این روزها حتی برای ورود به برخی از سایت های خارجی برای کسب آخرین دستاوردهای علمی جهان نیاز به وی پی ان داریم چرا که به نظر می رسد برخی از سایت ها بدون کار کارشناسی کافی فیلتر شده اند.

درهمین رابطه یکی از خوانندگان خبرانلابن می نویسد: آخر تا کی ما باید برای به دست آوردن مقاله ها و دستاوردهای عملی خارجی از وی پی ان استفاده کنیم. مگر چه اشکالی دارد که ما دانشجویان برای دریافت اطلاعات کاملا علمی حق استفاده از سایت های خارجی را بدون فیلتر داشته باشیم. تازه هر ماه هم باید از یک سری سایت های غیرقانونی وی پی ان بخریم که بتوانیم یک کار کاملا قانونی انجام دهیم.
این درحالی است که دبیر شورایعالی فضای مجازی از ارائه خدمات قانونی VPN در کشور خبر داد و گفت: براساس این طرح، اشخاصی که در داخل کشور نیاز به دریافت خدمات قانونی VPN دارند، می توانند تقاضای خود را اعلام کرده و برای دریافت این خدمات ثبت نام کنند.
مهدی اخوان بهابادی گفت: براین اساس قرار است برای اشخاصی که در داخل کشور نیاز به دریافت خدمات قانونی VPN دارند نقطه تماسی معرفی شود تا این کاربران بتوانند تقاضای خود را به مراجع ذیصلاح ارسال کرده و برای دریافت این خدمات ثبت نام کنند؛ پس از این مرحله از ثبت نام، کاربران می توانند به صورت قانونی در داخل کشور از خدمات VPN استفاده کنند.
دبیر شورایعالی فضای مجازی با تاکید براینکه در حال حاضر فعالیتهایی که تحت عنوان VPN فروشی در کشور اتفاق می افتد قانونی نیست، تصریح کرد: برخی از کاربران اینترنت نیاز دارند که از پروتکلهای رمز شده برای تماسهایشان استفاده کنند که در حال حاضر برای پاسخ به این نیاز مجبور به استفاده از خدمات VPN به صورت غیرقانونی در کشور می‌شوند.
وی با اشاره به خلاء استقاده قانونی از شبکه های اختصاصی VPN در کشور تاکید کرد: دنبال آن هستیم که پاسخی برای این نیازها در کشور فراهم کنیم و براین اساس خدمات قانونی VPN ارائه خواهد شد.
اخوان گفت: برای مثال بانکها، سیستم ها و موسسات مالی و اعتباری نیاز دارند که از پروتکلهای رمز استفاده کنند و بسیاری از نهادهای دیگر نیز نیاز به استفاده از این پروتکل را دارند که در این زمینه قانونی نیاز است که در کشور اجرایی شود.
به گفته دبیر شورایعالی فضای مجازی متاسفانه در حال حاضر از VPN که در آن از پروتکل های رمز استفاده شده برای هدف اصلی تخصصی آن استفاده نمی شود و بعضا برای دورزدن فیلترینگ و عبور از سامانه فیلترینگ کشور استفاده می‌شود.
اخوان اصل وجود فیلترینگ داخل کشور را ضروری و حتمی برشمرد و تاکید کرد: اگرچه انتقاداتی به این موضوع در اجرا وجود دارد اما اصل وجود فیلترینگ برای کشور لازم است و نمی توانیم اجازه دهیم که به هر نوع محتوایی مضر برای فرهنگ کشور بدون هیچ محدودیتی دسترسی وجود داشته باشد؛ هر کشوری از کیان خود صیانت می‌کند و این هم یکی از حوزه ها است.

45221

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 273906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهراد IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
    54 0
    خدایا به داد ما برس ... خودشون میلیارد ها تومن خرج فیلترینگ میکنن ...خودشونم وی پی ان میفروشن ... خبرآنلاین لطفا از این مسئول محترم بپرسید که چه فرقی بین شما و فروشندگان وی پی ان دیگه هست ؟و اینکه آیا فقط خودشون میتونن به صورت قانونی وی پی ان بفروشن یا اگر اشخاص حقیقی و حقوقی دیگه ای هم بخوان راهی وجود داره که بتونن به صورت قانونی اینکارو انجام بدن ...
    • بدون نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۳
      26 0
      من متخصص کامپيووتر هستم, دوستان! وي پي ان قانوني يعني کنترل مستقيم شما! هيچ دليل ديگري براي فروش وي پي ان وجود ندارد.
  • بدون نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
    51 2
    لغت نامه دهخدا هم جزو کیان کشور است که فیلتر شده؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
    35 0
    به جای این که همه ی سایتارو فیلتر کنن بعد خودشون وی پی ان بفروشن کسب درامد کنن فیلتر سایتهایی که به زعم خودشون علمی هستن رو بردارن
  • محمد IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
    18 4
    این vpn اون vpn که شما فکر میکنی نیست این برای شبکه داخل ایرانه نه فیلترشکن
  • بدون نام US ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
    39 1
    فیلتر میکنن VPN میفروشن.... ای خدااااااا !!!!
  • بی نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
    37 0
    فقط می تونم بگم متاسفم!!!!!!!! تو قرن 21 این جور بحث ها تو کشورمون مطرح میشه!!!!!
  • داوود GB ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
    31 0
    باید فیلتر برداشته بشه بجای اینکه VPN بدید به مردم گزینه استفاده از فیلتر برای کاربران باید اختیاری باشه مثل همه جای دنیا حتی می تونید درخواست بدید فقط یک سایت برای شما فیلتر باشه و لیست فیلترینگ هم خود کاربر مدیریت میکنه و بعضی موارد هم بهش پیشنهاد میشه نه اینکه خودتون فیلتر کنید خودتونم VPN بدید مگه شماها نبودید میگفتید استفاده از VPN مشکل امنیتی داره؟! پس چجوری راضی میشید اطلاعات این همه جمعیت بره کل دنیا چرخ بزنه بخاطر یک فیلتر غیر منطقی؟ نه فنی نه منطقی این تئوری رد شدست
  • بدون نام US ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
    41 0
    خودشون فیلتر میکنن خودشون فیلتر شکن می فروشن پولشوهم مردم باید بدن خیلی جالبه!!
  • بدون نام IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
    26 5
    به نظر من سايت هاي مستهجن فيلتر بشن ولي سايت هاي سياسي وعلمي بايد رفع فيلتر بشن وبجاي فيلتر كردن بيان رسانه وتبليغاتشون رو قوي كنن استفاده كننده هم خودش شعور داره خوب وبد رو تشخيص ميده ا گه يكم فضاي كشور از حالت تهمت وقيلترينگ در بياد بره به سمت انتقاد بجا سازنده خيلي از مشكلات حل ميشه
  • بدون نام IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
    18 0
    خبرانلاين چرا نظرات رو فيلتر ميكني بعدا ميزاري روي سايت ؟
  • بدون نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
    21 1
    خب به سلامتی این مشکل هم حل شد. خب بریم مشکل بعدی رو حل کنیم!
  • عباس برتینا US ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
    1 0
    کج سلیقگی مدیر مجموعه کاخ موزه سعد آباد در سالروز ورود بنیانگذار انقلاب هر ساله موزه های تهران در روز 12 بهمن سالگرد ورود بنیانگذار انقلاب اسلامی به کشور به صورت رایگان به روی عموم مردم باز می باشند امسال نیز خوشبختانه همانند سالهای گذشته این امر تکرار گردید. متاسفانه امسال مدیریت کاخ موزه سعد آباد با کج سلقگی فراوان قسمت های مهمی از این مجموعه از جمله کاخ سفید(کاخ ملت) که متعلق به شاه فراری بوده است را به دلیل صدور مجوز فیلم برداری به روی مردم بسته است در صورتی که این مدیریت می توانست مجوز فیل برداری را در ایام مهمی مانند 12 بهمن و ایام دهه فجر صادر ننماید تا مردم می توانستند در این ایام مهم با حضور در این مجموعه با تاریخچه فعالیت های رژیم سلطه پهلوی آشنا شوند. متاسفانه بد از این اتفاق برخو
  • بدون نام IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲
    7 0
    من بمیرم .. تاکید میکنم .. بمیرم از این وی پی ان های به اصطلاح قانونی استفاده نمیکنم ... میرم صف برنج وامیستم از گشنگی نمیره :)
  • امید US ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۳
    1 0
    منم بامهرادموافقم
  • بدون نام IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۳
    5 0
    این یعنی ازادی مطلق!
  • بی نام US ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۴
    1 0
    واقا" خنده دار هست اگر اصل وجود فیلترینگ برای هر کشوری لازم و ضروری هست خوب قبول اما چرا این همه نیروی انسانس و پول خرج می کنید که سایت هارو مسدود کنید بعد از این ور بیائید بعضی از سایت هایی که فیلتر هستند با وی پی ان به اصطلاح قانونی تان باز کنید...! جای بحص بسیار دارد این موضوع فیلترینگ در ایران اما باید به عنوان یک کاربری که سال ها در اینترنت فعالیت دارم و یک وبمستر فعال هستم اعتراف کنم که تا به حال نتوانستم این سیاستی که این ها برای فیلترینگ کشور درست کردند تاکید میکنم درست کردند را درک کنم واقعا در یک جمله میشه گفت خودشان هم سر در گم هستند بدین معنی که خودشان هم نمی دانند چکار دارند میکنند. حرف نا گفتنی در دل زیاد هست اما چه میشه کرد همه ی مسائل را هرجایی نیمشه بیان کرد... یا حق
  • بدون نام IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۹
    9 0
    خداوند انسان رو مختار آفرید حق انتخاب خوب و بد و بهشت و جهنمم بهش داد شما از خدا که بالاتر نیستید
  • قدرت اله US ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
    3 0
    هر تفریحی که ما داریم و ازمون می گیرن این دیگه چه زندگیه که ما داریم .