رئیس جمهوری سوریه در لابلای سخنرانی خود برای ملت این کشور گفت: برخی کشورها نیز در تاریخی که ندارند به دنبال موقعیت هستند.

به گزارش خبرآنلاین با توجه به نقش دلارهای بی شمار قطر در به آشوب کشیدن سوریه در دو سال گذشته به نظر می رسد که خطاب رئیس جمهوری سوریه به این کشور ذره بینی حوزه خلیج فارس بوده است که قصد دارد با دخالت های خود در منطقه که عمدتا به پشتوانه دلارهای بی حدو حصر نفتی و گازی ممکن شده برای خود تاریخی دست و پا کند.

بشار اسد در سخنرانی روز یکشنبه خود در گلایه از همسایگان و برخی از کشورها گفت: برخی کشورهای همسایه نیز به سوریه و ملت آن ظلم کردند تا آن را تضعیف کنند و بر آن مسلط شوند و برخی کشورها نیز در تاریخی که ندارند به دنبال موقعیت هستند. آنها برای خود، با خون بی گناهان تاریخ سازی می کنند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 268909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 49
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    با حفظ موضع مخالفت با اسد این یک مورد استثنائا کاملا درست است. یک کشور فسقلی مثل قطر نباید در معادلات بین المللی اینقدر وزن پیدا کند. و صد البته قطر در تحولات خونبار سوریه نقش بسیار پررنگی دارد.
    • بدون نام IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
      نباید رو کی تعیین می‌کنه دوست عزیز؟ شما؟ قطر داره بهترین استفاده رو از ثروت خدادادیش می‌کنه. ثروت ما داره هزار میلیارد هزار میلیارد اختلاس میشه، اونها دارند خرج کشور و قدرت پیدا کردن نفوذ و ورزش و هزاران موضوع مهم دیگه می‌کنند. اگر کسی عرضه داره و احساس می‌کنه نباید قطر قدرت بگیره، به جای این‌که پول نفت و گاز کشور رو خرج خریدن هتل و جزیره در خارج از کشور بکنه، بره جلوی قطر رو بگیره. وگرنه قطری‌ها دارند بهترین کار رو برای کشورشون می‌کنند و باید بهشون هزاران بار تبریک گفت.
    • بدون نام IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
      قطر ثروتمندترین مردم دنیا رو داره. اون چیزی که تو معادلات سیاسی به یک کشور وزن میده ثروت نه قدمت
    • بدون نام IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
      پسر جان فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه
    • حجت IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
      بهترین استفاده از ثروت خدادادیش اینه که مزدور بفرسته سوریه بجنگن به خودشون و خانواده هاشون در ماه دست کم شش هزار دلار پول بده؟؟ مرد حسابی می دونی این پول رو احتمالا به تو هم بده حاضری بری بجنگی تو سوریه. تو همین ایران خودمون اگه کسی این پول رو بگیره می گه خودم می رم می میرم به خانواده ام دست کم یه چیزی می رسه. مسائل سیاسی به همین سادگی نیست که شما بگی بشار اسد داره ادم می کشه و تمام.
    • بدون نام IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
      در جواب دوستی که نوشتن حرف اول رو ثروت می زنه. با اجازه شما ثروتمندترین کشور جهان نروژ هست. سوئیس و دانمارک و سوئد هم از ثروتمندترین کشورهای دنیا هستند. تا حالا کجا دیدید که این کشورها در کشور دیگری اشوب به پا کنند کجا دیدید دلار بدن یه مشت سلفی از طالبان بدتر خونخوار برن تو خونه های مردم بزور سنگر بگیرن و دولت مستقر و حاکم یک کشور شلیک کنند و ارتش هم مجبور بشه اون خونه رو با همه ساکنانش بفرسته هوا بعد شما بیای اینجا بگی بشار اسد بچه ها رو می کشه. ثروت همه چیز نیست عزیز پشت پرده نوکری امریکا و صهونیست ها مهمه.
    • بدون نام IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
      51 23
      همین هواپیماهای ایشون نبود که اردوگاه فلسطینیا تو سوریه رو بمبارون کرد؟
    • بدون نام IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
      62 6
      یونان هم خیلی قدمت داره وضعش ببین
  • بدون نام IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    71 76
    میکروقطریا مثل میکرونزیا
    • بدون نام IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
      تو خوبی! هوش ایرانی. استعداد ایرانی. هنر هم که نزد ایرانیان است و بس. فقط موندم با این همه توانایی چرا الان اینه وضع‌مون!
