هکری بنام Netham45 نرم افزاری بنام RT Jailbreak Tool v1 را ساخته که می تواند سرفیس مایکروسافت را در 20 ثانیه جیلبریک کند و بدین ترتیب می توان امید داشت به زودی مکینتاش را روی سرفیس ببینیم!

در واقع یک بچ فایل بوده که برنامه هک شدن ویندوز آر تی متعلق به C.L.Rokr  را اتوماتیک کرده است.
پیشتر مایکروسافت با هک شدن سریع ویندوز آر تی روی سرفیس وصله امنیتی داده بود اما حالا با برنامه خودکار جدید این هکر، همه چیز آسان شده و مایکروسافت را به دردسر مجدد می اندازد.
این هکر می گوید با اجرای فایل runExploit.bat روی تبلت سرفیس می توانید قفل روی نصب برنامه ها را در عرض 20 ثانیه شکسته و هر برنامه ای را که دوست داشته باشید بدون اجازه مایکروسافت روی سرفیس خود نصب کنید. (شبیه جیلبریک اپل)
با این هک هر نوع برنامه ای روی تبلت و ... (که از ویندوز آر تی استفاده می کنند، ) قابل اجرا و نصب خواهد بود. این جیلبریک تمهیدات امنیتی مایکروسافت برای اجازه نصب شدن روی سیستم را از کار می اندازد. این هکر لیستی از برنامه هایی که بعد از هک شدن قابل نصب می شوند را در اینجا و اینجا آورده است.
 
هکی که rokr پیشتر انجام داده بود دردسر داشت و هر کاربری قادر به انجام آن به صورت دستی نبود. باید دسترسی ادمین داشت و از راه دور به تبلت وصل شده و کرنل مموری را دستکاری می کرد و کد اکسپلویت ساخته شده به داخل RAM ارسال می شد تا کد امضای امنیتی بدین صورت خاموش می شد. اما در هک جدید با دستکاری موقت کرنل در RAM و ری-استارت کردن سیستم می توان به نصب هر برنامه ادامه داد.
هفته گذشته مایکروسافت هک قبلی یعنی Rokr را جارو کرد و قول داد در آینده آنرا خواهد بست. این بدان معناست که مایکروسافت هنوز به آن به چشم حفره نگاه نمی کند. عدم اعتقاد مایکروسافت به حفره دار شدن سرفیس کمی سخت به نظر می رسد.
 
 {جیلبریک کردن با اپل شروع شد: در مورد اپل  با شکستن زندان یا اصطلاحا Jailbreak کردن آیفون می‌توان نرم‌افزار، موسیقی‌ها، بازی‌ها، فیلم‌ها و... بسیاری که قابل بارگذاری (دانلود) نیستند یا باید برای بارگذاری آن‌ها پول پرداخت کرد را، بدون اجازهٔ شرکت اپل و به وسیلهٔ نرم‌افزارهای Cydia و Installer بارگذاری (دانلود) و استفاده کرد.حالا همین اتفاق برای مایکروسافت نیز رخ داده است.}
منبع: د رجیستر
5656
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 270034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
    1 4
    یه جورایی این طبیعی که مایکروسافت خیلی جلوش رو نگیره ... چون این کار باعث میشه که خیلیا که عزای خرید مجدد برنامه‌ها رو دارن یا مثل ما در کشوری زندگی می‌کنند که کلا مردمش بلدنیستند که برای نرم‌افزار پول بدهند به سرفیس فکر کنند ... همون کاری که اپل کرده ... در بین دوستان من به جز خود من و یکی از دوستان همه دیواس‌های اپلی خود را جلبریک کرده‌اند ... و از آن لذت می‌برند! ... البته جلبریک باعث میشه که دستگاه شما از گارانتی خارج بشه ... و طبیعی که برای اینکه مشکلی هم برای توسعه دهنده‌ها پیش نیاد با کمی تخییر این مشکل حل بشه ... در ضمن این جلبریک اجازه می‌ده که نرم افزارهای دستکتاپ با یک پورت ساده به ARM روی این تبلت نصب بشن و این باز به معنی به درد بخورتر شدن این تبلت هست ...
  • امین IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
    8 1
    لطفا راجبه سرفیس با ویندوز8 بیشتر اطلاعات بدید ! ممنون
  • مهدی عادلی IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۳
    6 2
    لطف بفرمایید برای نوشتن به مطلب تخصصی، بیشتر دقت کنید ! اگر منظور شما از مک همان سیستم عامل اپل است که نام کامل آن Mac os است ولی امکان نصب این سیستم عامل بروی Surface RT وجود ندارد به دلیل اینکه پردازنده این تبلت از نسل ARM است در صورتی که Mac os سیستم عامل پردازنده های x86 است . اپل سیستم عامل دیگری هم دارد با نام ios که مخصوص پردازنده های ARM است که بروی IPad , IPhone , IPod استفاده می شود که همانند Windows 8 RT از پیش نصب شده است .