۰ نفر
۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰

لشگرکشی فرانسه به مالی و گروگانگیری در تاسیسات گازی این آمیناس در الجزایر، به طور ناگهای قاره سیاه را به محور رسانه ای تبدیل کرد.

اگرچه رویدادهای مالی و تحرکات نظامی شورشیان شمال این کشور علیه دولت مرکزی این کشور موضوع تازه ای نبود اما اشغال دو شهر کلیدی توسط آنها و در پی آن لشگرکشی فرانسه به این کشور که مغرب آفریقا را همچنان حیاط خلوت خود می داند، سبب شد تا این قاره محور رسانه ای شود. با این همه ماجرای[گروگان گیری در الجزایر/41 نفر از جمله 7 آمریکایی در اسارت القاعده] بیش از حمله فرانسه به مالی مورد توجه قرار گرفت. اگرچه بسیاری از تحلیل گران در پی کشف[پشت پردۀ حمله نظامی جدید فرانسه به قاره سیاه] بودند ماجرای گروگانگیری در الجزایر به سرعت و با یک عمیات نظامی گسترده به پایان رسید و سبب [افزایش ابهامات درباره گروگانگیری الجزایر و ناراحتی امریکا و انگلیس؛ خشم ژاپنی ها] شد.

برخی این سوال را مطرح کردند که [چرا الجزایر اینگونه عمل کرد؟] و حتی این سوال مطرح شد که آیا این رویدادها سبب ورود ناتو به یک جنگ تازه در آفریقا خواهد شد؟[نظر دبیرکل ناتو درباره عملیات نظامی در آفریقا] اما نشان داد که قرار نیست بیش از آنچه فرانسه انجام داده در مالی اتفاق بیفتد.

اینجا بود که ساده ترین نتیجه گیری بعمل آمد: [آتش مالی، الجزایر را سوزاند] رسانه ها پر شدند از[تصاویری از گروگان های آزاد شده در الجزایر] و اخباری مربوط به [آزادی گروهی دیگر از گروگان ها در الجزایر] و پس از آن

[تصاویری از گروگانگیری الجزایر] درست زمانیکه [آمار دقیق کشته شدگان گروگان گیری] توسط وزیر کشور الجزایر اعلام شد و در واقع با معرفی [عامل گروگانگیری الجزایر] همه چیز تمام شده بود.

در این بین اتهام دیگری علیه فرانسه و محور غرب مطرح شده بود که آنها [به نام آزادی و به کام اسلحه] عمل می کنند. و عده دیگری اینگونه تحلیل کردند که [اولاند تنها مانده است] و تحلیلگران دیگری نیز اینگونه استدلال کردند که بحران آفریقا نشانه این است که[نسل سوم القاعده متولد شده،  فرانسه تا همین الان هم پشیمان شده و خلاء قذافی یکی از عوامل نا آرامی در قاره سیاه است]

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 272754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
    3 4
    گزارشاتی رسمی است اینکه بعد از شناسایی اماکن ارزشمند معدنی به دلایل ناشناخته بومیان آن محدوده دچار نوعی بیماری خونریزی امعا و احشا از گوش و بینی و دهان و چشم میشوند و میمیرند. ولی سفیدپوست متجاوز بیمار نمیشود و واکسن زده میشوند. نیاز به نمونه برداری تخصصی از متعارضان است تا به فرم رسمی این جنایت دول دشمن و متخاصم را به جهان نشان دهیم و به ناتو اعلام کنیم و بان کی مون متوجه موضوع شود و به سفیدپوستان متجاوز حمله نظامی برای نابودیشان کند. وگرنه تعدادی سیاهپوست بومی با کلاشینکف و جنگ نامتقارن کار مشخصی نمیتوانند بکنند جز اینکه نابود میشوند.
  • ناشناس IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۵
    3 2
    به نظر بنده اگر فرانسه به مالي لشگر كشي نميكرد منافع خودش در اين كشور به خطر مي افتاد به دليل اين كه دولت هاي استعمار گر به فكر رفع بحران و در كشورهاي جهان سوم نيستند و به فكر ملت انها نيستند بلكه منافع خودشان فقط وفقط مهم است و بس . ان ها ملت كشور هاي مخالف خود سياست هاي خود را تروريست مينا مند در صورتي كه خود تروريست واقعي اند .