ایسنا نوشت:

دبیرکل اوپک پس از نشست این سازمان در وین گفت: اوپک افزایش تولید نفت آمریکا را به عنوان تهدیدی برای منافع خود نمی‌بیند.
 

عبدالله البدری دبیرکل اوپک درعین حال پیش‌بینی‌های کنونی درباره ارتقای تولید نفت شیل در آمریکا را مورد تردید قرار دارد.

البدری همچنین گفت: آمارهای ارائه شده از سوی ایران نشان می‌دهد که این کشور حدود سه میلیون و 700 هزار بشکه نفت در روز تولید می‌کند.
البدری یک روز پس از نشست اوپک در جمع خبرنگاران این سخنان را مطرح کرد.

 

وزرای نفت اوپک در نشست خود در وین توافق کردند که تولید کنونی 30 میلیون بشکه‌ای این سازمان را حفظ کنند و همچنین دوره تصدی البدری را به دلیل عدم توافق در مورد جانشین وی، برای یک سال دیگر تمدید کنند.
 

اوپک که یک سوم نفت جهان را تولید می‌کند پیش‌بینی کرده که تقاضا برای نفت این سازمان در سال آینده قدری کاهش یابد و ذخایر جهانی تامین باشد، که این امر تا حدودی به دلیل جهش در تولید نفت آمریکا است.
آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرده که آمریکا تا یک دهه آینده صادرکننده صرف نفت خواهد شد و جای عربستان را به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت جهان تا سال 2020 خواهد گرفت.
تحلیل گران گفته‌اند که نفوذ اوپک در نتیجه این مسئله کاهش خواهد یافت، اما البدری گفت: اوپک واقعا نگران افزایش در عرضه جهانی نفت به دلیل افزایش تولید نفت آمریکا نیست.

وی برآوردهای موجود در مورد اینکه تولید نفت شیل آمریکا معادل افزایش سه میلیون بشکه‌ای تولید این کشور ظرف 20 سال خواهد شد و همچنین پیش‌بینی‌ها در مورد استقلال انرژی آمریکا را زیر سوال بود.
وی درعین حال گفت:‌ هرگونه تولید بیشتر مورد استقبال اوپک است. این مسئله برای ما مطلوب است. آمریکا یک منبع دیگر انرژی است و جهان واقعا به این نفت نیاز دارد. من این کشور را تهدیدی برای اوپک نمی‌بینم.
البدری گفت:‌ ایران اعلام کرده که یک میلیون بشکه بالاتر از رقم‌های اعلام شده از سوی منابع ثانویه نفت تولید می‌کند.
وزیر نفت ایران پیش از نشست چهارشنبه اوپک تاثیر تحریم‌ها روی ایران را کم اهمیت خواند و گفت: ایران وابستگی مالی خود را به درآمدهای نفتی طی سه سال گذشته 20 درصد کاهش داشته و این کار را در سال آینده انجام خواهد داد.
 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 263599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =