باید جاوای کامپیوتر خود را به روز رسانی کنید. یا نه، کاملا آنرا پاک کنید و یا disable و غیر فعالش کنید! یا اصلا به آن دست نزنید چرا که مشکل مهمی نیست.

به هر حال به هر کدام از این نصایح امنیتی گوش کنید، شانس همراه با خطا بالاست!
خبر آمد که برنامه جاوا اسیر مشکل موسوم به zero-day-exploit  شده است و 850 میلیون کامپیوتر در دنیا در معرض خطر قرار گرفته است و ....
(Zero-day-exploit یعنی نوشتن کد مخرب از روی خطای کشف شده در کمتر از چند ساعت از کشف حفره تا جایی که صاحب برنامه تا بخواهد حفره امنیتی روی نرم افزار خود را بپوشاند، حمله کننده کامپیوترهای زیادی را آلوده کرده است.)
اگر یک لحظه به عقب برگردید ، می بینید که  هزاران نصیحت امنیتی را در مورد zero-day-exploit  در باره جاوا در هفته اخیر شنیده و خوانده ایم. اوراکل می گوید مشکل را رفع کرده و کاربران می توانند بدون مشکل ادامه دهند و بسیاری هم نتیجه نگرفته و از زبان اوراکل شنیده اند که آنرا کلا از روی کامپیوتر خود حذف کنند.
جاوا قطعه ای نرم افزاری است که برای اجرای برنامه های مختلف از آن استفاده می شود و بنابراین غیرفعال کردن آن بهتر از پاک کردن ان است و اوراکل آنقدر توان دارد که بخواهد با هکرها مبارزه کند و ...
دپارتمان امنیت داخلی امریکا به کاربران توصیه کرده تا جاوا را غیرفعال کنند (نحوه غیرفعال کردن جاوا در ویندوز و مک را در اینجا ببینید) در حالی که از رفتار کاربران هنگام مرور اینترنت و کلیک کردن خبر ندارد و به تعداد کاربران، نظرات متفاوت و رفتار متفاوت وجود دارد.
کسی نمی تواند از پشت خط تلفن موقعیتهای اضطراری کامپیوتری به شما بگوید دقیقا چه کار کنید، چرا که از محیط شما و کامپیوتر شما کاملا مطلع نیست.
 حکومت امریکا در تازه ترین بیانیه خود گفته حتی جاوای به روز شده همچنان خطرناک است و از آن استفاده نکنید.(لینک)
 
{ به مجموعه‌ای از محصولات نرم‌افزاری و مشخصه‌ها از شرکت سان میکروسیستمز، یک زیر مجموعه از شرکت اوراکل، اطلاق می‌شود که به منظور ایجاد محیطی برای نوشتن نرم‌افزار هایی که به صورت چندسکویی اجرا می‌شوند به کار می‌رود. جاوا در محدوده وسیعی از کاربردها، مورد استفاده قرار می گیرد. کاربردهایی را محدوده ی وسیعی از سکوهای محاسباتی، سامانه‌های توکار، تلفن‌های همراه که کاربردهایی در دستگاه‌های معمولی هستند تا دستگاه هایی از قبیل ابررایانه ها و رایانه‌های خدمتگزار را شامل می شود. البته گستردگی جاوا به اندازه ای که در خدمتگزاران وب و نرم افزارهای اداری استفاده می گردد، نیست. جاوا اپلت، به عنوان بخشی از سکوی جاوا، برای فراهم آوردن عملیاتی توسعه یافته و ایمن، در وب استفاده می گردد.
نوشتن برنامه به زبان جاوا، راهی برای تولید کد این زبان است که در نهایت منجر به تولید بایت کد می گردد. هرچند مترجم زبان هایی مانند جاوا اسکریپت، روبی، پایتون نیز قادر به تولید بایت کد می باشند. امروزه تعدادی از زبان های برنامه نویسی به گونه ای طراحی شده اند که قابل اجرا روی ماشین مجازی جاوا باشند. از این میان می توان به اسکالا، کلوژور اشاره نمود. نحو جاوا، بسیار شبیه به نحو زبان های سی و سی++ است. ولی شیء گرایی بکار رفته در آن مدل شده ی اسمالتاک و آبجکتیو-سی است. جاوا با ساده سازی استفاده از تملک حافظه (با روش قرار گیری روی هیپ) و نیز حذف عناصر سطح پایینی چون اشاره گر و جایگزینی آن‌ها با مراجع ساده سازیی در زبان صورت پذیرفته است. از سویی دیگر مدیریت حافظه با استفاده از بخش یکپارچه و خودکار با نام زباله روب (به انگلیسی: Garbage Collection)‏، وسیله ماشین مجازی جاوا صورت می پذیرد.
در ۱۳ نوامبر سال ۲۰۰۶(۲۲ آبان ۱۳۸۵)، شرکت سان میکروسیستم بخش عظیمی از جاوا را تحت پروانه عمومی همگانی گنو منشر نمود.اگرچه بخش هایی از جاوا، هرچند اندک، هتوز به دلیل مسایل کپی رایت با مجوز سان و به صورت بایت کد هایی از پیش کامپایل شده، منتشر گردید؛ چرا که این بخش‌های متعلق به شرکت سان نیست
 
56502
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 271012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
    6 1
    استفاده بردیم. ممنون