با معرفی 9 فیلم دیگر بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره برلین 2013 تعداد فیلم‌هایی که برای خرس طلای این رویداد سینمایی رقابت می‌کنند به 15 رسید.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم «عوارض جانبی» استیون سودربرگ، تریلری با بازی جود لاو، رونی مارا، کاترین زیتا-جونز و چانینگ تاتوم و کمدی اکشن «مرگ ضروری چارلی کانتریمن» ساخته فردریک باند که قبلا کارگردان کلیپ‌های تبلیغاتی بوده، به بخش مسابقه جشنواره فیلم برلین راه یافتند.
 
سودربرگ که برنده اسکار و نخل طلای کن است سال گذشته با اکشن «Haywire» در بخش خارج از مسابقه جشنواره برلین حضور داشت. او امسال با فیلمی برگشته که داستانش درمورد زنی است که برای کنار آمدن با خبر آزادی شوهرش از زندان به مصرف زیاد دارو رو می‌آورد.
 
در «مرگ ضروری چارلی کانتریمن» شایا لابوف نقش مردی معمولی را بازی می‌کند که عاشق گبی بانیا (با بازی ایوان ریچل وود) می‌شود که دوست یک رئیس مافیایی است. در این فیلم ملیسا لئو، روپرت گرینت و مدس میکلسن بازی می‌کنند.
 
از فیلم‌های مهم دیگری که در شصت و سومین دوره جشنواره فیلم برلین حضور دارند، یکی «کامیل کلودل 1915» ساخته برونو دومون است که با فیلم‌های متفاوتی چون «انسانیت» و «29 نخل» شهرت دارد. فیلم جدید او داستان مجسمه‌ساز معروف فرانسوی است که نقشش را ژولیت بینوش بازی می‌کند.
 
دنیس تانوویچ هم با فیلم «یک بخش از زندگی آیرون پیکر» برای خرس طلایی رقابت می‌کند. تانوویچ با فیلم «سرزمین بی‌طرف» برنده جایزه اسکار شده است.
 
فیلم جدید جعفر پناهی نیز که به همراه کامبوزیا پرتوی ساخته در بخش مسابقه برلیناله حضور دارد. نام فیلم «پرده» است.
 
«در راه سفرم» (On My Way) ساخته امانوئل برکوت با بازی کاترین دونوو در نقش زنی بیوه که به سفری برای خودشناسی دست می‌زند و فیلم «طلا» ساخته توماس ارسلان آلمانی با بازی نینا هاس نیز به برلین راه پیدا کرده‌اند.
 
یکی دیگر از فیلم‌های فرانسوی اسال جشنواره «راهبه» ساخته گیوم نیکلو است، فیلم خاطرات راهبه‌ای از دیری را روایت می‌کند که از آن گریخته است. ایزابل هوپر و مارتینا گدک (بازیگر «زندگی دیگران») در فیلم بازی می‌کنند.
 
همان طور که قبلا اعلام شد، گاس ون ‌سنت نیز با فیلم «سرزمین موعود» با بازی مت دیمن، فرانسیس مک دارمند و رزماری دویت از رقبای اصلی خرس طلایی است.

فیلم‌های «یافتن فارستر» و «ویل هانتینگ خوب» ون‌سنت در برلین نمایش داشته‌اند و فیلم معروف این کارگردان مستقل به نام «کابوی دراگ‌استور» نیز در بخش جنبی برلین به نمایش درآمده و جایزه برده بود. فیلم جدید ون‌سنت درمورد پوچ بودن رویای آمریکایی است.
 
انیمیشن «کرودز» با صداپیشگی نیکلاس کیج و اما استون از دیگر فیلم‌های بخش اصلی است.
 
اولریش سیدل کارگردان جنجالی اهل اتریش با سومین بخش سه‌گانه جدید خود در برای خرس طلایی رقابت می‌کند. دو قسمت اول این سه‌گانه «بهشت: عشق» و «بهشت: ایمان» بودند که به ترتیب در جشنواره فیلم کن و ونیز به نمایش درآمدند. فیلم سوم «بهشت: امید» نام دارد.
 
«گلوریا» ساخته سباستین للیو از شیلی، «Nobody's Daughter Haewon» ساخته هونگ سانگ-سو کارگردان پرکار اهل کره جنوبی، «حالت بچه» ساخته کالین پتر نتزر اهل رومانی، «رستگاری ناممکن» مستند آلمانی ساخته کریستین راست و کلاس استریگل و «Layla Fourie» ساخته پیا مارائیس آلمانی از دیگر فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره هستند.
 
فیلم «اساتید بزرگ» ساخته جدید وون کار-وای با بازی تونی لونگ، چانگ چن و ژانگ زیئی درمورد زندگی ایپ من، استاد بروس لی فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم برلین است.
 
وونگ کار-وای رئیس هیئت داوران بخش بین الملل جشنواره و مسئول اهدای جوایز خرس طلایی و نقره‌ای است. شصت و سومین دوره جشنواره فیلم برلین هفتم تا هفدهم فوریه برگزار می‌شود.
 
هالیوود ریپورتر / 11 دسامبر / ترجمه: حسین عیدی‌زاده
58241
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 270066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =