تحولات سیاسی مصر، صنعت توریسم را تحت تأثیر قرار داده است.

مصریها امیدوارند آمار ورود توریسم سال 2012 به 12 میلیون نفر برسد. هدفی که با وجود درگیری و تنش میان موافقان و مخالفان محمد مرسی، رئیس جمهور مصر شدنی نیست. مصر هنوز از بهار عربی نجات نیافته است. در حالیکه تنش میان مخالفان و موافقان مرسی در قاهره همچنان در جریان است، ناامنی موجود تبعات بدی همچون کاهش توریسم را برای مصریها به همراه آورده است.
به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ فیگارو، طی 10 ماه اول سال جاری، نزدیک به 9.6 میلیون توریست از مصر دیدن کرده اند که در مقایسه با همین زمان در سال 2011 شاهد افزایش 18.6 درصدی بوده است. هشام زازو، وزیر توریسم مصر در این باره می گوید: پیش بینی می کنیم تا پایان سال جاری، شمار توریست ها به 11.6 میلیون نفر برسد که در آن صورت شاهد افزایش 16 درصدی در مقایسه با سال گذشته خواهیم بود. سال گذشته تنها 10 میلیون توریسم به مصر آمدند که دلیل آن ناامنی و ناآرامی های متعاقب سقوط حکومت حسنی مبارک بود.
گفتنی است طبق آمار رسمی، در سال 2010 نزدیک به 14.5 میلیون توریست از مصر دیدن کرده بودند که این میزان توریسم درآمدی معادل 12.5 میلیارد دلار(9.6 میلیارد یورو) برای اقتصاد مصر به همراه آورده بود. صنعت پررونقی که در سال 2011 متعاقب تحولات سیاسی به 8.8 میلیارد رسید. با این آمار، دولت پیش بینی کرده است که از هم اکنون تا سال 2020 نزدیک به 30 میلیون توریست از مصر دیدن کنند و درآمد حاصل از آن نیز به 25 میلیارد دلار برسد. پیش بینی خوشبینانه ای که طبق اظهارات محمد ابراهیم، وزیر سابق مصر با توجه به عدم ثبات سیاسی چندان شدنی نیست.

 

31263


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 263288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =