«لغو حضور نمایندگان شورای المپیک آسیا و کمیته بین المللی المپیک در ایران» می تواند تبعات نامطلوبی را برای ورزش ایران به همراه داشته باشد.

محمدرضا آخوندی – حدود یک ماه پیش بود که مسئولان کمیته ملی المپیک ایران اعلام کردند قرار است شیخ احمد الفهد رئیس بلندپایه شورای المپیک آسیا که یکی از سه مدیر تاثیرگذار ورزش دنیا در سال 2012 محسوب می شود قرار است در راس هیاتی به ایران بیاید. هیاتی هم که قرار بود او را همراهی کنند، همگی از کارشناسان بلندپایه شواری المپیک آسیا و کمیته بین المللی المپیک بودند. یکی از آنها حسین المسلم دبیر اجرایی این شورا و رئیس کنفدراسیون شنای آسیا بود.
آن طور که گمانه زنی می شد، پس از ماه ها مذاکره و لابی مسئولان ورزش ایران با نهادهای ناظر بین المللی، حضور این هیات تاثیرگذار ورزشی می توانست خط پایانی بر بلاتکلیفی های ورزش ایران باشد و قرار بود با حضور این افراد، کار تصحیح و تصویب اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک ایران به سرانجام خوشی دست پیدا کند. همانگونه که وزیر ورزش در نشست چند ساعته خود در ماکائو به صورت تلویحی این موضوع را پذیرفته بود.
پس از اعلام این خبر، بخش‌های تشریفات و بین الملل کمیته ملی المپیک ایران دست به کار شدند تا شرایط حضور هواپیمای اختصاصی این گروه در تهران را فراهم کنند، اما در میانه های همین هماهنگی ها بود که زمینه های ابتدایی برخی اختلاف‌ها میان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش مشخص شد. چراکه گروه تشریفاتی وزارت ورزش نیز به موازات کمیته المپیک، همین هماهنگی ها را انجام می داد و هرکدام از نهادها، این هیات را میهمان خود قلمداد می کردند. البته این موضوع چندان مهم نبود و اصل این بود که مشکلات ورزش کشور در زمینه بین المللی با حضور این افراد حل شود و سایه تعلیق از سر ورزش ایران برداشته شود. بنابراین این اختلافهای ناچیز نمی توانست مشکل ساز باشد.
در این مدتی که تا حضور این هیات به ایران باقی مانده بود، هیات اجرایی کمیته المپیک بدون وقفه کار اصلاح اساسنامه این نهاد را پیش می برد تا اینکه پس از حضور این افراد در تهران، تائیدیه نهایی از آن‌ها گرفته شود و از این پس خیال مدیران ورزش از این بابت راحت شود. این مسئله می توانست زمینه ساز انتخابات کمیته ملی المپیک ایران شود که اکنون چند ماهی است به تعویق افتاده است.
آخرین نشست هیات اجرایی
آخرین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک ایران روز گذشته (سه شنبه) در محل همیشگی انجام شد و گویا در ابتدای این نشست، محمد عباسی – وزیر ورزش نیز به عنوان میهمان در جلسه حضور داشته است. کار اصلاح اساسنامه در هیات اجرایی به پایان رسیده بود و حالا نظر نهایی وزیر مانده بود تا کار بهتر پیش رود. گویا عباسی نیز در این نشست با برخی از بخشهای اصلاحات صورت گرفته مخالفت می کند و برخی موارد حتی ناراحت هم می شود. البته این موضوع را تا کنون کمیته ملی المپیک ایران تائید نکرده است، اما شنیده ها حاکی از این است که چنین اتفاقی دیروز در نشست کمیته ملی المپیک افتاده است.
از طرفی در روزهای گذشته بارها وزیر ورزش و رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک سخنان ضد و نقیضی را در مورد اصلاح اساسنامه مطرح کرده بودند.
به هر حال چند ساعت پس از پایان نشست روز گذشته بود که نمابری از شورای المپیک آسیا به کمیته ملی المپیک ارسال شد و بدون توضیح چندانی اعلام کرد که سفر هیات بلندپایه شورای المپیک به ایران لغو و به زمان دیگری موکول شده است.
حال مشخص نیست چه ارتباطی بین محتوای این نشست و لغو سفر مدیران و کارشناسان ورزشی به ایران وجود دارد، اما نتیجه آن شد که کمیته ملی المپیک ایران امروز به صورت رسمی اعلام کرد که سفر مدیران شورای المپیک به ایران لغو شده است.
اکنون باید نشست و دید ادامه داستان ما با نهادهای ناظر بین المللی وارد چه فصلی خواهد شد. امیدواریم که برای ورزش ایران خوش یمن باشد.
43 43
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 269646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =