در این مطلب نگاهی می اندازیم به ورزشکارانی که توانسته اند با شکست دادن بیماری سرطان به میادین ورزشی بازگردند.

به گزارش خبرآنلاین؛ تیتو ویلانووا سرمربی تیم فوتبال بارسلونا که سال گذشته توانسته بود در مبارزه با سرطان پیروز شود، بار دیگر باید با این بیماری بجنگد، اما تاکنون چه کسانی توانسته اند با شکست دادن بیماری سرطان به میادین ورزشی بازگردند؟
وقتی از ورزشکاران مبتلا به سرطان صحبت می شود، اولین اسمی که به ذهن می رسد لانس آرمسترانگ است. این ورزشکار که در اکتبر سال 1996 به سرطان مبتلا شد، توانست در فوریه 1997 از این بیماری رهایی یابد. آرمسترانگ در سال 2012 با رسوایی در دادگاه محکوم به پس دادن هر 7 قهرمانی خود در مسابقات «توردوفرانس» شد.
اریک آبیدال مدافع فرانسوی تیم فوتبال بارسلونا در مارس 2011 به سرطان کبد مبتلا شد و مجبور شد تحت عمل جراحی قرار بگیرد. این ستاره سیه چرده در همان سال در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل منچستریونایتد بازی کرد و پس از پیروزی در آن دیدار در حالی که بازوبند کاپیتانی بارسا را را از کارلس پویول هدیه گرفته بود، جام قهرمانی را بالای سر برد.
علاوه بر اینها النورا لو بیانکو ستاره تیم والیبال بانوان گالاتاسرای ترکیه و کاپیتان تیم ملی ایتالیا هم توانسته بود با غلبه بر سرطان به زندگی عادی خود برگردد. لو بیانکو که نقش انکار ناپذیری در قهرمانی تیم ملی بانوان ایتالیا در جام جهانی 2002 داشت، در فصل 2010-2011 به سرطان سینه مبتلا شد که پس از آن خیلی زود توانست سلامتی خود را بازیابد و در فوریه 2011 به دنیای والیبال بازگردد.
اما این پایان داستان نیست، چاک پاگانو مربی تیم ایندیانا پلیس در لیگ فوتبال آمریکایی ایالات متحده در همان هفته های نخستین فصل گرفتار سرطان خون شد. پس از این اتفاق این تیم به طور موقت با مربیگری بروس آریانس که او هم سابقه شکست دادن سرطان را داشت، به کار خود ادامه داد. جالب اینجاست که بازیکنان این تیم در حرکتی قابل توجه برای حمایت از مربی خود موهایشان را تراشیدند و در تمامی بازی ها با چهره ای جدید به میدان رفتند. گفته می شود چاک پاگانو پس از طی کردن تمامی مراحل شیمی درمانی در هفته های پایانی فصل دوباره روی نیمکت تیمش خواهد نشست.

252 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 268090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =