تعدادی از نمایندگان در اخطارهایی به هیات رییسه مجلس نسبت به انتخاب نمایندگان برای صحبت در جلسه امروز انتقاد کردند.

به گزارش خبرآنلاین، پیش از ورود رئیس جمهور به مجلس، بهروز نعمتی نماینده اسدآباد در آغاز جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به حضور رییس جمهور در جلسه علنی امروز مجلس، گفت: هرگاه جلسه ای بین دولت و مجلس اتفاق می افتد هیات رییسه افراد خاصی را مدنظر می گیرد تا در این جلسات صحبت کنند.این رویه این امر را متبلور کرده است که مجلس تنها 8 دانشمند دارد و بقیه اینگونه نیستند.
وی خطاب به رییس مجلس، تصریح کرد: برای یکبار این موضوع را تمام کنید ما نماینده تر نداریم شما هم از این تز حمایت می کنید و متاسفانه اینگونه شده است که هم در عروسی و هم عزا تنها 8 نفر صحبت می کنند من از هیات رییسه می خواهم این اسامی حذف و دوباره قرعه کشی شود.
عثمانی نماینده بوکان نیز در تذکری دیگر با اشاره به اینکه بحث های امروز درباره هدفمندی بحث های تخصصی نیست، گفت: بحث های امروز برای توده ها گفته خواهد شد و از روش های توده پسند هم استفاده خواهد شد بنابراین اجازه ندهید یک عده نماینده تر باشند در غیر اینصورت اگر این رویه ادامه یاد اعتماد ما به هیات رییسه کم می شود.
وی همچنین خواستار حفظ شان مجلس در برابر دولت شد و تاکید کرد: ما از هیات رییسه می خواهیم که اجازه ندهند امروز اظهاراتی مطرح شود که به مجلس توهین شود و حفظ شان مجلس شود.
سیدهادی حسینی نماینده ساری نیز در اخطاری دیگر عنوان کرد: بحث ارائه بودجه امرز بحث مهمی است و از ریی سمجلس می خواهیم تاخیر دولت در ارائه بودجه را از دولت پاسخ بخواهند.
رییس مجلس نیز با تاکید براینکه موعد قانونی برای ارائه بودجه 15 آذرماه بوده است، گفت: مطابق آیین نامه دولت باید در موعد مقرر لایحه را به مجلس اراده می داد ولی این اتفاق نیفتاد.
کمال الدین پیرموذن نماینده ارومیه نیز در تذکری دیگر با اشاره به اینکه ارائه لایحه بودجه امروز از رییس جمهور خواسته شود، تاکید کرد: برخی اطلاعات موثق حکایت از آن دارد که درآمدهای واصله دولت به خزانه واریز نمی شود و در جایی دیگر جمع شده است دولت در اینباره باید پاسخ دهد.
ایرج ندیمی نماینده لاهیجان نیز در اخطاری دیگر تعامل بین قوا را به فال نیک گرفت و تاکید کرد: مشارکت دادن همه نمایندگان در امور مجلس حکایت گر آن است که همه نمانیدگان در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها دخیل هستند و نوعی توزیع عدالت است.
وی تاکید گرد: برخی حساسیت ها درمورد برخی افراد بوجود آمده است که باید رفع شود و نباید اینگونه تعریف وشد که مجلس شش دانگ به چند نفر داده شده است ما هم یکی از 290 نفر هستیم.
علی لاریجانی در پایان اخطار نمایندگان با تاکید براینکه از نظر ما عزیزان همه صاحب نظر هستندف گفت: اما باید در نظر داشت که یک زمان کوتاهی داریم و تعدادی از آقایان و خانم ها می توانند حرف بزنند.
وی افزود:هر مکانیزمی هم که به کار بگیریم امکان صحبت همه وجود ندارد و از سوی دیگر باید تدبیری هم شود تا کمیسیون های تخصصی صحبت کنند. این جلسه هم بیشتر برای استماع سخنان رییس جمهور است و می توان فرصت هایی دیگر را فراهم ساخت تا همه ایراد سخن کنند.
27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 271028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =