ایسنا نوشت:

محمد کامل عمرو در گفت‌گو با روزنامه‌ الحیات چاپ لندن بیان کرد:‌ از ایران خواسته‌ایم تا تمامی ایده‌های ما را به دمشق منتقل کند و بعد هم پاسخ را به ما برساند این مساله اتفاق افتاده و بعد از آن هم درباره همین مسایل با روسیه و چین هم صحبت‌هایی داشتیم.

وی با اشاره به دعوت از سران همه کشورهای اسلامی در کنفرانس سران کشورهای اسلامی در مصر که ماه آینده برگزار خواهد شد گفت: از ایران هم به عنوان عضو دعوت شده است.

کامل عمرو در پاسخ به این که آیا مساله (حضور ایران) در سطح حضور کشورهای حوزه خلیج فارس در این کنفرانس تاثیری خواهد داشت، بیان کرد: فکر نمی‌کنم. کشورهای این حوزه می‌دانند که ایران یکی از کشورهای عضو این سازمان اسلامی است و ایران در کنفرانس اخیر در مکه هم حضور داشته است.

وی درباره توسعه روابط تهران –قاهره نیز گفت: ایران نقش مهمی در بحران سوریه دارد و در مساله سوریه هم حضور دارد. این کشور اگر که بخواهد می‌تواند بر نظام سوریه تاثیر داشته باشد و در تمامی دیدارهای میان مسوولان مصری و ایرانی مساله سوریه مساله اصلی بوده است. تصور می‌کنم که این کشور امتیازات زیادی را در منطقه عربی به دست خواهد آورد.

وزیر خارجه مصر افزود: به ایران اعلام کردیم که فرصت دارد تا بخشی از راه حل باشد و اگر که در رسیدن به یک راه حل سریع برای بحران (سوریه) همکاری کند این مساله با واکنش‌های مثبتی در منطقه مواجه خواهد بود.

وی ادامه داد: این تماس‌ها و ارتباطات با ایران به ضرر طرف سوم به ویژه امنیت خلیج (فارس) نیست. امنیت خلیج (فارس) از اصول ثابت سیاستی مصر است و اگر که تماسی با ایران در مساله سوریه وجود دارد، به ضرر طرف سوم نخواهد بود. امنیت خلیج (فارس) امنیت مصر تلقی شده و هرگز به کسی اجازه دخالت در آن را نخواهیم داد.
 29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 271686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    3 9
    اگر امام خمینی بود حتما موضعی شجاعانه برای حفظ اقتدار وابروی ایران میگرفت وملاحظه هیچ کسی را نمی کرد
  • ایرانی IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    9 2
    مهم نیست اونها چی میگن آقای خبرآنلاین... شما باید بنویسی خلیج فارس...
  • بدون نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    11 1
    خلیج فارس
  • بدون نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    10 1
    امنیت خلیج یا امنیت خلیج فارس ؟ چرا اینقدر تحقیرانه در مورد ایران صحبت می کنند این مصری ها !؟
  • بدون نام IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    5 1
    آیا لحن ادبیات ترجمه شده با اصل متن یکیست؟ دستگیری چند مصری در امارات و نیت دعواهای مختلف بین مذاهب مختلف سنی عرب گویای داعیه لحن خلیج فارس نگفتنش است.تنها مساله مورد تفاهم بین این عربها ساختن جعلی خلیج همیشه فارس است.
  • بدون نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۳۰
    11 1
    یکی نیست به این بابا بفهمونه که شما مصری ها بهتره به فکر امنیت صحرای سینا باشید و امنیت خلیج فارس به شما چه ربطی داره!!