  • بدون نام IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    79 54
    آخه قطر بچُه جان
    • بدون نام IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
      همین قطر بچه جان، 4 تا مملکت ما رو با پول می خره آزاد می کنه!!!
    • بدون نام IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
      74 14
      هواپیماهای مسافریش رو بفروشه 4 تای ما رو میخره
    • بدون نام IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      6 20
      4تاي ما رو نگو بگو منو
  • بدون نام IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    فرافکنی
  • بدون نام IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    "آنها برای خود، با خون بی گناهان تاریخ سازی می کنند." تو و پدرت با خون چه کسانی کسب قدرت نمودید؟! بشار اسد ملعون مردم سوریه تو را نمی خواهند می فهمی؟!!!!!!!
    • بدون نام IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
      تو از کجا می دونی که مردم نمی خوانش. تو اینجا نشستی از خودت فرمایش می کنی. خیلی بیجا کردی. بدبخت بعد از سوریه همین تروریست بازی رو تو ایران پیاده می کنن. دهه هشتادی هستی نمی دونی تو دهه شصت همین تروریست های حرومزاده خواب و خوراک رو از ملت گرفته بودن. اگه مردم نمی خواستنش تا حالا رفته بود مطمئن باش. اینکه تا الان مونده دقیقا به همین معنی هست که با زور اسلحه و جنگ داخلی می خوان برش دارن اونم تا اخر می جنگه
    • esteghlali IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
      بعد یک سال اعتراض و یک سال جنگ دوستمون میفرماین از کجا میدونی مردم سوریه نمیخوانش!!!
    • esteghlali IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
      60 4
      حالا مگه به تاریخه؟ چی بودیم مهم نیست چی هستیم مهمه
    • سزار IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
      15 70
      این چه حرفیه من با نظام سوریه موافق نیستم ولی اخه اگه سوریه منحل شه خیلی فشار روی ایران بیشتر میشه به نظر من اگه تمام مردم سوریه هم در این راه کشته بشن اصلا به ما چه ما باید فکره کشوره خودمون باشیم که اگه نظام سوریه منحل شه دیگه تو منطقه کسیو نداره و هدف بعدیه
    • بدون نام AU ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
      20 6
      من فقط یک سئوال از دوست عزیزی که فرمودند "مردم اگر اسد را نمیخواستند تا الان سرنگون شده بود" دارم: آیا مردم عراق با 55 درصد شیعه و 25 درصد کرد صدام را میخواستند ؟؟؟ چرا شیعیان عراق با وجود 2 بار شورش و کردها با وجود تسلیحات فراوان و کمک هایی که از خارج گرفتند تا پبیش از حمله آمریکا موفق با ساقط کردن رژیم صدام نشدند؟ آیا این به معنی محبوبیت صدام بود ؟ شما به جای عصبانی شدن کمی تاریخ و سیاست بخوانید. همیشه در همه نظام های دیکتاتوری وقتی سرکوب از حد معینی فراتر رود نظام ها به این سادگی سقوط نمیکنند. همانطور که مردم کامبوج با وجود قتل عام 2 میلیون نفر قادر به سرنگونی خمرهای سرخ نشدند و همانطور که در عراق نشدند.
