رییس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: کمک به مردم فقط پول در جیب آن‌ها گذاشتن نیست.

غلامرضا مصباحی مقدم رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه برخی از سخنان رییس جمهور مناسب آغاز دوره نهم بود نه پایان دوره دهم گفت: ما اصل هدفمندی را قابل خدشه نمی دانیم که باید قانون هدفمندی یارانه‌ها تا رسیدن به نقاط هدف ادامه پیداکند. دوم باید هر مرحله با توجه به تجربه و نقاط ضعف و قوت مراحل قبلی انجام گیرد.
وی افزود: در اجزای هر مرحله باید با تفاهم دولت و مجلس این کار انجام بشود. اهداف این قانون چند چیز بود که اصلاح ساختارهای تولید هم جزء آن بود. این اهداف را باید با هم در نظر بگیرید.
مصباحی مقدم گفت:هر کمکی به تولید کشور، کمک به مردم است. چرا باید بنا را بر این بگذاریم که کمک به مردم تنها پول در جیب آنها گذاشتن است. اگر به تولید کمک کنیم اشتغال افزایش پیدا می کند شکاف ثروت و فقر کاهش پیدا می کند. به جای دادن ماهی به مردم باید ماهیگری را یاد بدهیم.
وی افزود: برای اصلاح ساختار تولیدی نیازمند منابع هستیم. اجرای فاز بعدی هدفمندی یارانه ها این منابع را در اختیار ما می گذارد. هم اکنون کارخانه های بسیاری وجود دارد که با ظرفیت 20 درصد 40 درصد کار می کند. اگر سرمایه این‌ها را تامین کنیم اشتغال بالا می رود و اشتغال بالا برود رفاه بالا می رود. پرداخت یارانه راه حل مشکل فقر نیست. طرح‌های پیشنهادی آقای رییس‌جمهور را باید با تفاهم دولت و مجلس پیش ببریم.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 271070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
    8 1
    باسلام چرا در این سی سال ماهیگیری یاد ندادید*
  • علی US ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
    8 1
    تا الان کجا بودید ؟
  • بدون نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
    1 0
    بد یا خوب قانونی که تصویب شد، اجرای فاز دوم رو متوقف کرد. اگر قانون باید اجرا شود که نیاز به بحث ندارد اگر هم نیازی به اجرای قوانین نیست که مبحث دیگری است که در این مجال نمی گنجد.