بابایی به اوج خود رسید.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ۱۵ نفر از نمایندگان مجلس تصمیم به استیضاح وزیر آموزش وپرورش دارند، یادآور شد: این تعداد از نمایندگان قسم یاد کردند به هیچ عنوان امضاهای خود را پس نگیرند، البته برخی از نمایندگان درخواست کردند تا زمان بیشتری برای بررسی بیشتر استیضاح به آنها داده شود، تعدادی نیز اعلام کردند که جزء امضا کنندگان استیضاح نیستند اما به طور قطع در صحن به استیضاح رای خواهند داد، که ما این دو گروه را جزء نفرات قسم یاد کرده برای استیضاح وزیر در نظر نگرفتیم

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حق التدریس تیر 90 IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    36 34
    لطفا وضعیت نامعلوم ما نیروهای حق التدریس قبول شده در آزمون سوم تیر 90 را نیز اضافه کنید که با وجود اولویت استخدام ما نیروهایی از قبیل تربیت معلم ، مربی قران و... رااستخدام کرده اند
    • بدون نام IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
      197 5
      منفی دادم برای اینکه وسط اب گل الود داری ماهی میگیری بچه های مردم سوختن و یکیشونم فوت کرده تو دنبال حقوق و پاداشی؟
    • ali IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
      10 17
      ضمن عرض تسلیت و به خانواده این عزیز از دست رفته و آرزوی سلامتی برای دیگر دانش آموزان این سانخه ،بنده نقد ی داشتم - در قصور وزارت آموزش و برورش شکی نیست ولی انصافا نقش من ،شما ، مردم ، اهالی منطقه ،نماینده محترم منطقه ، معلم گرامی و برسنل شاغل مدرسه حادثه دیده چیست؟ ایا نمی شود از اینگونه حوادث عبرت گرفت ؟و برای جلوگیری از حوادث اقدام کرد ؟نماینده منتخب منطقه برای رفع محرومیت در این منطقه مرزی چه اهدافی را مد نظر قرار داده است ؟ غالب نظرات و ابراز احساسات مربوط به تهران است ! آیا این عزیزان حاضرند برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی گامی بر دارند با قبول هزینه تعمیر، بهبود فضای آموزشی این مناطق را عهده دار شوند؟ یا همچون بنده فقط شعار میدهیم؟ وای از دست برخی ما ایرانی ها
    • lموچ سواری IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
      13 5
      نماینده محترم کار شما قانون گذاری ونظارت بر اجرای صحیح آن می باشد؟آیا براستی شما قبل از وقوع این حادثه چکار کرده اید؟ لطفا به این تفکر و ادله توجه کنید-(صرف مسایل غیر ضروری مثل طناب زنی و شنا) همیشه یاد گرفته ایم برای رسیدن به منافع حزبی و شخصی خود تمامی یک طرح را هوا می کنیم ؟! برای مثال حقوق فلان قشر کم است حقوق فلان قشر زیاد است در ایران حل اینگونه مشکلات بجای تعدیل و مدیریت یک قشر ناراضی تبدیل به دو قشر ناراضی می کنیم؟آیا براستی وقتی دست شما قوی تر از دیگر اندام شما است این بدن را چگونه مدیریت میکنید؟
  • انور EU ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    200 8
    آفرین براین نمایندگان که پیگیر ند
  • رحمان* IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    69 3
    قسم خوردن لازم نیست شما در ابتدای روزی که به مجلس وارد شدید قسم خوردید که مدافع حقوق مردم باشید . پس بسم الله
  • بدون نام IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    34 2
    احسنت
  • بدون نام US ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    64 4
    نوش داروی بعد از مرگ سهراب! استیضاح به شرط مرگ یک دانش آموز! همان وقتی که به 50 سال قبل برگشتند و دبستان را شش ساله کردندٰ، باید او را استیضاح می کردید!
  • رحيمي IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    41 3
    آفرين بر شما نماينده نقده و اشنويه اقاي حسين زاده. براستي كه حادثه دلخراشي بود.
  • یک مربی پیش دبستانی IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    44 4
    واقعا ضعف مدیریتی وجود دارد.دفتردار ها از پشت میز کامپیوتر باید معلم کلاس اول تا ششم شوند بدون هیچ سابقه کلاسی بعد مربی پیش دبستانی با 10 سل سابقه کار با حقوق 200 تومن باید زیر نظر غیر انتفاعی ها برود.کجاست عدالت علوی؟
  • بهشت بقیع IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    39 2
    باسمه تعالی بخاری مقصر است ! واقعا جای تاسف دارد ، چرا مسئولین مملکتی به این سادگی از کنار حوادث می گذرند ، جناب آقای حاجی بابایی اگر این اتفاق برای عزیزان خودت هم می افتاد این گونه اظهار نظر می کردی، آیا این فاجعه نیست ، آیا نمی شد حداقل قبل از فصل سرما و این همه تجارب حوادث سال های قبل، دستوری می دادی و تاسیسات گرمایی مدارس مناطق محروم یک بازسازی حسابی می کردند ، واقعا خرید چند بخاری استاندارد و کم خطر چقدر هزینه دارد ؟ . . . جالب تر اینکه هیچ یک از مسئولین ، حادثه را به گردن نمی گیرد و یک عذر خواهی ساده هم نمی کند. جناب فرماندار محترم شهرستان پیرانشهر که شین آباد از توابع آن است فرموده : علت اتش سوزی نشت نفت از بخاری نفتی در کلاس بوده و با توجه به اینکه معلم کلاس و دانش آموزان مونث بودند
  • Mahdi AT ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    47 3
    به نام خدا و برای خدا و به حرمت دل‌ شکسته مادران این "وزیر" را استیضاح کنید و نشان دهید که "هستید" اجرتون با سیدالشهدا
  • بدون نام IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    32 2
    استیضاح وزیر نه به خاطر این است که وزیر در این آتش سوزی مقصر بوده یا نه, به خاطر این است که زیر دستی ها حساب کار دستشون بیاد .
