رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در جلسه علنی امروز مجلس گفت: اجرای هدفمندی به دشمن نشان داد که می توان کشور را بدون نفت اداره کرد.

به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی نژاد گفت: دشمن دید که چگونه این طرح مردم را با انگیزه کرد، وحدت ملی تقویت شده، همه به دنبال صیانت از ثروت ملی بسیج شده اند، دیدند که اقتصاد ایران رقابتی شده است، دیگر نمی شود عده ای یارانه بفروشند به نام تولید یارانه بفروشند به نام خدمات یا فعالیت اقتصادی بلکه اقتصاد در حال واقعی شدن است.
وی تصریح کرد: از همین رو بود که تحریم ها را جلو انداخته و شدت آن را بالا بردند، عجله کردند درحالیکه گفتگوها در حال انجام بود، چرا؟ برای اینکه ترسیدند و گفتند اگر چند طرح اینچنینی در ایران اجرا شود دیگر اقتصاد ایران قابل مهار کردن نیست و نمی توان به ملت ایران فشار آورد.
اهم صحبت های رییس جمهور در ادامه می آید:
* یکی از مهمترین اقدامات که تحولی برای تضمین رشد پایدار، دور زدن تحریم، و کنترل کردن فشارهای دشمن اجرای کامل همین طرح است. اگر این قانون کامل اجرا شود ثروت عادلانه توزیع می شودف مصرف منطقی و تولید ملت صیانت می شود. بهره وری در تولدی بالا می رود و وابستگی دلت به ارز نفتی کاهش یافته و فقر ریشه کن می شود.
* من در مصاحبه ای گفتم مرحله دوم این است و می شود هم آن را اجرا کرد. یارانه ای که از طریق انرژی در کشور توزیع می شود با ارز 2500 تومانی بیش از 310 هزار میلیارد تومان است. می شود این ثروت را بازتوزیع کرد و شدنی است، این اعداد واقعی است.
* اگر کسی بر سر اعداد و ارقام بحث دارد بیاید بنشیند و ضرب و تقسیم کنیم. تبعات آن را هم پیش بینی کردیم، آثارش را هم پیش بینی کردیم، وقتی طرحی بیان می شود بیان راهکار است نه ایجاد توقع. اگر چنین ظرفیتی در اقتصاد کشور است ما باید بدانیم و از آن استفاده و بهره ببریم.
* من باور دارم می توانیم حداقل معیشت را برای مردم فراهم سازیم، می توانیم فقر را از این کشور ریشه کن کنیم. در همین دور اول مخالفان زیادی بودند که ممخالفت می کردند دوستانه هم می آمدند به ما می گفتند که نزدیک انتخابات است اگر این اجرا کنید بار منفی در انتخابات دارد اینکار را نکنید، حالا برخی که با قبلی ها مشترکند آمدند و می گویند اگر این را اجرا کنید بار مثبت در انتخابات دارد.
* نه آن بار هدف انتخاباتی داشتیم نه اینبار، اصلا شان دولت و ملت و مجلس اجل از این است که مسائل اصلی و کلان کشور را با مسائل مقطعی و لحظه ای گره بزند.برخی همزمان می گویند طرح شکست خورده است، مضر بوده و همان موقع می گویند برد انتخاباتی دارد نمی تواند که اینگونه باشد.
* دوستان شرایط کشور اقتضا می کند که ما برگردیم و منابع خودمان را احیا کنیم، منابع را درست استفاده کنیم تا بتوانیم از دایره تاثیر دشمنی ها دور شویم، دولت حاضر است خطرها را بپذیرد تا دولت های بعدی بتوانند کارهای والاتر و مهمتری را انجام دهند. برخی اختلاف نظرهایی داریم ما فکر می کنیم قابل تفاهم است چون نیت ها یکی است و دعوایی وجود ندارد.
* دغدغه هایی شما و ما داریم می توان بحث کرد و حد وسطی را گرفت و این قانون را اجرا کرد همین امروز جلسه مشترکی را با دولت و مجلس و برخی اقتصاد دانان امین و معتمد نظام جلسه دارند که بحث و تفاهم شود. اجرای طرح‌های بزرگ در کشور فقط از طریق تفاهم دولت و مجلس امکانپذیر است. مگر می شود یک طرح بزرگ اقتصادی که باید عزم ملی برای اجرای آن بسیج شود را کسی بگوید خودم میخواهم اجرا کنم. چنین چیز یاز عثل و منطق مدیریتی و اجرایی به دور است.

چندتا بانک را وکیل همه ملت کردیم و همه ملت را از فعالیت اقتصادی کنار گذاشتیم
* راهکار بعدی در اقتصاد اصلاح نظام بانکی است. ما چندتا بانک را وکیل همه ملت کردیم و همه ملت را از فعالیت اقتصادی کنار گذاشتیم. در فعالیت اقتصادی هرکس می خواهد فعالیت کند باید نظارت هم بکند، مراقبت کند، حسابرسی و کنترل کند اما ما ثروت ملت را در چند بانک بلوکه کردیم و به آنها می گوییم کجا هزینه کند و بعد به ملت می گوییم بدویید و بگیرید. اینجاست که رانت ایجاد می شود، نظارت ها مخدوش می شود و این را می توان اصلاح کرد.امیدوارم در آینده نزدیک طرح مطالعاتی اصلاح نظام بانکی که در دولت تهیه شده را در این جا برای شما تشریح کنم.
* طرح گمرکی را در حال اجرا هستیم، طرح مالیاتی را تقدیم مجلس کردیم . در این طرح نکات اساسی وجود دارد که در آن طبقه برخورداری که کل اصول اقتصاد را در دست گرتفند مخالفان جدی دارد، من خواهش می کنم مجلس سریعتر این را بررسی کند و اگر می شود میان بر بزنید و به دولت برای اجرا بدهید. اصلاح نظام توزیع و اصلاح پول ملی هم آغاز شده و منتظر شرایط برای اجرا هستیم.

مردمی که قالی می بافند که نباید روی حصیر زندگی کنند، ملتی که روی دریای ثروت نشسته نباید در آن فقیر باشد
* حرف مشترک ما و شما است. مردمی که قالی می بافند که نباید روی حصیر زندگی کنند، ملتی که روی دریای ثروت نشسته نباید در آن فقیر باشد. این حرف شما و ما است. 90 درصد حرف های شما مشکلات مردم و تنگدستی ها است برای ملتی که بر روی دریای ثروت است نباید این مشکلات باشد. بخدا می شود کارهای بزرگ کرد.
اقتصاد نیازمند تمرکز مدیریت است، از چند نقطه موازی یک اتاق را هم نمی شود اداره کرد، باید تمرکزی در مدیریت اقتصاد شکل گیرد. دولت هر حرفی بزند می ایستد و اجرایی می کند، خودش را فدا می کند تا قولش روی زمین نماند. هر طرحی و برنامه ای که اعلام می کنیم اگر پشتیبانی و حمایت شود و تصمیم گیر یو اجرا متمرکز باشد دولت موفقیت آن را تضمین می کند خودمان را ضمانت می گذاریم.

برخی می آیند و می گویند مگر 6 ماه به پایان دولت نمانده رها کن!
*برخی می آیند و می گویند مگر 6 ماه به پایان دولت نمانده رها کن. نمی شود کاری کرد. من سوال می کنم مگر روزها با هم متفاوت است. روز اول و آخر یک دولت چه تفاوتی می کند، 6 ماه اول و 6 ماه آخر چه تفاوتی دارد؟ مگر انگیزه ها تفاوت کرده؟ هر روزش مهم است. ما تعهد دادیم به مردم و تا روز آخر هم کار می کنیم.
*این دولت تمام می شود و دولت دیگری بر سر کار می آید هر دولت را مردم برگزیند عزیز است و همه باید پشتیبانی کنیم. درست همان است که ملت تصمیم می گیرد. ولی باید تا روز آخر کار کنیم. ما آماده ایم که سختی ها را تحمل کنیم و کارهای بزرگ را انجام دهیم.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 271057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =