رییس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت که مخاطب حرف‌های ما رییس جمهور است و ای کاش ایشان می‌ماندند و سخنان ما را می‌شنیدند.

عباس رجایی به عنوان نخستین ناطق پس از سخنان رییس جمهور گفت: روی صحبت ما با آقای رییس جمهور و دولت بود که الآن نیستند. وی خطاب به رییس جمهور گفت: امروز بعد ازگذشت 33 سال از انقلاب اسلامی مشکل ما در همه حوزه‌ها عنصر مدیریتی است و اگر ما مسئله مدیریتی را اصلاح می کردیم هیچ کدام از این مشکلات پیش نمی آمد.
رجایی در ادامه با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی گفت: یکی از مسایلی که در حوزه کشاورزی باید به آن اشاره کنیم این است که ما نگاهمان به کشاورزی همان نگاهی است که به سایر بخشها داریم اما این پسندیده نیست. کشاورزی با موجود زنده سروکار دارد. ما به موجود زنده نمی توانیم بگوییم که علوفه نداریم،کود نداریم ،این موارد را نداریم. اگر نکنیم می میرد. بخش کشاورزی به همه مردم ایران باز می گردد محصولات کشاورزی سر سفره همه مردم است.
وی افزود:بخش کشاورزی با توجه به ساختارش قادر نیست که هزینه‌های خود را به سایر اقشار جامعه شیفت بکند. باید شرایط را به گونه ای طراحی کنیم که تمام مشکلات خود رادر درون خود حل کند. هنوز بخش کشاورزی نتوانسته خود را از حالت سنتی خارج کند بنابر این لازم است به نوع دیگر نگاه شود.  نمی توانیم با مدل‌هایی که سایر بخش‌ها نگاه می کنیم به کشاورزی نگاه کنیم. اگر برق در یک پرورش ماهی قطع شود می میرد اما در یک کارخانه اگر قطع بشود ضرر می رسد اما از حیز انتفاع خارج نمی شود.
رییس کمیسیون کشاورزی همچنین در واکنش به سخنان رییس جمهور که گفت جنگل‌ها را دامداران بسپاریم[ایــنــجـــا] گفت: این که دامدارها را بفرستیم جنگل کاملا غیر کارشناسی است. کف جنگل علوفه نمی روید که دامدار برود آنجا! این یعنی اینکه دامدار برود جنگل را قطع کند تا علوفه کشت شود تا دام بخورد.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 271066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
    11 2
    حالا از این به بعد خواهید دید که کف جنگل هم علوفه خواهد روئید.