  • سام NL ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    37 2
    استیضاح هم بشی می تونی جون اون 2 تا طفلک رو بهشون برگردونی؟ برات متاسفم وزیر. اصلا خبر داشتی همچین مدرسه ای وجود داره؟
  • ایرانی IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    14 1
    الحاق آموزشکده های فنی به وزارت علوم و سرگردانی حق التدریسان این آموزشکده ها که دارای سابقه بالای تدریس از 7 الی 10 سال تو سط آقای وزیر در متن فوق توسط نمایندگان فراموش شده است.
  • بدون نام IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    49 3
    خداییش این بار دیگه تا اخرش برید نشه مثل وزیر اقتصاد و وزیر ورزش
  • محمد كمالي IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    26 2
    ان شالله با حمايت شما نمايندگان دلسوزيكه در اين مورد تلاش ميكنيد اين حادثه ها دوباره تكرار نشود. ضمنا اكثريت مردمي كه از اين حادثه دلخراش اطلاع دارند خواستار برخورد جدي با وزارت آموزش و پروش و مسئولان خاطي هستند.
  • لوک بد شانس(لیسانس بیکار) IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    13 7
    مسلئه چگونگی استخدامی ها نیز در استیضاح برسی شود با مدرک x برای تربیت بدنی جذب می شوند بعد استخدام شیمی تدریس میکنند.........
  • معلم حق التدریس تعیین تکلیف شده IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    1 4
    سلام بر تمامی عزیزان و نمایندگان محترم مردم من معلم حق التدریس با 6 سال سابقه هستم که در آزمون پر سر وصدای پارسال با بالاترین نمره قبول شدم هنوز تعیین تکلیف نشده ام حقوق ندارم امسال حتی ابلاغ هم برایمان صادر نکردند فقط گفتند بروید سر کلاس بدون حقوق وبیمه تا کی خدا میداند ترا به خدایی که می پرستید بگویید چرا اینقدر ظلم میکنند من فقط بخاطر عشق به بچه های این مملکت به کلاس میروم هر وقت از مسئولین وزارت خانه راجع به وضعیتمان سوال میکنم میگویند فعلا هیچ خبری نیست شما فی سبیل اله کار کنید آخر چرا ؟ یک بام و دو هوا چه کسی پاسخ ما را میدهد اگر کسی پیدا شود خدا وند پاداشش را بدهد ان شا اله. چون به داد مظلومانی رسیده
  • الهه IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 3
    برای معلم زبان در ورامین گزینش گذاشتند و متاسفانه با این کار به قلع و قمع نیروهای مخالف دوستان آموزش و پرورشی آموزشگاه دار خود پرداخنتد. مگر ما کارمند رسمی آموزش و پرورش هستیم که گزینش می گیرید؟ جالب است که خود بانیان این کار اسامی فرزندان مشغول به تدریس خود را برای گزینش رد نمی کنند ولی مشغول به تدریس هستند. بعضی از افراد را ممنوع التدریس کرده اند ولی اگر با دوستانشان کار کنند رفع ممنوعیت می شوند. لطفا رسیدگی کنید.
  • دبير IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    1 4
    به نظر من بخاري و سيران بيگناه مقصر هستند!!!!
  • بدون نام IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    9 4
    والا نه امضا کنید نه پس بگیرید چند روز دیگه گردوخاک این قضیه هم میخوابه
  • بدون نام IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    12 3
    عنوان کردن مسئله استیضاح فقط یک بازی سیاسی می باشد چرا از قبل به فکر مردم نیستید ا
  • بهروز IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    35 1
    انصافا هر نماینده ی باغیرتی که یک کمی خودش را جای خانواده های این بچه بگذارد جز استیضاح به چیز دیگری نمی اندیشد. امیداورم که "علی مطهری" هم به این نماینده های استضاح کننده بپیوندد و خودش را همچون این خانواده داغ در این امر دخالت دهد.
  • بدون نام IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    7 2
    نترسید وسط کار ...
  • بدون نام IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    6 126
    خیلی تند میرید دوستان...عاقلانه تر درباره عملکردها بیندیشید.