    • سجاد IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      10 17
      اگر اکثریت مردم سوریه با بشار اسد نبودند شک نکنید که او تا حالا ساقط شده بود . قذافی هم دقیقا همچین شرایطی داشت و با اینکه ارتش قوی تری داشت اما چون از پشتوانه ی مردمی برخوردار نبود سقوط کرد . یکی از علل اصلی که تاحالا ناتو به سوریه حمله نکرده همین موضوعه . حمله ی خارجی مردم سوریه رو متحد می کنه و اوضاع برای اوباش -قطری،اسرائیلی،عربستانی،طالبانی- سخت می شه
    • kasra US ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      14 14
      عزیزان ارزشی خبر آنلاین مثل اینکه توهین به افراد در صورتی که به نفع شما باشه آزاده یه بار دیگه بخون ببین چیو تایید کردی متاسفم ! تو از کجا می دونی که مردم نمی خوانش. تو اینجا نشستی از خودت فرمایش می کنی. خیلی بیجا کردی. بدبخت ...... اینا توهین نیست ا؟
    • بدون نام AU ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
      4 1
      جناب سجاد ! اطلاعات شما کاملا غلط است. ارتش سوریه سومین و به قولی سومین ارتش قدرتمند عربی است. هم از نظر تداد نیرو هم از نظر تجهیزات ارتش قذافی به گرد پای انهم نمیرسید. ضمن اینکه لیبی هیچ حامی جدی در منطقه و عرصه بین الملل نداشت. شما نمیتوانید کمک های نظامی روسیه و چین و حمایت های معنوی ایران و حزب الله از اسد را ندید بگیرید و بگویید قذافی چون محبوب نبود سقوط کرد. اگر ناتو تاکنون به سوریه حمله نکرده است به دلیل حمایت های روسیه و چین و دست باز ایران برای به خطر انداختن منافع ناتو است و نه به دلیل محبوبیت اسد. ملاک های شما برای سنجش محبوبیت کاملا اشتباه است همانطور که مقابسه قدرت نظامی و نفوذ نظام اسد با نظام قذافی توسط شما اشتباه است.
  • بدون نام IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    96 24
    همین کشور ذربینی سیستمی پیاده کرده که در حال حاضر ثروتمندترین کشور دنیاست.اقای اسد شما به فکرمردمی باشید که نیروهای شما هر روز بمباران میکنند
    • بدون نام IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
      سیستمش منو کشته. اخه بنده خدا چه سیستمی تریلیاردها دلار پول زبون بسته نفت رو به عمه 90 ساله من هم بدی برات مدیریت می کنه دیگه با چهار تا و نصفی ادم
    • بدون نام IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
      1 1
      من خیلی با دولت اسد موافق نیستم ولی چون در جنگ 8 ساله تنها کشوری بود که از ما حمایت کرد حالا نوبت ماهاست که ازش حمایت کنیم.باور کنید اگه یه کوچولو چراغ سبز به آمریکا نشون بدیم قطر که خوبه گنده تر از اونم هیچ کاری نمیتونه بکنه مطمئن باشید دوباره میتونیم به اقتدار گذشته خودمون برگردیم.
  • علی IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    57 19
    اگر بزرگی به اندازه بود آلمان و فرانسه و انگلیس و ... که جوجه ان. ولی میبینیم که نیستن.
  • بدون نام IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    قطر را ما با "فرصت سوزیهایمان" در پارس جنوبی تبدیل به قطر کردیم، متاسفانه.
  • بدون نام IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    24 53
    بنظر وصف ایشان به ترکیه نزدیکتر است تا قطر
    • بدون نام IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
      47 63
      ترکیه کشور بی تاریخی نیست عزیز برادر قرن ها امپراطوری داشته و از قدیم در دنیای اسلام اون رو با روم شرقی می شناختن. درسته که ما با ترکیه دشمنی دیرینه داریم و قرن ها میان ما و عثمانی ها نبرد بوده اما این دلیل نمی شه تاریخ یک کشور را انکار کنیم. اما قطر بواقع یک کشور بی ریشه است که مردمش فرق بز و گوسفند رو نمی دونن و بزرگترین مخلوق خدا رو شتر می شناسن
    • بدون نام IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
      31 30
      یکم تاریخ بخون که جای دیگه نگی ترکیه تاریخ نداره، خیلی زشته ها
    • بدون نام IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
      33 18
      "ترکیه قرنها امپراتوری داشته"؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!به اصطلاح امپراتوری عثمانی از سال ۱۲۹۹ تا ۱۹۲۲ میلادی بوده در صورتی که امپراتوریهای ایران(مانند هخامنشیان و...) چندین صده قبل از میلاد بوده اند.حالا شما بگو کدام کشور تاریخ داره؟؟؟
    • بدون نام IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
      25 4
      تو که سر و کارت با بز و گوسفنده فرقشون رو بهتر می دونی عزیزم
  • بدون نام IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    با انکه از نظر سیاسی سخت مخالف قطر و رژیم حاکم برآن هستم ولی به این هم اعتراف دارم که کشوری بی ریشه وتاریخ وبه قول بعضی دوستان میکروکشور توانسته با تنظیم سیاست های اقتصادی درست حرفی برای گفتن وسری توسرها داشته باشد
    • بدون نام IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
      19 66
      اخه استاد اقتصاد و پروفسور عزیز کشوری که درامد نفت و گازش 16 برابر ایران هست و جمعیتش اندازه شهرک پردیس تهران هم نیست دیگه تنظیم سیاست های اقتصادیش چیه؟؟؟؟ بعضی ها یه افاضاتی می فرماین که ادم احساس می کنه طرف فکر کرده اپولو هوا کرده
    • بدون نام SE ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
      33 6
      سیستم همینه که یه قول حضرتعالی همین گشور به اندازه شهرک پردیس تهران میزبانی جام جهانی رو هم گرفت و ما هنوز یه زمین چمن صاف نداریم! بخل و حسد هم اندازه داره. بهتره یاد بگیریم چطور دارن سرمایه گذاری میکنن به جای اینکه مطابق عادت ایرانیها موفقها رو تحقیر کنیم وو اونها هم تره به ریش ما خورد نکنند!
  • بدون نام IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    قطر آلت دست صهیونیست هاست. اونها گزک زیادی از این حمد بن جاسم دارن ماجرای خانم لیونی رو که چند وقت پیش تایمز لندن فاش کرد رو بخونید. این ها همشون یه جورایی بنده امریکا و صهیونیست ها هستند و الا عقل و منطق حکم نمی کنه که یه کشور با 400 هزار نفر جمعیت یک کشور ریشه دار تاریخی رو با اعزام مزدور بهم بریزه
  • بدون نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    17 27
    سوریه قطر عربستان عراق بحرین امارات ....یکی از یکی بدتر تا حالا کم از این عربها عذاب کشیدیم
    • بدون نام GB ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
      0 1
      مگر جوانان عرب خوزستان شهید ندادن بخاطر ایران در مقابل کشور عربی عراق
  • محمد IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    10 46
    در نبود شیر (ایران)..پشه (قطر)جولان میدهد....هر چه پول داشته باشند باز هم کم میاورند..کسی که اصالت ندارد و با دم شیر بازی میکند باید منتظرباشد...نوبت قطر هم میرسد و شکمبه گاز خورشان از هم میدرد...صبر کنید خدا همچی رو مشخص میکند.
  • بدون نام IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    61 18
    وقتی که ژاندارم منطقه مرد معلومه که شغالها پارس میکنند
  • بدون نام MY ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    60 4
    داشتم داشتم حساب نیست برادر من. دارم دارم حسابه
  • رضا US ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    کشوری مثل ایران که در شعار دادن حرف اول را می زند باید به کشورهایی مثل قطر اجازه دخالت کردن در امور کشورهای دیگر را ندهدباید قطر را سر جای خودش نشاند امکان دارد برای ما هم دردسر در ست کندپول زیاد برای کشورهای بدون شناسنامه غرور وتکبر می اورد .باید بادشان را خالی کرد.
  • بدون نام IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    مقاومت ايستاده است حتي اگر در لباس تزوير بر او يورش بياورند. بشار اسدايستاده در برابر خون ريزان دوران
  • بدون نام IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
    همه ما در قضاوت و جانبداری از هر فرد و کشور مسئول هستیم.... فکر نمیکنم لازم باشه که بگم ملاک جانبداری چی باید باشه؟ که البته همه خود به خوبی میدانند.... اما چه میشود و چرا یک عده چشم میبندند و نمیخواهند کلیت موضوع سوریه را آنطور که هست ببینند؟! خدا میداند.... اینکه سوریه و نظام سیاسی سوریه اشکالاتی دارد هیچ ارتباطی به جنایاتی که به بهانه مخالفت با اسد در حق مردم سوریه در حال انجام است ندارد..... موضوع مثل همیشه خیلی ساده است... موضوع موضوع حق و باطل و طرفداران حق و باطل هست.... فعلا اسد با همه اشکالاتی که دارد در جبهه حق است و مخالفانش با همه شعارها و عوامفریبیهایی که دارند در جبهه باطل....
    • بدون نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
      1 0
      شما خیلی سعی داری منطقی حرف بزنی ولی نمیتونی. از وسطاش میزنی تو جاده خاکی. سیستمتو عوض کن. این بازیها خیلی وقته جواب نمیده.
  • بدون نام IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۸
    9 25
    قطر با جمعیت کمش درآمد گازی برابر ایران داره ,خوب باید یه جور جفتک بندازه!!
  • بدون نام GB ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    0 0
    قطر حق دارد چون ایران فقط حرف مزند