۰ نفر
۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۳

فارس نوشت:

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه به جای افزایش نرخ مالیات‌ها،‌ بهتر است نحوه و ساختار اخذ مالیات تغییر کند، گفت: پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت در بودجه 92 رقمی در حدود 90 دلار باشد.

محمدعلی عبدالله‌زاده در مورد بررسی لایحه مالیات‌های مستقیم در کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: تغییر در نحوه گرفتن مالیات در این لایحه مدنظر قرار گرفته و به نظر می‌رسد به جای افزایش نرخ مالیات‌ها،‌ نحوه و ساختار اخذ مالیات تغییر کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه هم‌اکنون بیشترین مالیات را افراد کم‌درآمد می‌دهند و بالعکس کمترین مالیات از افراد با درآمد بالا اخذ می‌شود، بنابراین باید این ساختار تغییر کند تا از فرار مالیاتی جلوگیری شود.

عبدالله‌زاده افزود: با توجه به اینکه مالیات به عنوان یکی از جایگزین‌های مهم منابع نفتی در بودجه سال آینده تلقی می‌شود، گفت: بنابراین باید این لایحه قبل از بودجه به تصویب برسد.

وی در مورد گمانه‌زنی بودجه سال آینده کل کشور گفت: ارقام مختلفی برای دلار در بودجه گفته شده که هیچ‌کدام مستند نیست، اما در مورد نفت، ظاهراً قیمت 90 دلار پیش‌بینی شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه امسال در 8 ماه حدود 20 هزار میلیارد تومان درآمد از محل اخذ مالیات حاصل شد، در حالی که پیش‌بینی رقمی حدود 40 هزار میلیارد تومان بود.

به گفته وی، در بهترین حالت امسال 70 درصد درآمدهای مالیاتی دولت محقق می‌شود و اگر این روند اصلاح نشود سال آینده نیز درآمد مالیاتی دولت از 30 هزار میلیارد تومان فراتر نمی‌رود.

عبدالله‌زاده با بیان اینکه بسیاری از مراکز درآمدزای کشور هم‌اکنون مالیات نمی‌دهند، افزود: ظرفیت مالیاتی کشور 2 برابر عملکرد فعلی است.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 264626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =