علی حکیم جوادی و حسن علیزاده تفاهم نامه توسعه زیرساختهای دیجیتال کشور برای بازی های رایانه ای را امضا کردند.

به گزارش خبرآنلاين و به نقل از ايسنا این تفاهم‌نامه با محورهای توسعه و اجرای شبکه‌ی زیرساخت ارتباطی، ارائه‌ی خدمات اینترنتی و مخابرات به مراکز بازی، تأمین اعتبار و زیرساخت فنی لازم برای بازی‌های رایانه‌یی، ساخت آزمایشگاه چندرسانه‌یی، فعالیت‌های فرهنگ‌سازی، برگزاری نمایشگاه‌های مشترک و توسعه‌ی خدمات الکترونیک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط حسن علیزاده - رییس مرکز رسانه‌های دیجیتال - و علی حکیم جوادی - رییس سازمان فن‌آوری اطلاعات ایران - امضا شد.

مهر نيز نوشت: در مراسم امضای این تفاهم نامه حسن علیزاده رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با اشاره به ثبت رکورد 31 هزار و 400 نفر بازیکن آنلاین در لیگ بازیهای رایانه ای در روز 5 شنبه هفته گذشته گفت: روز گذشته 21 هزار و 200 بازیگر آنلاین در لیگ آنلاین بازیها حضور یافتند که تنها 7 هزار نفر از آنها برای نخستین بار و به عنوان مهمان شرکت کرده بودند.

وی با بیان اینکه در برخی از روزها تا 60 درصد شرکت کنندگان برای نخستین بار در لیگ آنلاین بازیهای رایانه ای حضور می یابند ادامه داد: وضعیت بازیهای آنلاین دو نفره خوب است و برای بازیهای گروهی نیازمند فراهم سازی زیرساختها هستیم که امیدواریم با امضای این تفاهمنامه مجموعه ای از همکاریهای مشترک در حوزه فناوری اطلاعات، بازی، موتورهای بازی و جستجو و فراهم سازی زیرساختهای فنی را با سازمان فناوری اطلاعات داشته باشیم.

علی حکیم جوادی امروز یکشنبه در نشست امضای تفاهم میان سازمان فناوری اطلاعات با مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال که با هدف ارائه حمایتهای زیرساختی از برگزاری لیگ آنلاین بازیهای رایانه ای انجام شد بر وقوع تحول جدید در حوزه فناوری اطلاعات و تاثیر آن بر بخشهای مختلف تاکید کرد و اظهار داشت: فناوری اطلاعات هم اکنون یکی از شاخص های توسعه یافتگی در حوزه اقتصاد کشورها محسوب می‌شود و بخش خدمات قابل ارائه بر بستر فناوری اطلاعات از امور صنعتی و کشاورزی اقتصادهای درحال رشد پیشی گرفته است.

وی با اشاره به حرکت کشورهای دنیا به سمت توسعه بازیهای رایانه ای به عنوان یکی از بخش های فناوری اطلاعات گفت: امروز درکشور با کمک مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، حرکت از بازیهای سنتی به سمت بازیهای فکری مبتنی بر فناوری، کاملا مشهود بوده و نگاه سنتی به بازی به سمت بهره برداری مناسب از فناوری در بازی سوق پیدا کرده است.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 265785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =