۰ نفر
۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۹

پایتون (Python) یک زبان برنامه نویسی تفسیری ، داینامیک و شی گرا است که می توان از آن در نرم افزار ها و تکنولوژی های متنوع بهره برد .

این زبان برنامه نویسی (در ایران پیتون هم تلفظ می شود)  با داشتن کتابخانه های گسترده (library)روشهای بسیار قدرتمند و حرفه ای را برای کار با زبانها و ابزار های مختلف به آسانی فراهم می کند. متن باز (اوپن سورس) بوده و یادگیری و استفاده از آن در عرض چند روز ممکن است . کد های نوشته شده در این زبان در محدوده وسیعی از پلتفرم ها مانند لینوکس ، ویندوز ، مک ، و حتی گوشی های موبایل قابل اجرا است .
همانطور که گفته شد این زبان از زبان‌های برنامه نویسی مفسر بوده و به صورت کامل یک زبان شی‌گرا است که در ویژگی‌ها با زبانهای تفسیری پرل، روبی، اسکیم، اسمال‌تاک و تی‌سی‌ال مشابهت دارد و از مدیریت خودکار حافظه استفاده می‌کند.

پایتون یک زبان برنامه‌نویسی همه منظوره، سطح بالا، شیءگرا و مفسر است که توسط خَودو فان روسوم / Guido van Rossum‏ در سال ۱۹۹۱ در کشور هلند طراحی شد.

برای یادگیری زبان پایتون از این لینک استفاده کنید. سایر اطلاعات را از این لینک بگیرید.
پایتون از جامعه ی کد باز است، زبانی که گوگل و یا یاهو از آن به عنوان یکی از اصلی ترین ابزارهای توسعه استفاده می کنند. برنامه های پایتون مثل پی اچ پی قابل اجرا روی اغلب پلاتفورم هاست( حتی پلی استیشن). پایتون یک سینتکس شبیه گفتار ساده ی انگلیسی دارد، مثل PHP با حدود 60 واژه ی کلیدی که جزو ساده ترینها است.
 
 
5656
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 270729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    26 38
    این چی بود الان! خبر بود ؟ اطلاعیه بود ؟ معرفی بود ؟ اصلا چه موضوعیتی داشت؟!
  • علی لطفی IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    26 11
    زبان فوق العاده کاربردی و قوی .... خوشحال میشم اگه بتونم با دوستان همکاری کنم
    • محمد IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
      0 0
      سلام داداش پایتون بلدی؟؟؟
  • دانشجوی ایرانی IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
    25 12
    برای دریافت کتاب زبان برنامه نویسی Python (به زبان پارسی) می توانید از لینک زیر استفاده نمایید : http://www.irstu.com/?p=2086
    • محمد IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
      11 4
      ممنون دانشجوی ایرانی. سایت خیلی خوبی دارین.
  • Navid DE ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
    36 6
    درود زبان نسبتا جالبیه، البته مهمترین عامل در انتخاب زبان برنامه نویسی بررسی نیازهای سیستم است . نه این زبان و نه زبان های مفسری و اسکریپتی دیگه (کلا زبان های غیر Native) در مواردی که مثلا سرعت و بهینگی اجرای کدها در پردازنده مهم هست کاربرد ندارند . یا مثلا زمانی که شما نیاز دارید یک اپلیکیشن Stand Alone طراحی کنید یک مورد دیگه هم اینکه بعضی برنامه نویسان با توجه به چیزهایی که جسته و گریخته شنیده اند فکر می کنند این زبان ها (پرل ، پایتون ، رابی و ...) قدرتی فراتر از سایر زبان ها در برنامه نویسی سیستمی دارند که این مورد صد در صد اشتباه هست . تمام این زبان ها که اشاره شد و زبان هایی مثل C ، CPP ، Delphi همگی در رینگ 3 سیستم عامل اجرا میشند و قدرت برابری دارند . { ببخشید اگر طولانی شد }
  • A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    0 0
    سلام ممنونم واقعا آموزش خوبی بود.
  • jafar US ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
    0 1
    is not very goooooooood
  • A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
    0 0
    سلام وقت بخیر برای شروع پایتون چه مقدماتی نیازه ؟ باید زبان ابتدایی بلد باشیم ؟