۰ نفر
۷ دی ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۳

پل اصلی کمربندی چالوس که راه ارتباطی این شهر با شهرهای مجاور است، عصر دیروز چهارشنبه فرو ریخت.

مهر از این حادثه نوشت: 30 متر از قسمت غربی و دیوار حائل پل چالوس عصر دیروز فرو ریخت ولی خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در برنداشت.

این پل بر اثر برداشت غیراصولی پیمانکار ریزش کرده و هم اکنون تنها در یک لاین، خودروها از روی همین پل تخریب شده حرکت می‌کنند.

علت اصلی این حادثه برداشت غیراصولی پیمانکار پل جدیدی که در کنار پل قدیمی در دست ساخت است، اعلام شده است.


فارس از این حادثه نوشت: پل اصلی کمربندی چالوس که باعث ارتباط این شهر با شهرهای مجاور می‌شود فرو ریخت ولی خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در برنداشت.

بخشدار مرکزی چالوس برداشت غیراصولی پیمانکار پل جدیدی را که در کنار پل قدیمی در دست ساخت است، علت این حادثه اعلام کرد.

علی ردایی افزود: حدود ۳۰ متر از قسمت غربی و دیوارحائل پل فرو ریخت و هم اکنون تنها در یک لاین، خودروها از روی همین پل تخریب شده حرکت می‌کنند که بسیار خطرناک است و ترافیک شدیدی نیز ایجاد شده است.

وی بیان کرد: با توجه به این که مسئولان بومی در محل حادثه حضور دارند، انتظار می‌رود مسئولان استانی با اختصاص اعتبار فوری و پیگیری‌های لازم، زمینه بازسازی هر چه سریع‌تر این پل مهم را فراهم کنند.

بخشدار مرکزی چالوس درباره شایعه سقوط کامیون بر اثر فروریختن این پل ابراز کرد: هیچگونه سقوط خودرو رخ نداد و این موضوع کاملا رد می‌شود و شهروندان عزیز نیز اطمینان خاطر داشته باشند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه هنوز کار پل جدید که در مجاورت این پل قدیمی در حال احداث است به اتمام نرسیده است که این حادثه اتفاق افتاد.

قاسم احمدی لاشکی ضمن ابراز گلایه از وزیر راه و شهر سازی درباره کندی پیشرفت احداث پل جدید چالوس، افزود: قبلا به وزیر راه و شهرسازی درباره تسریع در روند احداث پل جدید چالوس تذکرات لازم را داده بودم اما متاسفانه نه تنها احداث پل جدید سرعت نگرفت بلکه برای پل قدیمی حادثه ریزش دیواره حائل رخ داد و موجب بروز مشکل برای شهروندان شده است.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران دراین باره گفت: خسارت‌ها به عرشه پل وارد نشد بلکه دیواره این پل آسیب دید. خسارت وارده به این پل تا کنون دویست میلیون تومان بر آورد شد اقدامات اولیه برای ایمن‌سازی بیشتر مسیر آغاز شد و نیروهای راهداری در محل حادثه حضور دارند تا در روزهای آینده عملیات ترمیم و بازسازی این دیواره آغاز شود.

پیمانکار این پروژه شرکت جهاد نصر است که به گفته یکی از کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی استان، نظارت بر عملکرد این شرکت‌های پیمانکار بر عهده حوزه معاونت ساخت وزارت راه و شهرسازی در تهران است که در استان نمایندگی هم دارند.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 266550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سجاد IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    39 1
    اومدن ابرو رو درست کنن چشمش رو هم کور کردن همه کسایی که تو تعطیلات گذرشون به این جاده افتاده می دونن که چه ترافیک سنگینی پشت همین پل ایجاد می شد مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران اصلا می دونه معنی ترافیک روان یعنی چی ؟ قابل توجه اینکه ورودی پل کنار گذر (دسترسی محلی ) که بسیار تنگ و پر دست انداز است به هیچ عنوان برای عبور کامیون و تریلی مناسب نیست!
  • بدون نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    30 35
    به سلامتی
  • m IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    47 3
    با تشکر از پیمانکار مربوطه که احتمالا در راستای اشتغالزایی بیشتر این کار رو کرده !بالاخره چند نفر هم باید استخدام بشن تا این پل رو ترمیم کنن دیگه! D:
  • محمد IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
    9 1
    آقایان مسوول به فکر پل اصلی داخل شهر هم که احداثی بیش از یک قرن پیش آلمانهاست و بنا بر اخبار متواتر عموم خود آلمانها هم مکاتبه ای مبنی بر پایان گارانتی وعمر پل داشته اند (البته خدا داند) باشید که خدای ناکرده منجر به خسارات مالی وجانی نشود کمی هم به حرف شهروندان اهمیت بدهید
    • سیاوش ES ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
      2 0
      لطفا دست به این پل نزنید... مال یک قرن پیش هست ولی حداقل 5 قرن دیگه کار میکنه.
  • دلال مرکزی IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    2 0
    این پل هم بومی سازی شده بوده است، خدا به دیگر تکنولوژیهای بومی شده رحم کنه!