۰ نفر
۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۰

اگرچه خودروسازها موظف به تولید خودرو با موتور دیزلی شده اند اما طی سالهای گذشته رغبتی از سوی خودروسازها در جهت تولید این خودرو صورت نگرفته است.

یکی از خوانندگان خبرآنلاین می نویسد: قرار بود ایران خودرو خودرویی با پایه دیزلی تولید کند.پس چرا هنوز اینکار انجام نشده است؟
این درحالی است که براساس اظهارات مدیر عامل ایران خودرو، این شرکت به منظور ایجاد تنوع سوختی در محصولات خود، هزار دستگاه خودرو با موتور دیزلی سال آینده به بازار عرضه می کند.
جواد نجم‌الدین گفت: با توجه به ضرورت‌های تنوع سبد محصول و اشتیاق مشتریان برای سواری دیزلی، دولت نیز موافقت کرده هزینه مورد نیاز برای تسریع در این کار را در اختیار بگذارد.
وی افزود: این موتور که توسط کارشناسان مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو طراحی و ساخته شده، دارای 90 کیلووات توان و 256 نیوتن متر گشتاور است که در هر 100 کیلومتر 5.4 لیتر مصرف می کند.
نجم‌الدین، جدیت ایران خودرو در تسریع پروژه و عرضه سواری با موتور دیزل را عاملی ذکر کرد که با وجود محدودیتهای بین المللی باعث شده تا ایران خودرو به هر ترتیب که شده کاستی‌ها را جبران و محصول را به دست مشتریان برساند.
مدیرعامل ایران خودرو گفت: موتور دیزل تنها موتوری است که آزمون دوام 800 ساعت را گذرانده و تا 22 بهمن ماه 20 دستگاه برای سایر آزمون‌ها که تا شهریور آینده تمام می‌شود، آماده خواهد شد.
وی از آماده‌ سازی 40 موتور دیزل در مرحله دوم خبر داد که تا به حال 70 تا 80 درصد کارهای آن انجام شده و نیازمند اتمام کارهای لازم در زمینه تولینگ اصلی و ساخت ابزار است.
نجم‌الدین افزود: هشت دستگاه خودروی دیزلی در مرکز توسعه محصولات ایران خودرو و 12 دستگاه در ایپکو برای آزمون‌های مختلف در نظر گرفته شده و برای 22 بهمن امسال هفت تا هشت دستگاه خودروی دیزلی برای نمایش آماده خواهد شد.
وی افزود: به این ترتیب ایران خودرو در مرحله نخست 50 تا 100 دستگاه خودروی دیزلی و در مرحله دوم هزار دستگاه را در سال آینده به بازار عرضه خواهد کرد.
 

45/221

کد خبر 273252

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۹
    4 0
    تا زمانی که گمرکی خودروهای وارداتی کاملا آزاد نشه همینی که هست با هر شرایطی و کیفیتی که خودروسازان بگن مصرف کننده چاره ای غیر از آن ندارد سازمان همایت از مصرف کننده هم که ....!!
  • بدون نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۹
    5 0
    واجب شد یه سری نکات رو بگم هر ساعت تست موتور 1000دلار هزینه داره! موتور سواری باید 500هزار ساعت کار مفید انجام بده!و بیس طراحیش اینه موتور دیزل به خاطر مسائل الایندگیش مهمه و گشتاور و به نسبت بنزینی از مصرف سوخت پایینتر 1)این موتور وزنش بالاست!(power density) 2)مصرفش به نسبت دیزل ها خیلی بالاست! 3)فقط 800 ساعت تست شده؟! یعنی مسخره میکنن دیگه؟!!!! واقعا متوجه نمیشم این کارشونو!
  • بدون نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۹
    4 0
    اون گازوئيلي كه تو كشورهاي اروپايي استفاده ميشه تصفيه شده است، نه مثل گازوئيل ما كه پر گوگرده
  • دلال مرکزی A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۹
    4 0
    اول جایگاه های ارایه گازویل را در داخل شهرها ایجاد کنید بعد تولید کنید.
  • بدون نام IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۹
    5 0
    تا گوساله گاو شود ، دل صاحبش آب شود
  • بدون نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۹
    4 0
    وقتی گازوییل گیر نمی یاد چه فایده داره.برید یه نگاه به صف های گازوییل بندازید.
  • بدون نام IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۹
    4 0
    خدا رحم کنه . بنزینیش که این باشه و دیزلیش چطوری میشه خدا میدونه .
  • بدون نام IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۹
    4 0
    بابا ما خودرو با موتور دیزل نخواستیم همون بنزینی که ثبت نام کردن بدن بقیه پیشکش
  • بدون نام IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
    0 0
    بازار در دست واسطه گران است .دولت با این کاره و آزاد سازی قیمت ها میتواند قیمت ها را کاهش دهد