واحد مرکزی نوشت:

شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش درخبری فوری اعلام کرد مصری های مقیم خارج مصر با حضور درسفارتخانه ها و کنسولگری های این کشور رأی خود را درباره همه پرسی قانون اساسی این کشور به صندوق های رأی گیری انداختند. این در حالی است که دبیر کل حزب الوسط مصر برگزاری همه پرسی قانون اساسی در این کشور را به معنی مرگ سیاسی مخالفان دانست. عصام الشبل گفت:‌« با وجود پاسخ مثبت مقامات به درخواست مخالفان، تداوم مخالفت این گروه ها و احزاب با گفتگو و تلاش برای افزایش تنش در کشور تنها برای به زیر سئوال بردن مشروعیت رئیس جمهوری و رسیدن به اهداف شخصی و حزبی است».
وی با بیان اینکه به تظاهرات آرام و مسالمت آمیز احترام می گذاریم اما لشکر کشی خیابانی و خشونت از هر طرفی که باشد محکوم است خواستار حرکت در مسیر گفتگو و تلاش برای ایجاد توافق ملی در کشور شد و درباره پیامد تنش در جامعه هشدار داد.
به گزارش پایگاه خبری محیط، الشبل با اشاره به بیانیه اخیر جبهه نجات ملی (ائتلاف گروه های مخالف) افزود:‌« هدف از انتشار چنین بیانیه ای ایجاد تنش در جامعه است و آغاز این هدف را باید از زمان عقب نشینی نمایندگان وابسته به گروه موسوم به قوای ملی از مجمع موسسان قانون اساسی دانست و همه می دانند این تنش افروزی ها غیر قابل توجیه و به پیش نویس قانون اساسی یا بیانیه قانون اساسی بی ارتباط است زیرا خواسته اصلی مخالفان برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری است.
وی افزود:« برخی از رهبران جبهه نجات اسلامی همچون اسامه غزالی حرب از حامیان احمد شفیق عضو کمیسیون سیاست های حزب ملی منحل( حزب حاکم در دوران مبارک) و آخرین نخست وزیر حسنی مبارک بود ولی حال داعیه انقلابی بودن دارد».


26323
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 263322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =