کتاب مستند زندگی‌نامه «سیدجعفر شهیدی» و «سیدغلامرضا سعیدی»، در قالب مجموعه «شخصیت‌های ماندگار» و جدیدترین مجموعه شعر سیدعلی صالحی منتشر شد.

اکبر خوشزاد، نویسنده این دو کتاب، گفت: کتاب اول مختصری از زندگی و فعالیت‌های زنده‌یاد سیدجعفر شهیدی است. مرحوم دکتر سیدجعفر شهیدی یکی از اولین کسانی بوده‌اند که بحث اتحاد حوزه و دانشگاه را مطرح کرده‌اند و به دلیل این‌که ایشان در هر دو این‌ها تحصیل کرده‌اند، شدیدا خواستار اتحاد این دو بوده‌اند. این کتاب زندگی‌نامه مختصری از ایشان از زمان تولد تا وفات و مسائلی است که در زندگی‌شان مطرح بوده است.

خوشزاد اظهار کرد: مرحوم شهیدی به دلیل فعالیت دانشگاهی و حوزوی، جزو شخصیت‌های فرهنگی تأثیرگذار بعد از انقلاب بوده که تالیفات و مقالات فراوانی در دو بخش ادبیات و تاریخ اسلام داشته است و سعی کردم در این کتاب، برخی از آثار مشهور ایشان نیز به مخاطبان جوان معرفی شود.

به گفته خوشزاد، این اثر یک کتاب تاریخی صرف است که در 120 صفحه به زندگی، فعالیت‌ها و آثار استاد جعفر شهیدی می‌پردازد و از سوی انتشارا سوره مهر منتشر خواهد شد.

این پژوهشگر دفتر ادبیات انقلاب حوزه هنری در ادامه درباره کتاب دوم اظهار کرد: اثر دیگری که به انتشارات سوره مهر تحویل داده شده، درباره زندگی سیدغلامرضا سعیدی، یکی از نویسندگان مذهبی ایران، است که با داشتن تعداد زیادی آثار تألیفی و ترجمه‌یی کم‌تر شناخته شده است.

او ادامه داد: آقای سعیدی جزو اولین کسانی است که به مسأله فلسطین و رژیم صهیونیستی توجه نشان می‌دهد و آثار زیادی با موضوع فلسطین و اشغالگری اسراییل می‌نویسد.

خوشزاد افزود: علاوه بر مسأله فلسطین، مسأله دیگری که مورد توجه ایشان قرار گرفته، جدایی کشور مسلمان پاکستان از هند است که او با حمایت از پاکستان تألیفات زیادی در این‌باره می‌نویسد و در کنگره‌های بین‌المللی نیز آرا و دیدگاه‌های خودش را مطرح کرده‌ است. این پژوهشگر گفت: سعی شده در ابتدا زندگی‌نامه مختصری از ایشان آورده شود و بعد به تألیفات، آثار و فعالیت‌شان پرداخته شود.

به گفته خوشزاد، پنج عنوان کتاب از مجموعه کتاب‌های «شخصیت‌های ماندگار» کارشناسی و به انتشارات سوره مهر سپرده شده و تا پایان امسال 10 عنوان کتاب دیگر هم کار نگارش‌شان تمام می‌شود.

 

همچنین بر اساس گزارش ایسنا، مجموعه‌ شعر تازه‌ای از سیدعلی صالحی منتشر شد. این مجموعه‌ با عنوان «چند رؤیا مانده تا طلوع رنگین‌کمان» از سوی نشر زاوش به چاپ رسیده است. به گفته‌ شاعر، این مجموعه‌ دربرگیرنده‌ شعر‌های سال‌های 88 و 89 و حدود 120 صفحه است.کتاب‌های «ردپای برف، تا بلوغ کامل گل سرخ» (انتشارات نگاه) و «زیارت‌نامه‌ مرغ سحر و هم‌خوانی دختران خردادماه» (نشر چشمه) از آخرین آثار منتشرشده‌ سیدعلی صالحی هستند.

«گزینه‌ اشعار» این شاعر در دو قطع رقعی و جیبی نیز به تازگی از سوی انتشارات مروارید به چاپ هفتم رسیده است. همچنین جلد سوم از «مجموعه‌ اشعار» صالحی (هزار صفحه‌ سوم) مدتی است از سوی مؤسسه‌ انتشاراتی نگاه به بازار کتاب آمده‌ است. جلد اول این مجموعه به زودی به چاپ پنجم می‌رسد. جلد دوم نیز به چاپ سوم رسیده است.

«انیس آخر همین هفته می‌آید»، «ما نباید بمیریم، رؤیاها بی‌مادر می‌شوند»، «از آوازهای کولیان اهوازی»، «منظومه‌ها»، «لیالی‌ها»، «عاشق شدن در دی‌ماه، مردن به وقت شهریور»، «دیر آمدی ری‌را»، «نامه‌ها»، «چیدن محبوبه‌های شب»، «دعای زنی در راه، که تنها می‌رفت»، «یوماآنادا» و «قمری غمخوار در شامگاه خزانی» از دیگر مجموعه‌های شعر منتشرشده‌ی سیدعلی صالحی هستند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 267295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =