تقابل دنیای دیوها و آدم‌ها موضوع اصلی کتاب هیجان‌انگیز قاموس دیو است که نامزد دریافت مدال کارنگی سال ۲۰۱۰ نیز بوده است.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «قاموس دیو» نوشته ساراریس برن با ترجمه علی مصلح حیدرزاد از سوی انتشارات گل آقا منتشر شده است. کتاب حاضر، مشتمل بر داستانی با موضوع تخیلی و ماجراجویانه و از سری داستان های کودکانه انگلیسی و قرن بیستم است.

«نیک» پسری جسور شانزده ساله ای است که همراه برادرش «آلن» و مادر دیوانه اش «اکستر» زندگی می کند. خانواده «نیک» دچار طلسم شده اند و ساحران با کشیدن دایره ای در خانه شان، آن ها را به دام انداخته و تسخیر کرده اند. رد شدن از مرز دایره به معنای مرگ است و روزی که خانواده «نیک» به دام افتادند، پدر با عبور از مرز دایره و مرگ خود، باعث نجات «نیک» و «آلن» و مادرشان شده بود. انجمن های ساحران برای عبور دیوها، پلی ساخته شده بود.

انجمن های ساحران برای عبور دیوها، پلی ساخته بودند و دیوها می توانستند انسان یا حیوان یا اشیایی را برای رسیدن به قدرت و خواسته خود قربانی کنند. «نیک» گردنبندی داشت که وقتی خطری آن ها را تهدید می کرد، به او هشدار می داد. «نیک» و خانواده اش مجبور بودند با جادوی ساحران بجنگند، یا اثاث کشی کرده و از دست آن ها فرار کنند. آنها بارها مورد حمل ساحران قرار می گیرند و «نیک» و «آلن» با یادگیری باطل کردن طلسم آن ها، سرانجام رهایی یافته و برای همیشه از دست ساحران و دیوان نجات پیدا می کنند.

 

این کتاب در مجموعه رمان های طنز و فانتزی نوجوان انتشارات گل آقا منتشر شده که در کنار «آقای بوگندو، بلارت پسری که نمی‌خواست دنیا را نجات دهد‌ و شرق خورشید، غرب ماه» منتشر شده است. آقای بوگندو کتابی طنز درباره دوستی دختربچه‌ای با آقای بوگندوست که جزو نامزدهای دریافت جایزه رولد دال بوده و توسط رضی هیرمندی مترجم نام آشنای کودک و نوجوان ترجمه شده.  بلارت پسری که نمی‌خواست دنیا را نجات دهد نقیضه‌ای برداستانهای قهرمانی است که سراسر لبخند و شادمانی است و با ترجمه مسعود ملک‌یاری منتشر شده.
شرق خورشید و غرب ماه بازآفرینی افسانه قدیمی و پررمز و راز از مردم نروژ و با ترجمه دلارام کارخیران است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 270014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =