عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و برنامه پنجم توسعه در نیمه اول سال 1389 اجرایی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، اسدالله قره خانی الوستاتی گفت: اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها و برنامه پنجم توسعه تقریبا در نیمه اول سال 1389 صورت می‌گیرد.

وی افزود: استنباط من این است که طرح هدفمند کردن یارانه‌ها از سال آینده عملیاتی می‌شود و لیکن تاریخ آن در برنامه پنجم توسعه تعیین خواهد شد.

قره خانی با بیان اینکه برنامه پنجم توسعه باید قبل از بودجه سنواتی به مجلس ارائه شود، اظهار داشت: رئیس مجلس هم در تذکری به دولت اعلام کرد که این برنامه باید قبل از بودجه سال 89 به مجلس ارائه شود تا در بودجه سنواتی با مشکل مواجه نشویم.

وی تصریح کرد: حتی لاریجانی توصیه کرده بود که دولت برای ارائه سریع‌تر، مواد این برنامه را کاهش دهد و از ارائه جزییاتی که بررسی آن در مجلس وقت گیر است و لزومی هم ندارد بعنوان قانون مطرح شود اجتناب کند تا بر روی کلیات این برنامه بررسی‌های بیشتری صورت گیرد.

نماینده علی آباد کتول با بیان اینکه البته دولت تاکنون تعلل کرده است، ادامه داد: البته دولت تقدیم و تاخر این موضوع را مدنظر داشت زیرا اگر می‌خواست برنامه را به مجلس تقدیم کنند بحث هدفمند کردن یارانه‌ها پیش می‌آمد زیرا این طرح می‌بایست قبل از برنامه به مجلس ارائه می‌شد.

وی افزود: لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها تحول اساسی در مباحث اقتصادی ایجاد می‌کند لذا باید قبل از برنامه 5 ساله پنجم توسعه به مجلس تقدیم می‌شد تا در صورت تصویب آن، برنامه پنجم توسعه خط مشی خود را براساس مقتضای این لایحه انتخاب کند.

کد خبر 26609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =