امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران حق است و اقدامات دنیای استکبار این حقانیت را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت:انقلاب اسلامی که بنیان‌گذار آن نفس‌های گرم، دم عیسوی و قلب پاک و عرفان بالایی داشت، الله اکبر گفت و به همراه او جوانان و ملت،‌ الله اکبر گفتند و همین امر نظام جمهوری اسلامی را برپا کرد و امروزه قانون اساسی جمهوری اسلامی افتخار تمام دنیا است.

 امام جمعه موقت تهران با اشاره به عظمت ملت ایران خطاب به مردم گفت: یکی از عظمت‌ها این است که ما در ظلم، شریک اسراییل نیستیم، در ظلم به بی‌پناهان شریک آمریکا نبوده و در خونریزی‌ها شریک استکبار نیستیم در حالی که در زمان شاه شریک بودیم. اگر این انقلاب نمی‌شد، ما چه ملتی بودیم.

امامی کاشانی خاطرنشان کرد: این عظمت به خاطر این است که یک انسان الهی،‌ الله اکبر گفت و پس از آن ملت ایران الله اکبر گفتند. ملت ایران اعم از شیعه و سنی الله اکبر گفتند. از خدا می‌خواهم عزت و اقتدار این کشور را حفظ کرده و به آن بیفزاید. 

او تصریح کرد: ما مشکل اقتصاد و اخلاق داریم و باید خودمان آن‌ها را حل کنیم. امروز رهبر ما نیز همان الله‌اکبر را می‌گوید. ملت عزیز با همان وفا و صفا به دنبال تکبیره‌الاحرام ایشان، تکبیره‌الاحرام بگویند. خلق و خو و اقتصاد دست خود ماست و باید خودمان آن را درست کنیم. 

امام جمعه موقت با اشاره به این که در زمان شاه دنیا به اسم ذلت متوجه ما بود، یادآور شد: اگر امام راحل نبود و اکنون آن راه ما بود، ما روی حسنی مبارک‌ها و بعضی از سران کشورهای عربی را به خاطر عملکرد بد، سفید کرده بودیم. 

امامی کاشانی با تبریک به برادران سپاه به خاطر ابتکار عمل در برگزاری اولین دوره مسابقات قرآنی نیروهای مسلح کشورهای اسلامی تاکید کرد: قرآن، کتاب زندگی است. انجیل و تورات کتاب زندگی نیستند و بزرگان غرب نیز خود این را می‌گویند. قرآن را باید در دست گرفت و بلند کرد و حرکت قرآنی باید در جهان گسترده‌تر شود. 

وی با اشاره به انتخابات پیش رو، ملت ایران را برای حضور هرچه پرشکوه‌تر پای صندوق‌های رای دعوت کرد و گفت: تمام مردم به همراه امام و رهبر ملت تکبیره‌الاحرام بگویند و پای صندوق‌های رای حضور بیابند. 

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که نظام جمهوری اسلامی ایران حق است و اقدامات دنیای استکبار این حقانیت را نشان می‌دهد، گفت: حضور همراه با شور و شوق ملت ایران پای صندوق‌های رای تبلیغات دشمنان را خنثی کرده و دست آن‌ها را رو می‌کند. 

امامی کاشانی در ادامه سخنان خود به سالروز 22 بهمن ماه اشاره کرد و گفت: در این روز صفوف فشرده جمعیت ملت ایران در خیابان‌ها، عظمت کشور ما را نشان می‌دهند و به دشمنان می‌گویند که ملت ایران ایستاده و از شما خوف و بیمی ندارند و مسائل مختلفی از جمله تحریم‌ها را که برای ما مطرح می‌کنید نمی‌تواند ملت ایران را از ایستاده بودن بر زمین بنشاند.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 273016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۶
    14 0
    مشک ان است که ببوید