نشتی لوله آب در نیاوران که منجر به تخلیه 200 نفر از خانه های محدوده شد، مهار شده است.

فارس جزییاتی از حادثه را چنین نقل کرد: صبح امروز لوله آب در نیاوران ترکید و 2 ساختمان آسیب دیدند. در این حادثه 2 خانم زیر آوار گرفتار شدند که توسط آتش‌نشانان از زیر آوار خارج شدند. همچنین کل معابر دچار آب گرفتگی شده و معابر و کوچه های منتهی به محل حادثه فعلاً مسدود شده است.

بیش از 50 واحد مسکونی خانه های خود را تخلیه کرده و حدود 200 نفر آواره شدند چرا که ساختمان ایمنی نیست و احتمال ریزش دوباره وجود دارد.

در این حادثه به گفته شاهدان عینی لوله آب ترکید و آب کل معابر و پارکینگ‌های منازل اطراف را پر کرد.

فریبرز صالحی معاون آب رسانی شهر تهران در این باره گفت که لوله آب در خیابان مرجان دچار نشتی شد و خاک فروکش کرد. آب را در حال حاضر قطع کرده‌ایم و در حال مهار حادثه هستیم.

معاون آب رسانی شهر تهران با اشاره به اینکه لوله 400 میلی متری نشت کرده است، گفت: حفره‌ای به شعاع حدود 10 متر در محل حادثه ایجاد شده است.

وی با تأکید بر این موضوع که در این حادثه خسارت جانی نداشته‌ایم،گفت: اما خسارت مالی دیده شده است.

صالحی اضافه کرد: کارشناس بیمه خسارت را تعیین کرده و آن را پرداخت خواهیم کرد.

همچنین جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با اشاره به ترکیدگی لوله اصلی آب در خیابان نیاوران کوچه مرجان گفت: ساعت 4:50 دقیقه امروز این حادثه رخ داد. مقدار زیادی آب کوچه را در بر گرفته و به خیلی از خانه ها سرایت کرده است.

به گفته ملکی، بخش هایی از چند ساختمان 3 و 5 طبقه تخریب شده است. 2 نفر از ساکنان در زیر آوارها گرفتار شدند که آتش نشانان آنها را خارج کرده اند. 50 واحد مسکونی تخلیه شده است و محل ناامن است.

 

مهر از قول معاون تولید آب و فاضلاب تهران درباره حادثه نوشت: تنهایک ساختمان سه طبقه به دلیل ترکیدگی لوله آب در محله نیاوران تخلیه شده و منطقه دچار مشکل قطع آب نیست.

فریبرزصالحی، معاونت تولید و هماهنگی توزیع شرکت تامین و تصویه آب و فاضلاب تهران با اشاره به ترکیدگی لوله اصلی آب در منطقه نیاوران گفت: تنها ساکنان یک ساختمان 3 طبقه به دلیل نا ایمن بودن ساختمانشان در محل دیگری اسکان داده شده اند و در حال حاضراین منطقه مشکل قطع آب ندارد.

وی ادامه داد: لوله 400 میلی متری نشتی کرده است و حفره‌ای به شعاع حدود 10 متر در محل حادثه ایجاد شده است،که دلیل آن ریزش دیواری در خیابان مرجان بوده است .

صالحی با بیان این که بارندگی های چند روز اخیر سبب ریزش این دیوار شده است گفت: در این منطقه قنات های بسیاری وجود دارد و خاک آن سست است .

به گفته این مقام مسئول در حال حاضر هیچ ساختمانی در منطقه مشکلی ندارد و ساکنان این ساختمان 3 طبقه نیز پس از آن که آتش نشانی و شهرداری اعلام کند که ساختمان از نظر ایمنی در وضعیت بحرانی نیست می توانند به ساختمان خود بازگردند.

وی اضافه کرد: تخلیه خانه های 200 نفر از ساکنان منطقه نیاوران درست نبوده و اهالی محل در ساعات ابتدایی تنها به دلیل ایمنی دقایقی خانه هایشان را ترک و به سرعت مشکل به وجود آمده برطرف شد.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 267987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    1 0
    اگر منظورتون سالم سازی آب هست میشه تصفیه,و اگر پرداخت بهای مصرفیست میشه تسویه مجید جان...
  • پژمان IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    4 0
    من ساكن خيابان مرجان و ساختمان مقابل محل حادثه هستم،به دستور اتش نشانى تمام ساختمانهاى مجاور و مقابل تخليه شدند و اولين بار هم نبوده كه مشكل تركيدگي لوله داشتيم.ايشون شايد اطلاع ندارند كه اينگونه نظر دادند.خاك محل سست است و عبور و مرور كاميونها باعث تكانهاى شديد زمين و تركيدگى لوله اصلى شده.
    • عدالت خواه IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
      1 0
      کاملا درست است تمام ساکنان این خیابان وخیابانهای اطراف از دست این به ساز وبفروش ها خواب واسایش ندارند . بیشتر از یک سال است. وشهر داری مقصر است وهیچ نظارتی ندارد تمام کوچه های نیاوران محل تردد کامیونها ی سنگین است . اخر چرا هیچ کس به داد این مردم نمیرسد . مگر هوا الوده نیست.؟ حتی در این چند روز الودگی هوا یک ساعت هم از شر این کامیونهای الاینده در امان نیستیم .!!!! حتی شب تا صبح هم این کامیونها تردد دارند . که مبادا سوداگران برای چند ساعت متضرر نشوند. از مسیولین تقاضا داریم به فریاد ما رسیدگی شود .....؟؟؟؟ اگر گوش شنوایی هست.
  • على IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    5 0
    اخه برادر عزيز ساختمان ٣ سه طبقه مورد نظر نصفش ريخته و ساكنانش هم تو خيابان هستند...چه جوري برگردند داخل!!؟؟؟ كجا اسكان داده شدند، چرا تو روز روشن كه همه از شهردار و تمام مسؤلين اونجا هستند به مردم خبر اشتباه ميديد؟؟
  • امیر IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    1 0
    بایددقت بیشتری درساخت وسازوایمنی شودتامردم بیچاره اواره نشوند.